دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف عصاره چای سبز به مدت چهار هفته می‌تواند سطح قند خون را کاهش دهد و سلامت روده را با کاهش التهاب بهبود بخشد.

به گزارش آوای خزر، چای سبز یکی از فراورده‌هایی است که از برگ چای تهیه می‌شود واین چای بسته به این که تحت چه نوع فرآوری قرار بگیرد، می‌تواند انواع چای سبز، مشکی وحتی چای سفید را تولید کند.

محققان می‌گویند این اولین مطالعه‌ای است که ارزیابی می‌کند که آیا خطرات سلامتی مرتبط با بیماری موسوم به سندرم متابولیک، که حدود یک سوم آمریکایی‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، ممکن است با مزایای ضد التهابی چای سبز در روده کاهش یابد یا خیر؟

ریچارد برونو، نویسنده ارشد این مطالعه و استاد علوم انسانی، می‌گوید: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف بیشتر چای سبز با سطوح خوب کلسترول، گلوکز و تری گلیسیرید مرتبط است، اما هیچ مطالعه‌ای فواید آن در روده را با این عوامل سلامت مرتبط نکرده است.

تیم محققین کارآزمایی بالینی بر روی ۴۰ نفر انجام داد و در ادامه یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ در مجله تغذیه بیوشیمی منتشر شد که در آن چاقی کمتر و خطرات سلامتی کمتری در موش‌هایی که مکمل‌های چای سبز مصرف می‌کردند با بهبود سلامت روده مرتبط بود.

در مطالعه جدید، عصاره چای سبز همچنین قند خون یا گلوکز را کاهش داد و التهاب و نفوذپذیری روده را در افراد سالم کاهش داد. چیزی که این به ما می‌گوید این است که ظرف یک ماه می‌توانیم گلوکز خون را هم در افراد مبتلا به سندرم متابولیک و هم در افراد سالم کاهش دهیم، و به نظر می‌رسد کاهش گلوکز خون با کاهش نشتی روده و کاهش التهاب روده با صرف نظر از وضعیت سلامتی مرتبط باشد.

افراد مبتلا به سندرم متابولیک با حداقل سه عامل از پنج عاملی که خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می‌دهند، تشخیص داده می‌شوند: چربی اضافی شکم، فشار خون بالا، کلسترول HDL، و سطح بالای گلوکز خون ناشتا و تری گلیسیرید. برونو گفت: «نکته دشوار در مورد این عوامل خطر که سندرم متابولیک را تشکیل می‌دهند این است که آن‌ها اغلب فقط اندکی تغییر می‌کنند و هنوز نیازی به مدیریت دارویی ندارند، اما همچنان خطر زیادی برای سلامتی دارند».

این محقق گفت: «بیشتر پزشکان در ابتدا کاهش وزن و ورزش را توصیه می‌کنند. متأسفانه، ما می‌دانیم که اکثر افراد به دلایل مختلف نمی‌توانند سبک زندگی را رعایت کنند». هدف کار ما ارائه یک ابزار جدید مبتنی بر غذا به مردم برای کمک به مدیریت خطر ابتلا به سندرم متابولیک یا معکوس کردن سندرم متابولیک است.

با استفاده از تکنیکی برای ارزیابی نسبت قند در نمونه‌های ادرار، محققان همچنین دریافتند که با چای سبز، نفوذپذیری روده کوچک شرکت کنندگان به طور مطلوب کاهش می‌یابد. نفوذپذیری روده یا روده نشتی، باکتری‌های روده و ترکیبات سمی مرتبط را قادر می‌سازد تا وارد جریان خون شوند و التهاب مزمن درجه پایین را تحریک می‌کنند.

برونو می‌گوید: «تصور می‌شود که جذب محصولات مشتق شده از روده عامل آغاز چاقی و مقاومت به انسولین است که در همه اختلالات قلبی متابولیک نقش اساسی دارند.». اگر بتوانیم یکپارچگی روده را بهبود بخشیم و نشت روده را کاهش دهیم، تصور می‌شود که نه تنها می‌توانیم التهاب با درجه پایین را که باعث شروع اختلالات قلبی متابولیک می‌شود، کاهش دهیم، بلکه به طور بالقوه آن‌ها را معکوس کنیم.

وی گفت: «ما با مطالعه یک ماهه سعی در درمان سندرم متابولیک نداشتیم. اما بر اساس آنچه که ما در مورد عوامل ایجاد کننده سندرم متابولیک می‌دانیم، این امکان وجود دارد که چای سبز حداقل تا حدی در سطح روده عمل کند تا خطر ابتلا به آن را کاهش دهد».

هم اکنون آزمایشگاه برونو در حال تکمیل تجزیه و تحلیل بیشتر جوامع میکروبی در روده شرکت کنندگان در مطالعه و سطوح سموم مرتبط با باکتری در خون آن‌ها است./صداوسیما

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار