دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران:
نگاه درآمدی به دولت الکترونیک کنار گذاشته شود
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: خدمات دولت الکترونیک باید بدون اتلاف وقت به صورت هوشمند در بستر اینترنت با کمترین هزینه ارائه، و نگاه درآمد به این موضوع باید کنار گذاشته شود.
به گزارش آوای خزر، نخستین نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری در استان مازندران با حضور شهرداری‌های ۲۲ گانه استان به ریاست امید محبی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران برگزار شد.

او در این نشست، موضوع توسعه خدمات مبتنی بر اینترنت را امری واضح با اولویت رضایتمندی مردم در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: با تاکید مقام معظم رهبری در بحث شبکه ملی اطلاعات، اهمیت این موضوع دو چندان می‌شود که  شبکه ملی اطلاعات باید در بستری با خدمات ارزان راحت و پرسرعت برای عموم مردم شکل بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران با اعلام اینکه دولت از سهم خویش در بحث فیبر نوری و درآمد حاصل آن گذشت کرده و آن را به اپراتور‌ها برگشت داده تا توسعه و تقویت فیبر نوری بدون مشکل و بدون ممانعت مردمی انجام پذیرد، اراده دولت را بر خدمات ارزان و راحت و تضمین سلامت اداری دانست که الکترونیکی کردن و هوشمند سازی خدمات از مهمترین عوامل سلامت اداری در نظام اداری است.

این مسوول اظهار کرد: دولت الکترونیک و هوشمندسازی از اولویت‌های دولت سیزدهم، استانداری و شخص استاندار است که در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

محبی با تاکید بر اینکه خدمات باید بدون اتلاف وقت به صورت هوشمند در بستر اینترنت با کمترین هزینه ارائه شود و نگاه درآمد به این موضوع باید کنار گذاشته شود، افزود: استانداری مازندران از همه شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت حمایت کرده و با پشتیبانی کامل و بسیج تمام امکانات آماده خدمت‌رسانی به طرح در جهت توسعه فیبر نوری و اجرای کامل آن در مازندران است.
 
نگاه درآمدی به دولت الکترونیک کنار گذاشته شود
او بیان کرد: مازندران به دلیل داشتن جمعیت شناور، از سایر استان‌ها متفاوت و متمایز بوده و نیازمند ارائه خدمات بیشتری است تا رضایتمندی این جمعیت شناور در بسته گردشگری برقرار شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران از لازم‌الاجرا بودن کارگروه‌های دو یا سه ضلعی با حضور اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای این طرح در هر شهر گفت و اینکه با حضور اپراتورها، شهرداران هر شهر و نماینده اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان باید این کارگروه تشکیل شود.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: مازندران استانی استراتژیک و مهم از لحاظ گردشگری با جمعیت شناور است که رضایتمندی مردم در حوزه سرعت اینترنت بسیار حائز اهمیت است.

اسماعیل اعزی ادامه داد: از سوی دیگر، براساس بند ح تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور به منظور بهره‌گیری از منابع ملی برای سرعت‌بخشی به توسعه شبکه ملی اطلاعات، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و موسسات و نهاد‌های عمومی غیردولتی مکلف هستند که با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری لازم را با توجه به این بند قانونی با اپراتور‌های مخابراتی داشته باشند.
 
نگاه درآمدی به دولت الکترونیک کنار گذاشته شود

او با اعلام اینکه شبکه ثابت در اروپا حدود ۹۰ درصد ترافیک را فراهم می‌کند، ولی در ایران ۲۸ درصد به شبکه ثابت اختصاص دارد، تصریح کرد: متوسط مصرف ماهانه خطوط اینترنت ثابت در اروپا حدود ۲۰۰ گیگابایت است که روندی بسیار افزایشی است در صورتیکه این خدمت در کشور عزیزمان ایران با ۴۰ گیگابایت روند کاهشی است.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: متوسط مصرف ماهانه اتصال موبایل اروپا ۵ گیگابایت بوده، اما در ایران دو برابر و حدود ده گیگابایت است.

اعزی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های تعیین شده و طبق مصوبه ۳۲۹ کمیسیون تنظیم مقررات، با هدف‌گذاری این طرح ۸۰ درصد خانواده‌ها باید تحت پوشش فیبر نوری و در راستای نهضت فیبر نوری قرار بگیرند.

این مسوول با بیان اینکه دولت به صورت مستقیم از سهم درآمدی خود عبور کرده و آن را به اپراتور‌ها بازگردانده است، افزود: دولت سعی دارد تا بتواند به توسعه هر چه زودتر این طرح کمک کنند، البته رایزنی‌های لازم با وزارت نیرو انجام خواهد شد تا از بستر انتقال هوایی این وزارت نیز نهایت استفاده شود چرا که هزینه سرمایه‌گذاری و سرعت پیاده‌سازی بسیار مهم است.

شایان ذکر است در این جلسه شهرداران ۲۲ گانه استان مازندران، مخابرات منطقه مازندران و مدیران شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ثابت آسیاتک و صبانت حضور داشتند

نشست کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری مازندران؛ با حضور شهرداران، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مدیرکل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال و نمایندگان شرکت آسیا تک و صبانت برگزار شده است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار