دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
  طی ۱۰۰ روز نخست امسال، ۲۲ فیلم در سینماهای کشور به روی پرده رفت و ۱۴۳ میلیارد تومان در گیشه محقق شد.

 به گزارش آوای خزر، در ۱۰۰ روز ابتدایی امسال، ۲۲ فیلم در ۱۹۵۰۰ سانس نمایش داده شد. تعداد مخاطبان سینما در این بازه، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و میزان فروش سینماها نیز ۱۴۳ میلیارد تومان بوده است.

با این راندمان مشخص می‌شود که در سال جاری، به‌طور متوسط، در هر روز، ۴۴ هزار نفر به سینما رفته‌اند و گیشه روزانه نیز چیزی در حدود ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان بوده است.

البته که این آمار، دربردارنده اکران نوروز و عیدفطر است و قطعا اگر این دو بازه طلایی در اکران ۱۰۰ روز ابتدایی امسال وجود نداشت، این آمار وضعیت نگران‌کننده‌تری به خود می‌گرفت.

نکته قابل تامل این است که سهم سینمای کمدی از ۲۲ فیلم اکران‌شده امسال، تنها ۵ فیلم است که بسیار کمتر از آن چیزی است که در موقعیت مشابه سالیان گذشته رقم می‌خورد و قطعا یکی از دلایل فروش نه‌چندان مطلوب سینمای ایران در ۱۰۰ روز نخست نیز همین عامل است.

پرفروش‌ها و کم‌فروش‌ها

پرفروش‌ترین فیلم ۱۰۰ روز نخست امسال، کمدی انفرادی است که مخاطبان زیادی را به سینماها کشانده. سگ‌بند نیز در همین بازه، ۳۸ میلیارد تومان فروخت و ۱ میلیون و ۱۸۰ هزار نفر مخاطب داشته است.

موقعیت مهدی نیز سومین فیلم پرفروش ۱۰۰ روز ابتدایی امسال است که ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش کرده و تعداد مخاطبان آن نیز ۴۱۵ هزار نفر بوده است.

در سال جاری، به‌طور متوسط، در هر روز، ۴۴ هزار نفر به سینما رفته‌اند و گیشه روزانه نیز چیزی در حدود ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان بوده است.

در رتبه‌های آخر جدول فروش ۱۰۰ روز اخیر سینمای ایران نیز پسران دریا قرار دارد که چهارم تیرماه به روی پرده رفت و با ۶۰۰ مخاطب، ۱۸ میلیون تومان فروخت.

سلفی با دموکراسی نیز در همین تاریخ به روی پرده رفت و با ۳۴۰۰ مخاطب، به فروش ۱۱۱ میلیون تومانی رسید.

با توجه به نزدیکی ماه محرم، بعید است که در این فاصله، فیلم مهم دیگری روانه اکران شود و احتمالا این ترکیب، برای یک ماه آینده، با همین شاکله باقی خواهد ماند. بعد از عاشورا، احتمالا صاحبان چند کمدی، راضی به نمایش دوماهه تابستانی فیلم خود می‌شوند و گیشه سالیانه ایران با رونق خوبی مواجه خواهد شد.

رسیدن به این ترکیب جدید، سنگ محکی جدی برای شورای صنفی جدید است تا ببینیم تا چه اندازه موفق به همراه کردن صاحبان کمدی‌های پرفروش و فیلم‌های اجتماعی پرمخاطب می‌شود تا ۱۰۰ روز دوم امسال، بتواند پررونق‌تر از ۱۰۰ روز ابتدایی آن باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار