دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۶
رقابت های لیگ بیست و دوم امروز با بازی استقلال سپاهان آغاز می‌شود

به گزارش آوای خزر، سوت آغاز رقابت های لیگ بیست و دوم روز جمعه ۲۱ مرداد به صدا در خواهد آمد. بازی استقلال – سپاهان به عنوان افتتاحیه این فصل رقابت های لیگ برتر خواهد بود و از ساعت ۱۹:۳۰ دو تیم در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. مدعیان زیاد قهرمانی در لیگ بیست و دوم نوید رقابت های جذاب این فصل را می‌دهد باید صبر کرد و دید آیا استقلالی ها می‌توانند از نوان قهرمانی خود دفاع کنند و یا تیم دیگری در پایان برنده‌ی این ماراتن نفسگیر خواهد شد. با هم به بررسی پیش بازی های هفته اول لیگ بیست و دوم می‌پردازیم؛

 

استقلالسپاهان؛ دربی پرتغالی

ساعت: ۱۹:۰۰

ورزشگاه آزادی

بازی های سپاهان استقلال همیشه از جذابیت های زیادی برخوردار است. اما این فصل حضور دو سر مربی پرتغالی جذابیت این بازی را بیشتر هم کرده، در هفته اول شاگردان ساپینتو مدافع عنوان قهرمانی باید به مصاف شاگردان مورایس بروند. ساپینتو کاملا از ماموریت سخت خود در این فصل آگاه است و می‌داند توقع هواداران قهرمان فصل گذشته برای این فصل تا چه اندازه بالا رفته است. از سوی دیگر مورایس به عنوان یک سوپراستار به اصفهان آمده تا به ناکامی های چند فصل اخیر زرد پوشان پایان دهد و جام را به اصفهان ببرد. هر دو تیم در فصل نقل و انتقالات عملکرد بسیار خوبی داشته اند و باید دید کدام پرتغالی برنده‌ی این دوئل جذاب خواهد شد.

لیگ عالی؛ پرتغالی!

فصل گذشته:

استقلال ۱-۰ سپاهان

سپاهان ۱-۱ استقلال

 

مس رفسنجاننساجی؛ تقابل بی طرف

ساعت: ۱۹:۰۰

ورزشگاه نقش جهان

شاگردان ربیعی در هفته اول باید به مصاف قهرمان جام حذفی فصل گذشته البته با کادر فنی جدید بروند. این فصل حمید مطهری دستیار فصل گذشته یحیی گل محمدی هدایت نساجی را بر عهده خواهد داشت و با توجه به سبک بازی تهاجمی مسی ها قطعا تقابل جذابی را شاهد خواهیم بود. تنها نکته منفی بازی این است که بازی در زمین بی طرف و بدون تماشاگر نقش جهان اصفهان برگزار خواهد شد. نساجی و مس دو تیمی بودند که فصل گذشته نتوانستند در زمین خود پذیرای حریفان باشند. البته مس در هفته های پایانی به زمین خود برگشت اما بیشتر بازی هایش را در شهر سرچشمه و حتی سیرجان انجام داد. البته گفته می‌شود ورزشگاه شهید وطنی به زودی آماده استفاده خواهد شد و نساجی می تواند در شهر خودش میزبانی بازی ها را بر عهده داشته باشد.

لیگ عالی؛ پرتغالی!

فصل گذشته:
مس رفسنجان ۱-۲ نساجی

نساجی ۰-۲ مس رفسنجان

 

پیکانملوان؛ بازگشت قایقران

ساعت:۱۹:۰۰

ورزشگاه پاس قوامین تهران

ملوانی‌ها این فصل پس از ۷ سال به لیگ برتر برگشته‌اند. شاگردان مازیار زارع که با اقتدار فصل گذشته به لیگ برتر صعود کردند چالش خود را در لیگ برتر با بازی مقابل شاگردان مجتبی حسینی آغاز خواهند کرد. پیکانی ها فصل گذشته با ۳۷ امتیاز لیگ را در رده نهم به پایان رساندند. بر اساس اعلام قبلی، قرار بود این دیدار در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود اما با تصمیم جدید، مسابقه دو تیم در ورزشگاه پاس قوامین تهران برگزار خواهد شد.

لیگ عالی؛ پرتغالی!

آخرین تقابل:

پیکان ۱-۰ ملوان ( ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ )

ملوان ۱-۱ پیکان (۱۸ فروردین ۱۳۹۴ )

 

آلومینیومهوادار؛ انتقام ساکت

ساعت: ۲۰:۰۰

ورزشگاه امام خمینی

در هفته اول لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور، تیم آلومینیوم در اراک پذیرای تیم هوادار خواهد بود نکته مهم این بازی، محرومیت آلومینیوم از حضور هوادارانش به خاطر حواشی فصل گذشته بازی مقابل نساجی بود که البته با اعلام سازمان لیگ تمام بازی های هفته اول بدون حضور تماشاگران خواهد بود. سید مهدی رحمتی که از اواسط فصل گذشته هدایت آلومینیوم را بر عهده گرفته بود حالا این فصل فرصت این را داشت که از ابتدا با تیم و بازیکنان مد نظر خودش لیگ را شروع کند از سوی دیگر چهره پر حاشیه بازی فصل گذشته، ساکت الهامی روی نیمکت هوادار قرار دارد، باید دید رحمتی می‌تواند اولین برد آلومینیوم مقابل هوادار را رقم بزند یا خیر

لیگ عالی؛ پرتغالی!

فصل گذشته:

هوادار ۰-۰ آلومینیوم

آلومینیوم ۰-۱ هوادار

 

نفت مسجد سلیمانمس کرمان؛ از آزادگان تا لیگ برتر

ساعت: ۲۰:۳۰

ورزشگاه شهید بهنام محمدی

در هفته اول رقابت های لیگ برتر تیم مس کرمان در مسجد سلیمان مهمان تیم نفت مسحد سلیمان می باشد که این اولین بازی دو تیم در چارچوب رقابت های لیگ برتر محسوب می شود. البته دو تیم سابقه بازی مقابل یکدیگر در جام حذفی و لیگ دسته یک فوتبال کشور را دارند. در تیم بین سال های ۹۵ تا ۹۷ در لیگ آزادگان ۶ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند. حالا باید دید شاگردان مهاجری که فصل گذشته در لبه‌ی پرتگاه در لیگ ماندنی شدند در اولین بازی لیگ و اولین تقابل لیگ برتری مقابل شاگردان فرزاد حسین خانی تازه لیگ برتری شده چه نتیجه ای کسب خواهند کرد.

لیگ عالی؛ پرتغالی!

آخرین تقابل:

مس کرمان ۱-۲ نفت مسجد سلیمان ( لیگ آزادگان ۹۶-۹۷)

نفت مسجد سلیمان ۲-۱ مس کرمان ( لیگ آزادگان ۹۶-۹۷)

 

ذوب آهنپرسپولیس؛ وکیل مدافع یحیی

شنبه ۲۲ مرداد

ساعت: ۱۹:۰۰

ورزشگاه فولاد شهر

پرسپولیسی ها نیز مانند استقلال باید در هفته‌ی نخست به مصاف یکی از نمایندگان اصفهان بروند و روز شنبه مهمان سبز پوشان ذوب آهن خواهند بود. پرسپولیسی ها در فصل نقل و انتقالات عملکرد بسیار خوبی داشتند و خریدهای کهکشانی را از سرخ پوشان شاهد بودیم با این حال همچنان یحیی از نبود مهاجم در تیمش گله می‌کند و به دنبال این است که تا قبل از بسته شدن نقل و انتقالات یک مهاجم خریداری کنند. پرسپولیسی ها که به دنبال جبران ناکامی فصل گذشته تیم هستند در روزهای اخیر حواشی زیادی بر سر انتقال سینا اسدبیگی داشته اند. مدیران ذوب آهن اعتقاد دارند که این تحت قرارداد آنها بوده و جذب این بازیکن بدون رضایت نامه، عواقب سختی را برای پرسپولیس به دنبال خواهد داشت و نکته جالب آنکه ذوبی‌ها قصد دارند در صورت استفاده از اسدبیگی در بازی رودررو، با اتهام بازیکن غیرمجاز، شکایت دیگری را هم تنظیم کنند.

لیگ عالی؛ پرتغالی!

فصل گذشته:

ذوب آهن ۰-۳ پرسپولیس

پرسپولیس ۱-۱ ذوب آهن

 

فولاد خوزستانصنعت نفت آبادان؛ دربی خورشید

شنبه ۲۲ مرداد

ساعت: ۲۰:۳۰

ورزشگاه فولاد آرنا

خوزستانی ها اولین بازی فصل خود را با دربی آغاز خواهند کرد. اما تفاوت زیادی در بضاعت دو تیم دیده می‌شود. فولادی ها با حفظ جواد نکونام و با جذب بازیکنان سرشناس و حفظ بازیکنان اصلی فصل گذشته تیمی در سطح رقابت برای قهرمانی در لیگ برتر و حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا ساخته اند از طرف دیگر پرکاس هدایت زرد پوشان آبادان را برعهده دارد که روز گذشته تازه دستیار و مدیر عامل جدید تیم برای فصل بعد را مشخص کرده اند. فصل گذشته دربی های بسیار کم گلی از خوزستانی ها شاهد بودیم امیدواریم که در لیگ بیست و دوم بازی های پر گل تری از دو تیم ببینیم.

لیگ عالی؛ پرتغالی!

فصل گذشته:

فولاد ۰-۰ صنعت نفت

صنعت نفت ۰-۱ فولاد

 

گل گهرتراکتور؛ لشگر کشی ژنرال مقابل ارتش شوروی

شنبه ۲۲ مرداد

ساعت: ۲۰:۳۰

ورزشگاه شهید سردار سلیمانی

پر افتخار ترین سرمربی تاریخ لیگ برتر در اولین گام میزبان شاگردان بردیوف خواهد بود. امیر قلعه نویی که همیشه تیم های مدعی در لیگ برتر داشته است حالا باید میزبان تراکتوری باشد که نسبت به فصل قبل تغییر و تحولات بسیار زیادی داشته است. تراکتور فصل گذشته در بین چهار تیم فعر نشین به کار خود پایان داد در صورتی که شاگردان قلعه نویی در رده چهارم لیگ بیست و یکم را به پایان رساندند. پر شورهای تبریز امیدوارند با آمدن بردیوف بتوانند بازی قابل قبول سال های نه چندان دور خود را بار دیگر به نمایش بگذراند و قدم اول را محکم بردارند اما از طرفی می‌دانند که قلعه نویی اگر فصل گذشته چهارم شده است این فصل قطعا به دنبال بهبود جایگاه و کسب سهمیه و حتی قهرمانی در لیگ برتر است.

لیگ عالی؛ پرتغالی!

فصل گذشته:

گل گهر ۴-۱ تراکتور

تراکتور – گل گهر

 

ایمان گودرزی/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها