دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

تمام کارتخوان‌ها تا پایان هفته دارای پرونده مالیاتی می‌شوند
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: بیش از ۹۰ درصد کارتخوان‌ها و ابزار‌های پرداخت در کشور پرونده مالیاتی دارند که حدود ۲۸۰ هزار دستگاه باقی مانده هم طی این هفته به این شبکه متصل می‌شوند.

امام جمعه اصفهان: باید به اولویت‌ها رسیدگی شود نه وعده‌های انتخاباتی
طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان گفت: به نامزد‌های انتخاباتی ایراد گرفته می‌شود که فلان وعده را دادی، اما تا کنون انجام نشده است؛ باید دقت داشت هنگامی که مدیری، وارد میدان عمل می‌شود با اولویت‌های متفاوتی رو به رو می‌شود که شاید وعده انتخاباتی او در این اولویت‌ها قرار ندارد، بنابراین او باید برای ساماندهی امور کشور به اولویت‌ها رسیدگی کند نه برخی از وعده‌های انتخاباتی.

سپاه: دست فلسطینی‌ها را پُر خواهیم کرد
سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: همانطور که امام خامنه‌ای فرمودند و شهید سلیمانی دست فلسطینی‌ها را پر کرد این روند دایمی است و سپاه انقلاب اسلامی دائم دست آنها را پر خواهد کرد و این تکلیف ما است و به تکلیف خود مثل همیشه عمل می‌کنیم.

ماهواره «خیام» به فضا پرتاب شد
ماهواره «خیام» ساعت ۱۰:۲۲ دیروز از ایستگاه فضایی بایکنور قزاقستان به فضا پرتاب شد و در مدار پانصد کیلومتری زمین قرار گرفت. اولین سیگنال ها هم ظهر دیروز دریافت شد. اولین تصاویر هم قرار است چهار ماه دیگر ارسال شود.

شکایت هیئت رئیسه دوره مهدی تاج از ترامپ
هیئت رئیسه سابق فدراسیون در دوره ریاست مهدی تاج که مسئول امضای قرارداد با مارک ویلموتس و تحمیل شدن غرامت سنگین به این فدراسیون بودند، در اقدامی از آمریکا و ترامپ به علت وضع تحریم و کارشکنی در پرداخت حقوق ویلموتس در دادگستری تهران شکایت کردند.

اتحادیه اروپا: طرفین مذاکرات پاسخ دهند؛ آری یا نه؟
پیتر استانو، سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: اتحادیه اروپا از تهران و واشنگتن انتظار دارد تا فورا به متن نهایی توافق در وین پاسخ دهند. وی ادامه داد: ما متن نهایی را در اختیار داریم. حال باید اینباره تصمیم‌گیری شود. پاسخ "آری یا نه" است.

انتقاد نظام روانشناسی از اعطای مجوز مشاوره به حوزه علمیه
حدود دو ماه قبل طرحی مبنی بر «اصلاح ماده یک قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور» در کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام وصول شد تا بر اساس آن، «صلاحیت اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی به صورت مستقل در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور قرار گیرد»؛ طرحی که امضای ۶۹ نفر از نمایندگان مجلس را داشته و با انتقاد سازمان نظام روانشناسی، انجمن روانشناسی ایران و کارشناسان این حوزه مواجه شده است. در بخشی از متن نامه انجمن روانشناسی ایران به رئیس مجلس آمده: «روان‌شناسی و مشاوره، به عنوان یک علم از اصول و فنونی برخوردار است و سازمان حرفه‌ای، برای صیانت از حقوق مراجعان، لازم است این امر را ارزیابی کند».

«فریبا عادل‌خواه» به مرخصی آمد
وکیل فریبا عادل خواه با اشاره به مرخصی پنج روزه موکل خود گفت: وی از مرخصی استحقاقی استفاده کرده است. وی ادامه داد: وی در مهر ۱۳۹۹ با پابند الکترونیک آزاد شد، اما در بهمن ۱۴۰۰ با لغو حکم آزادی او با پابند الکترونیک، مجدداً برای گذراندن باقی مجازات حبس به زندان اوین بازگردانده شد.

اول بررسی در تهران، بعد اظهارنظر
سید محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده تصریح کرد: تا زمانی که متن حاصل از مذاکرات مورد بررسی دقیق در تهران قرار نگیرد، مسئولین مذاکره کنند نمی‌تواند در مورد آن هیچ گونه اظهاری داشته باشند. در حال حاضر اظهار نظرهای رسانه ای فقط حدس و گمان هستند.

ادعای سفارت روسیه درباره ماهواره خیام
سفارت روسیه در تهران با انتشار ویدئویی از پرتاب ماهواره خیام به فضا در اینستاگرام نوشت: در تاریخ ۹ آگوست ۲۰۲۲، جناب آقای یوری بوریسوف، مدیر کل شرکت دولتی فضایی روسیه روسکوسموس، با هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به ریاست جناب آقای عیسی زارع پور، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران گفتگو کرد. این دیدار در جریان بازدید نمایندگان ایران از پایگاه فضایی بایکونور برای مشاهده پرتاب ماهواره سنجش از دور «خیام» که توسط شرکت‌های روسی به سفارش طرف ایرانی ساخته شده بود، انجام شد.

تکذیب ترور بیولوژیک امام خمینی
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اعلام کرد که وزارت اطلاعات در پاسخ رسمی به استعلام این موسسه وجود هرگونه سندی در باره ترور بیولوژیک امام خمینی (س) را قاطعانه تکذیب کرده و شخص آقای نقاشیان هم ضمن اشاره به اینکه آنچه مطرح کرده است صرفا یک احتمال ابتدایی بوده که دلیل روشنی برای اثبات آن موجود نیست، در ضمن مصاحبه ای که منتشر می شود ادعای خود را تصحیح کرده است.

درگذشت سایه
هوشنگ ابتهاج متخلص به سایه شاعر و پژوهشگر ادبی بزرگ ایران  درگذشت. او به هنگام مرگ در آلمان ۹۴ سال داشت. بامداد 19 مرداد یلدا ابتهاج دختر سایه خبر فوت پدرش را در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد و نوشت: بگردید ، بگردید ، درین خانه بگردید / درین خانه غریبید ، غریبانه بگردید.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: