دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
سفر استاندار مازندران به پایتخت کشتی جهان/۱
حسینی‌پور: نیازمند فضای نشاط و تحرک در ادارات هستیم
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به بازدید سرزده خود از اداره جهاد کشاورزی جویبار، فضای موجود را خالی از شور و نشاط اداری ارزیابی کرد و خواستار پویایی در ادارات شهرستانی شد.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور ۲۸ تیرماه در نشست شورای اداری شهرستان جویبار با اشاره به گزارشات مدیران کل در بازدید از روستا‌ها و شهر‌های این شهرستان، بخش اعظم نگرانی مردم را مسئله آب عنوان و اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که مردم با آرامش به کشاورزی و کار‌های روزانه بپردازند و هم خود به این موضوع توجه کرده و در آبادانی مشارکت کنند.

او که در پنجمین سفر شهرستانی خود سخن می‌گفت؛ دیگر مشکل کشاورزان را تامین سوخت مورد نیاز اعلام کرد که باید پیگیری و این دغدغه آن‌ها نیز رفع شود.

موضوع آب شرب و شکایات بسیار در این زمینه، با وجود زحماتی که در همین بخش انجام می‌گیرد، اما از نظر استاندار مازندران نیازمند توجه بیشتر است.

نماینده عالی دولت در مازندران، بحث مشترک در برخی روستا‌ها را اجرای طرح‌های هادی عنوان و اظهار کرد که بنیاد مسکن در این زمینه باید به مطالبات پاسخ بدهد.

حسینی‌پور، درباره بحث فیبر نوری و مشکل مخابراتی در روستا‌ها بیان داشت که این تجهیزات و تاسیسات باید به صورت زیرزمینی انجام بگیرد و از سطح اراضی نباشد.

او با اشاره به رفع مشکل جاده‌ای در روستا‌ها که از مطالبات مردم است، البته وضعیت شهر‌های جویبار را بهتر از روستا‌ها ندانست و خواستار توجه بیشتر معاونت عمرانی در برنامه‌ریزی‌های استانی شد.

رییس شورای اداری مازندران، ایجاد تحرک و تحول در شهرستان جویبار را که بتواند رگ‌های جدید مدیریتی را شاهد باشد؛ در مشارکت مردم برای رفع مشکلات عنوان و خاطرنشان کرد: امروزه اگر بتوانیم در تدوین طرح‌های تعالی شهرستان -که البته سند توسعه شهرستان تدوین شده است- موفق باشیم، نیاز به تشکیل اتاق فکر جوانان نخبه داریم که در برخی شهرستان‌ها اتفاق افتاده‌است.

استاندار مازندران با اشاره به بازدید سرزده خود از اداره جهاد کشاورزی شهرستان جویبار، خواستار ایجاد نشاط و شادابی، و تحرک در ادارات شد و اینکه با ابتکار عمل باید کار‌ها را به پیش برد.

او ادامه داد: بیشتر حجم کار‌ها روی دوش فرمانداران افتاده است و بعضاً می‌بینیم حتی جمع‌کردن زباله را نیز دائما با فرمانداران پیگیری می‌کنیم که در همین شهر نمونه آن را داریم.

حسینی‌پور تاکید کرد: با همین وضعیت باید شهر خود را بسازیم و برای این مهم نیازمند شور و نشاط شهرستانی هستیم، لذا مدیرانی که احساس خستگی می‌کنند و نمی‌توانند در کار‌های تحولی مشارکت داشته باشند، نگذارند آن جایگاه مدیریتی تضعیف شود و به شخصیت حقوقی لطمه بزند.

او ادامه داد: مدیران توجه داشته باشند که مسوولیت سنگینی به لحاظ شخصیت حقوقی دارند که حق‌الناس است.

استاندار مازندران اظهار امیدواری کرد که با ابلاغ مصوبات سفر به شهرستان جویبار که بیش از ۲۷ مصوبه پیش‌بینی می‌شود، شانیت ویژه این مردم که بار‌ها پرچم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های مختلف بالا برند و بر غرور ملی ایران افزودند؛ حفظ شود.
 
حسینی‌پور: نیازمند فضای نشاط و تحرک در ادارات هستیم
حسینی‌پور با اشاره به وضعیت ظاهری شهر عنوان کرد: این شهر زیبنده‌ی نام مهد کشتی جهان نیست، باید در جهت تحول المان شهری و برای تبدیل آن به شهر توریسم ورزشی و مقصد گردشگری به نام نامی حسن یزدانی و دیگر قهرمانان این دیار، تلاش مضاعفی صورت بگیرد.

او با اشاره به اینکه ۱۷۷ واحد مرغداری در جویبار فعال است و ۱۰ درصد مرغ استان را تامین می‌کند، از جهاد کشاورزی خواست که در رفع مشکلات مرغداران تلاش ویژه داشته باشد.

استاندار مازندران با اشاره به بازدیدی که از مجتمع ماهیان خاویاری جویبار داشت؛ اعلام کرد: صنایع تبدیلی می‌تواند ارزش فعلی این محصول استراتژیک صادرات‌محور را تا ۱۵ برابر افزایش دهد.

حسینی‌پور از عزت نفس مردم تلاشگر شهرستان جویبار گفت که باید خدمات شایسته برای این مردم انجام داد.

نماینده عالی دولت در مازندران اشاره‌ای هم به بازدید خود از سالن ورزشی چند منظوره جویبار داشت و عنوان کرد: روند پروژه مورد قبول نیست و پیمانکار باید در سه شیفت و به سرعت پروژه را به پیش ببرد.

او همچنین از رایزنی برای ایجاد هتل پنج ستاره و سالن ویژه کشتی در جویبار توسط بخش خصوصی (بانک پاسارگاد) خبرداد که اقدامات اولیه آن صورت گرفته و سرمایه‌گذار آماده انجام کار است.

استاندار مازندران در پایان با تقدیر از ادارات کل بنیاد مسکن، راهداری، گاز، اورژانس و بهداشت، اظهار کرد: از امروز، مدیران نسبت به مصوباتی که در مجموعه جویبار اعلام شده است پیگیری لازم را انجام بدهند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار