دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
گفتگو/
در حالیکه در کشورهای پیشرفته جهان بر زایمان طبیعی آنقدر تأکید شده که کمتر مادر بارداری حاضر به سزارین است اما در کشور ما به دلیل باورهای غلط، سزارین نخستین موضوعی است که به ذهن بیشتر مادران خطور می‌کند، اما علم و تجربه نشان داده که زایمان فیزیولوژیک سلامت بیشتر مادر و کودک را در پی دارد.
به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، جشنواره زایمان فیزیولوژیک با هدف تشویق و ترغیب مادران باردار به زایمان طبیعی، هفته گذشته در ساری برگزار شد و در خلال جشنواره با برخی از مادران که زایمان سزارین خودخواسته، طبیعی و سزارین اورژانسی داشتند، به گفتگو نشستیم.
  1. ** سزارین خودخواسته و تبعاتی که مشهود است
مریم احمدی ازجمله مادرانی است که سزارین خودخواسته انجام داده و در گفت‌وگو با خبرنگار ما در ساری از نگرانی‎ها، سردردها و مشکلات خود که پس از سزارین برای او ایجاد شده است، گفت.
او که به اصرار خانواده سزارین را انتخاب کرده است، اکنون با دیدن برخی دوستان و آشنایان که با زایمان طبیعی فرزندان خود را به دنیا آورده‎اند، امیدوار است زایمان دوم او طبیعی باشد و سختی نگهداری فرزند در شرایط سزارین و تحمل دردهای پس از آن را نداشته باشد.


** زایمان طبیعی و سلامت مادر و کودک
چمن عبدی مادر 22 ساله‎ای است که حدود پنج ماه پیش با روش طبیعی زایمان کرده و صاحب فرزند پسر است، او در بیمارستان ولی‌عصر (عج) قائم‌شهر زایمان انجام داده و قبل از آن در کلاس‎های آمادگی برای زایمان طبیعی شرکت کرده است.
وی با اشاره به اینکه ابتدا ترس از زایمان داشته و با حضور در کلاس‎های آموزشی تا حد زیادی از ترس او کم شده است، افزود: با تولد فرزندم تمام دردهای زایمان را به فراموشی سپردم، تمام آن چیزهایی که در کلاس گفته شده بود را در زمان زایمان درک کردم، حتی همسرم که نگران بود، او نیز از این بابت راضی و خوشحال است.
این مادر می‎گوید: به دوستان و آشنایانی که در دوران بارداری یا آستانه زایمان هستند، پیشنهاد می‎کنم تا زایمان طبیعی داشته باشند، اما خیلی‎ها از این روش فراری بوده و می‎ترسند.



** سزارین اورژانسی
آرزو جعفری مادر بارداری بود که به دلیل وزن بالای فرزند و افت ضربان قلب جنین، مجبور به سزارین شده است، گفت: در کلاس‎های آمادگی برای زایمان و ورزش فیزیولوژی شرکت کرده و علاقه به زایمان طبیعی داشتم، اما شرایط مساعدی برای این زایمان پیش نیامد.
وی افزود: از ماه پنجم بارداری تا پایان بارداری در این کلاس‎های رایگان که در کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) ساری دایر است، شرکت داشتم.



** کلینیک رایگان ورزشهای فیزیولوژی
ام‎البنین مسیح‎پور که 26 سال سابقه مامایی دارد و شاهد حضور خانم جعفری در کلاس‎های قبل از زایمان بوده است، گفت: دست‎کم روزی 10 مراجعه کننده به کلینیک ورزش‎های فیزیولوژی داریم، فعالیت‎های این کلنیک 6 روز در هفته و این کلاس‎ها برای مادران باردار هر دو هفته یک‌بار و به‌صورت رایگان است.  
انتهای پیام/ 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار