دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
سفر به قدمگاه شهدای مازندران و گیلان/۸
بانوان چالوس مهمترین مطالبات خود را اعلام کردند
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از دیدار خود با زنان فعال حوزه‌های مختلف شهرستان چالوس گفت که دغدغه‌های حوزه‌ی خود را به خوبی گزارش دادند.
به گزارش آوای خزر، دکتر سمیه قاسمی طوسی در چهارمین سفر شهرستانی استاندار مازندران که در چالوس انجام شد، به عنوان نماینده استاندار جویای مسائل و دغدغه‌مندی‌های حوزه بانوان و خانواده این شهرستان شد.

او از کارگاه کارآفرینی "ژوپیت" بازدید کرد. این کارگاه با مدیریت خانم صادقی در حوزه فرآوری و بسته‌بندی خشکبار فعالیت دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، در نشست تخصصی بانوان فعال اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، خیّر، کارآفرین و کارشناسان امور بانوان ادارات شهرستان چالوس، پای صحبت آن‌ها نشست.

دکتر قاسمی طوسی همچنین با مادر شهید گرانقدر "احمد باغ‌پرور" دیدار کرد و جویای احوال ایشان شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران از کارگاه سفالگری خانم نیری بازدید کرد و در جریان فعالیت یک کارگاه مجازی قرار گرفت. به سرکشی از یک خانواده نیازمند رفت و سپس در نشست استاندار مازندران با نمایندگان اقشار و همچنین نشست شورای اداری شهرستان چالوس شرکت کرد.

او در گفتگو با خبرنگار ما، مهمترین مسائلی که در دیدار با بانوان شهرستان چالوس مطرح و به عنوان نظام‌مسائل مورد پیگیری قرار می‌گیرد را اعلام کرد.

ایجاد بازارچه دائمی فروش محصولات خانگی، اختصاص غرفه رایگان به زنان سرپرست خانوار در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها، حمایت از مشاغل خانگی و تسهیل در صدور مجوز، مساعدت بانک‌ها در ارائه وام بانکی به بانوان و تسهیل در تضامین بانکی، حمایت از صندوق خرد زنان، حمایت از طرح مزرعه؛ تولید سالم و ارگانیک، ازجمله مواردی بود ک به گفته قاسمی طوسی در نشست با زنان فعال شهرستان چالوس، در بخش اقتصادی و اشتغال عنوان شد.

همچنین همکاری میراث فرهنگی در اختصاص زمین یک هکتاری به استقرار بازارچه صنایع دستی، کمک به حل مشکلات بیمه صنعتگران میراث فرهنگی و صنایع دستی، مساعدت منابع طبیعی با هنرمندان صنایع دستی مرتبط با چوب جهت بهره‌مندی قانونی از چوب‌آلات جنگلی نیز دیگر مسائلی بود که توسط زنان فعال چالوس، در بخش اقتصادی و اشتغال مورد تاکید قرار گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، باتوجه به تلاش وصف‌ناپذیر بانوان کادر پرستاری و درمان در دوران سخت کرونا در کنار همکاران مرد، یکی از درخواست‌های حوزه بهداشت شهرستان چالوس را تقدیر از کارکنان درمان به ویژه بانوان عنوان کرد.

برقراری حق مرزی کارکنان شبکه بهداشت نیز، دیگر درخواست جامعه بهداشت و درمان چالوس از نماینده استاندار مازندران در سفر به این شهرستان بود.

قاسمی طوسی با بیان اینکه مباحث زیادی نیز در حوزه اجتماعی و فرهنگی چالوس عنوان شد، گفت: توجه به آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق، اعتیاد و بدحجابی، حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه‌های جهادی و کانون‌های فرهنگی، حمایت از طرح‌های فرهنگی – اجتماعی محله‌محور و مسجدمحور، نبود نمازخانه و فضای ورزشی مناسب در برخی مدارس، حمایت و همکاری با امور بانوان جهت اجرای طرح مداخله‌ای حضور در روستا، احیای جایگاه مشاور بانوان در ادارات، و اختصاص مکان مناسب برای راه‌اندازی مرکز مشاوره با طرح ویزیت رایگان، ازجمله مهمترین عناوینی بود که بانوان چالوس در بخش اجتماعی و فرهنگی، خواستار شدند.

او ادامه داد: توجه به نشاط اجتماعی و ورزش در چالوس نیز همانند سه شهرستان دیگری که در سفر استاندار مازندران از مطالبات مردمی بود؛ مورد تاکید قرار گرفت و مهمترین درخواست‌ها نیز پایش ورزش کارکنان ادارات و نهادها، احداث پارک بانوان، ترویج ورزش‌های همگانی و در اختیار قرار دادن سانس‌هایی از مکان‌های ورزشی  و فرهنگی به بانوان، بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در پایان گفت: تمامی موارد عنوان شده در اختیار ستاد سفر قرار می‌گیرد و همه آن‌ها را یک به یک مورد بررسی و پیگیری قرار می‌دهیم.
 


انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها