دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
رئیس جمهور قزاقستان به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی جهت انجام سفر رسمی وارد این کشور شد.

به گزارش آوای خزر، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی جهت انجام سفر رسمی وارد «جده» شد.

در فرودگاه بین المللی جده تاکایف مورد استقبال «فیصل خالد بن عبدالعزیز» مشاور پادشاه و استاندار «مکه» و «عبدالرحمن الفضلی» وزیر محیط زیست، منابع آب و کشاورزی عربستان سعودی قرار گرفت.

سپس در محل کاخ «قصر السلام» مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور قزاقستان برگزار شد و پس از آن دیدار و مذاکرات «قاسم ژامرت تاکایف» و «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» ولیعهد عربستان سعودی صورت گرفت.

در ابتدای این دیدار، تاکایف از محمد بن سلمان بابت دعوت و مهمان نوازی تشکر کرد و گفت: از آنجا که به عنوان رئیس جمهور قزاقستان بار نخست در عربستان سعودی حضور دارم، برایم این سفر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس جمهور قزاقستان تاکید کرد که عربستان سعودی یکی از شرکای استراتژیک مهم کشورش به شمار می‌رود.

تاکایف اظهار داشت: عربستان سعودی یکی از اولین کشورهایی بود که استقلال قزاقستان را به رسمیت شناخت. در این مدت همکاری‌های ما در بسیاری از زمینه ها تقویت یافته و اکنون روابط قزاقستان و عربستان در سطح بالایی قرار گرفته است. با این حال، ما علاقه مندیم تا انگیزه‌های جدید برای توسعه همکاری‌ها ایجاد شود. چنین تصمیمی در راستای منافع مشترک کشورهایمان خواهد بود. مطمئنم که روابط متقابلا سودمند دو کشور همچنان تقویت خواهد شد.

ضمن این دیدار در خصوص همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری بحث و تبادل نظر صورت گرفت. تاکایف اعلام کرد که قزاقستان آماده فراهم کردن شرایط ویژه و طیف گسترده‌ای از تسهیلات و مزایا برای سرمایه گذاران سعودی در زمینه‌های مختلف مورد علاقه دوجانبه است.

دو طرف آمادگی خود برای افزایش چشمگیر مبادلات تجاری را تایید و تشدید فعالیت دولت‌های دو کشور در آینده نزدیک در این زمینه تاکید کردند.

بن سلمان نیز سطح موجود روابط میان دو کشور را مطلوب خواند و گفت که برای تقویت و توسعه بیشتر آن فرصت‌های خوبی وجود دارد.

وی در این زمینه نقش شورای بازرگانی عربستان سعودی و قزاقستان بسیار مهم عنوان کرد.

ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که در میزگرد سرمایه گذاری که در چارچوب سفر رئیس جمهور قزاقستان انجام خواهد شد، بزرگترین شرکت‌های سعودی حضور خواهند یافت.

به گفته وی، در شرایط کنونی اقدامات مشترک جهت اجرای چندین پروژه از اولویت برخوردار است که هماهنگی آن توسط صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی انجام خواهد شد.

بن سلمان به طور خاص به علاقه مندی شرکت‌های سعودی  نسبت به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی قزاقستان اشاره کرد و گفت که با توجه به بحران جهانی غذا این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است.

رئیس جمهور قزاقستان از ولیعهد عربستان سعودی دعوت کرد تا از این کشور به طور رسمی بازدید کند که مورد استقبال بن سلمان قرار گرفت.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار