دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
حلوای رولی با موز یکی از انواع حلوا‌های مجلسی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و برای پذیرایی مناسب است؛ همچنین به دلیل داشتن موز بسیار مقوی است و طعم دلچسبی دارد.

آوای خزر/ حلوا یکی از خوراکی‌هایی شیرین و سنتی ایران است و در نقاط مختلف دنیا به روش‌های گوناگون پخته می‌شود. ایرانیان معمولا حلوا را برای مراسم ختم و مناسبت‌های مذهبی مثل عزاداری‌های ماه محرم و شب‌های قدر و سفره افطار تهیه می‌کنند. حلوا علاوه بر اینکه به صورت یک دسر شیرین سرو می‌شود، یک غذای کامل و مقوی نیز محسوب می‌شود.

طرز تهیه حلوای رولی با موز

حلوای رولی با موز یکی از انواع حلوا‌های مجلسی است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و برای پذیرایی مناسب است؛ همچنین به دلیل داشتن موز بسیار مقوی است و طعم دلچسبی دارد. در ادامه این مطلب طرز تهیه حلوای رولی با موز همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه حلوا تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه حلوای رولی با موز

آرد سبوس‌دار: ۲ پیمانه

روغن جامد: ۱۲۰ گرم

شکر: یک و نیم پیمانه

زعفران دم کرده: نصف پیمانه

گلاب: نصف پیمانه

هل کوبیده: نصف قاشق چای‌خوری

موز: ۱ عدد

آب: یک و نیم لیوان

طرز تهیه حلوای رولی با موز

طرز تهیه حلوای رولی با موز

۱ ـ برای شروع کار ابتدا آب، شکر و زعفران دم کرده را با هم داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید تا شکر حل شود. وقتی شربت یک دقیقه جوشید، اجاق گاز را خاموش کنید و صبر کنید از حرارت بیفتد؛ سپس گلاب را اضافه کنید.

۲ ـ آرد را داخل یک ماهی تابه تفلون بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید. سعی کنید به صورت مرتب آرد را هم بزنید تا بوی خامی آن از بین برود و کم‌کم تغییر رنگ بدهد.

۳ ـ وقتی آرد به رنگ دلخواه‌تان رسید، آن را الک کنید و دوباره داخل ماهی تابه برگردانید؛ سپس روغن را اضافه کنید و هم بزنید تا آرد با روغن کاملا مخلوط شود. سعی کنید حدود بیست دقیقه مخلوط آرد و روغن را با حرارت کم تفت بدهید.

۴ ـ پودر هل را به ترکیب آرد و روغن اضافه کنید؛ سپس شربت را به آن اضافه کنید و خیلی فوری هم بزنید تا آرد کم کم جمع شود و به شکل حلوا در بیاید. وقتی حلوا از دیواره‌های ماهی تابه جدا شد؛ یعنی آماده است.

۵ ـ در این مرحله اجاق گاز را خاموش کنید. یک کیسه نایلونی را باز کنید و روی کابینت یا میز کار پهن کنید. حلوای داغ را روی نایلون بگذارید و به کمک وردنه آن را به ضخامت یک و نیم سانت باز کنید. موز را پوست کنید و به صورت درسته وسط حلوا بگذارید؛ سپس لبه نایلون را بلند کنید و با کمک آن حلوا را همراه با موز رول کنید.

۶ ـ رول حلوا را به مدت ۲ تا ۳ ساعت داخل یخچال بگذارید؛ سپس آن را از یخچال خارج کنید و نایلون دور آن را باز کنید. حلوا را با کمک یک چاقوی تیز به صورت رولتی برش بزنید و داخل ظرف سرو بچینید.

نکات مهم و فوت و فن‌های پخت حلوا

۱- همیشه وقتی شربت حلوا از حرارت افتاد و رو به سردی بود، گلاب را اضافه کنید؛ زیرا داغی شربت عطر گلاب را از بین می‌برد.

۲- تفت دادن آرد زمان دقیقی ندارد. این امر کاملا سلیقه‌ای است. بعضی‌ها طرفدار حلوی تیره و بعضی دیگر حلوای روشن را دوست دارند؛ بنابراین هر زمان که رنگ آرد شما به رنگ دلخواه‌تان رسید، روغن را اضافه کنید و دست از تفت دادن بردارید.

۳- روغن حلوا باید به اندازه‌ای باشد که بعد از مخلوط شدن با آرد روی آن را بپوشاند.

۴- حتما بعد از اتمام تفت دادن آرد آن را الک کنید و بعد روغن را اضافه کنید. در غیر این صورت ممکن است در حلوای شما گلوله‌های آردی شکل بگیرد که برای هیچ‌کس خوشایند نیست.

۵- زمانی که شربت را اضافه می‌کنید، هم زدن اهمیت زیادی دارد. هرقدر خوب و به اندازه هم بزنید، حلوای شما بافت نرم‌تر و مطبوع‌تری خواهد شد.

۶- در صورت تمایل می‌توانید مقداری از روغن را کم کنید و به جای آن کره اضافه کنید./فرارو

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار