دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶
بیست و چهارم ژوئن یک روز نحس برای فوتبال ایتالیا است؛ روزی که دومین تیم پرافتخار تاریخ جام جهانی در کنار آلمان، دو مرتبه نتوانست از مرحله گروهی جام صعود کند.

به گزارش آوای خزر؛ آخرین حضور موفق ایتالیا در جام‌های جهانی به همان سال ۲۰۰۶ برمی‌گردد، یعنی زمانی که آتزوری توانست قهرمان مسابقات شود. از سال ۲۰۰۶ تاکنون، ایتالیا رنگ مرحله حذفی جام جهانی را ندیده و این طلسم حداقل تا سال ۲۰۲۶ به طول می‌انجامد.

طرفداری | ایتالیایی‌ها و هواداران‌شان ترجیح می‌دهند ادوار اخیر جام جهانی را به یاد نیاورند. به شکلی طعنه‌آمیز، ایتالیا در دو دوره اخیر جام جهانی (2018 و 2022 که هنوز برگزار نشده) نتوانسته حاضر شود و در مراحل پلی‌آف حذف شده است. در جام‌های جهانی 2010 و 2014 نیز آن‌ها نتیجه بهتری نگرفتند و نتوانستند به دور حذفی راه یابند. بیست و چهارم ژوئن، یک روز نحس در تاریخ فوتبال ملی ایتالیا است، زیرا آن‌ها در چنین روزی در سال‌های 2010 و 2014 از مرحله گروهی جام جهانی حذف شده‌اند.

۲۰۱۰؛ حذف مدافع عنوان قهرمانی در ساده‌ترین گروه ممکن!

در سال ۲۰۰۹، قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی انجام شد و طبق قرعه، ایتالیا مدافع عنوان قهرمانی باید با تیم‌های پاراگوئه، اسلواکی و نیوزیلند مصاف می‌داد. در آن زمان اگر کسی می‌گفت ایتالیا در این گروه چهارم می‌شود، شاید فکر می‌کردند که دیوانه شده اما این اتفاق روز بیست و چهارم ژوئن افتاد. تیم مارچلو لیپی با وجود این قرعه ساده، اصلا در قامت یک قهرمان نبود. بازی اول ایتالیا تحت تاثیر مصدومیت شدید جانلوییجی بوفون با تساوی ۱-۱ مقابل پاراگوئه به اتمام رسید. در بازی دوم مقابل نیوزیلند، ایتالیا نمایش بسیار ضعیفی داشت و نتوانست از پس این حریف ضعیف قاره اقیانوسیه‌ بربیاید. فدریکو مارکتی، جانشین بوفون عملکرد بسیار ضعیفی در این مسابقه داشت اما در بازی سوم هم به میدان رفت.

در بازی سوم و با توجه به سایر نتایج به دست آمده، ایتالیا با یک تساوی مقابل اسلواکی یک امتیازی می‌توانست به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود اما آتزوری در این بازی هم افتضاح کار کرد. ایتالیا ۳-۱ عقب افتاد و سوپرگل چیپ فابیو کوالیارلا از پشت محوطه جریمه در دقایق پایانی، نتوانست کمکی به ایتالیا کند. تیم مارچلو لیپی ۳-۲ شکست خورد و با دو امتیاز از سه مسابقه، پایین‌تر از نیوزیلند آخر شد! اسلواکی با این برد، چهار امتیازی شد و پس از پاراگوئه پنج امتیازی به مرحله یک‌هشتم نهایی رسید. نکته جالب آن‌جا است که نیوزیلند با سه تساوی، تنها تیم بدون شکست جام جهانی ۲۰۱۰ لقب گرفت.

فابیو کاناوارو - فابیو کوالیارلا
دلداری دادن فابیو کاناوارو، کاپیتان افول‌کرده ایتالیا به فابیو کوالیارلا

 

۲۰۱۴؛ اخراج بچه‌گانه مارکیزیو، رویاها را به باد داد

خلاف سال ۲۰۱۰، ایتالیا این‌بار در گروه مرگ مسابقات قرار گرفت. آتزوری باید به مصاف انگلیس، اروگوئه و کاستاریکا می‌رفت. این بار همه فکر می‌کردند کاستاریکا تیم ضعیف گروه است و آن‌ها آخر می‌شوند اما کاستاریکا شگفتی بزرگ مسابقات بود که توانست با صعود به عنوان تیم صدرنشین، تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش برود! ایتالیا با چزاره پراندلی شروع خوبی داشت. لاجوردی پوشان در بازی اول، انگلیس پرآوازه را شکست دادند تا با سه امتیاز فرصت خوبی برای صعود داشته باشند. خیلی‌ها فکر می‌کردند ایتالیا با صدرنشینی، می‌تواند به راحتی تا نیمه نهایی برسد اما از این خبرها نبود. در بازی دوم و گرمای شدید هوا، ایتالیا نتوانست مقابل کاستاریکا سایه‌ای از تیم بازی با انگلیس باشد و به طرز عجیبی شکست خورد. این نتیجه و پیروزی اروگوئه مقابل انگلیس به این معنا بود که ایتالیا و اروگوئه در بازی پایانی باید یک فینال برگزار می‌کردند.

مثل جام جهانی ۲۰۱۰، ایتالیا دست بالاتر را در بازی پایانی داشت. آن‌ها برای صعود لازم بود شکست نخورند و با یک مساوی نیز با تفاضل گل بهتر، به عنوان تیم دوم صعود می‌کردند. تا ابتدای نیمه دوم، ایتالیا سوار بر بازی بود و همه چیز خوب پیش می‌رفت اما در دقیقه ۵۹، کلودیو مارکیزیو در یک برخورد کاملا غیرضروری در میانه میدان با کف پایش روی ساق پای آروالو ریوس از اروگوئه رفت و با کارت قرمز مستقیم، اخراج شد. باقی ماجرا هم که مشخص است. ایتالیا دیگر زور حمله کردن نداشت و در ادامه، گاز گرفته شدن جورجو کیه لینی توسط لوییس سوارز و گل دیگو گودین که اروگوئه را ۱-۰ پیروز کرد. ایتالیا با این شکست، در گروهش سوم شد و از صعود باز ماند. از آن زمان تا به امروز، ایتالیا دیگر رنگ مسابقات جام جهانی را ندیده است.

کلودیو مارکیزیو
اخراج کلودیو مارکیزیو در بازی اروگوئه و ایتالیا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار