دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
دبیر حزب اعتدال و توسعه مازندران:
دبیر حزب اعتدال و توسعه مازندران در جلسه معرفی نماینده این حزب در شهرستان نکا با اشاره به تعهدات چند هزار میلیاردی دولت قبل به ویژه به پیمانکاران، گفت: کلنگ زدن هنر نیست، وی همچنین حسن روحانی را کاندیدای قطعی حزب اعتدال و توسعه در انتخابات آتی ریسات جمهوری دانست و در بخشی از سخنان خود از راه‌اندازی دفتر حزب اعتدال و توسعه در بیشتر شهرستانهای مازندران خبر داد

  
به گزارش آوای خزر از نکا، مهدی قاسمی در مراسم معرفی دبیر حزب اعتدال و توسعه این شهرستان که در پژوهش‌سرای آموزش و پرورش  برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عظیم‌الشأن مازندران و شهدای مدافع حرم، به بیان تاریخچه‎ای از حزب اعتدال و توسعه پرداخت و اظهار داشت: زمانی که دوم خرداد در سال 1376 بر مسند قدرت آمد، به معنی واقعی کشور به سمت  دو قطبی شدن رفت و به تشکیلاتی نیاز داشت که از تمام گروههای متعادل استفاده کند.
وی با اشاره به دیدار آقایان حسن روحانی، نوبخت، نعمت‌زاده و دیگر دوستان با آیت الله هاشمی رفسنجانی برای مشورت گرفتن در همان سالها، افزود:.از آن زمان آیت الله هاشمی در این فکر بودند تا کشور را به سمت اعتدال ببرند.
دبیر حزب اعتدال مازندران با بیان اینکه حزب اعتدال در سال 1378 تاسیس شد و در سال 1380 نیز سید محمد خاتمی کاندیدای حزب اعتدال و توسعه بود، گفت: در سال 1384 نیز آیت‌الله هاشمی و در سال 1388مهندس میرحسین موسوی کاندیدای این حزب بودند.
قاسمی اظهار داشت: تنها حزبی که در کنار دکتر حسن روحانی قرار گرفت و تا آخرین روز انتخابات ماند؛ حزب اعتدال و توسعه بود و بر همین اساس ما دولت روحانی را برآمده از این حزب می‌دانیم، مدیران و مسئولان این حزب مانند دکتر نوبخت دبیرکل محترم حزب و مهندس نعمت زاده، دکتر جنتی و ... جزء مدیران دولت هستند، حزب اعتدال و توسعه بعد از پیروزی سال 92 با یک استرتژی جدید وارد عرصه سیاسی کشور شد و در ابتدا نیز دفاتر استانی خود را تشکیل داد.
وی با بیان اینکه در مازندران نیز قریب به‌اتفاق دفاتر شهرستانها راه‌اندازی شده و کمیته‌ها مشخص شدند، گفت: به گمان بسیاری از کنش‌گران سیاسی، تنها حزبی که فعالیت آن چشمگیر است و به‌طور متوسط هفته‌ای یک جلسه تشکیل می‌شود و نشستی با نمایندگان مجلس، مدیران و مسئولان استانی و کشوری دارد، حزب اعتدال و توسعه است.
قاسمی ادامه داد: این حزب، تنها برای فعالیت سیاسی نیامده، خیلی از احزاب برآمده از دولت هستند اما حزب اعتدال و توسعه برآمده از دولت نیست، زیرا از سال 78 فعالیت خود را آغاز کرده است.
دبیر حزب اعتدال و توسعه مازندران بیان کرد: به قول آقای هاشمی، کشور به سمتی می‌رود که می‌شود کار تشکیلاتی کرد؛ وقتی در تهران لیست 100 درصد رأی می‌آورد و در بسیاری از استان‌ها نیز لیست تاثیرگذار بوده، نشان می‌دهد که احزاب در کشور نقش و جایگاه ویژه‌ای دارند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه داشتن تشکل سیاسی برای این که بتوانیم بسیاری از فعل و انفعالات سیاسی در کشور را مدیریت کنیم، لازم است، خاطرنشان کرد: در انتخابات 94 در بعضی استانها و شهرستانها به‌دلیل نبود یک حزب فراگیر، با چالش روبرو شدیم، اما قطعاً در سالهای آینده این چالش را نخواهیم داشت، زیرا احزاب فراگیر جایگزین بسیاری از تشکلهای کوچک حزبی خواهند شد.
دبیر حزب اعتدال و توسعه مازندران اظهار داشت: با تشکیل کارگروهی در حزب اعتدال و توسعه به مسئولیت آقای رحمان‌پرست و با بهره‌گیری از اساتید فن و فعالان سیاسی، کار آموزش نیروها و بخصوص جوانان را در دستور کار داریم.
وی با اعلام اینکه مشاوره به نمایندگان و مدیران دستگاههای اجرایی نیز از دیگر برنامه های حزب اعتدال و توسعه در مازندران است، گفت: در انتخاب دبیران شهرستان ها نیز دبیری که با انتخاب یک مجموعه قوی بتواند همگرایی به وجود بیاورد؛ گزینه مورد نظر است.
قاسمی افزود: در شهرستان نکا نیز با مشورت دوستان به آقای «حسینعلی عبداللهی» که از فعالان سیاسی و مدیران خوشنام و با تجربه هستند رسیدیم، من از ایشان خواهش می‌کنم تا از جوانان استفاده کند، زیرا آنها از ظرفیتهای بالایی برای انجام کارهای تشکیلاتی برخوردارند.
دبیر حزب اعتدال و توسعه مازندران با تأکید بر اینکه حزب اعتدال و توسعه برنامه بسیار جامعی دارد و از همه فضاها باید استفاده شود، گفت:  اکنون نیز برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری سال 96 وارد شدیم  و بطور یقین دکتر حسن روحانی کاندیدای حزب اعتدال و توسعه خواهد بود، گمانه هایی نیز هست که جناح رقیب برای آمدن آن آقا (احمدی نژاد) تلاش می‌کند.
این مسئول ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که جناب دکتر حسن روحانی با سیاست‌هایی که در پیش گرفته و تیم سیاسی و اقتصادی قوی که دارد، موفق عمل کرده است.
قاسمی اظهار داشت: خیلی از دلواپسان در موضوعیت برجام صحبتهایی را مطرح می‌کنند، از این دوستان خواهش می کنم که بگویند اگر تیم سیاسی دکتر روحانی به مدیریت دکتر ظریف نبود ما الان کجا بودیم؟ اگر برجام مدیریت نمیشد الان کجا بودیم؟
وی با بیان اینکه تعهداتی که دولت قبل باقی گذاشته بالغ بر چندین هزار میلیارد بوده و سیصد هزار میلیارد آن مربوط به بدهکاری به پیمانکاران است، تصریح کرد: کلنگ زدن هنر نیست؛ کاری که تیم مذاکره کننده به مدیریت دکتر ظریف انجام داد دنیا را مبهوت کرد، تمام مذاکرات با نظر مقام معظم رهبری انجام شد، ایشان تمام حرکات تیم مذاکره کننده را رصد می کردند، صدا و سیما باید زحمات دولت دکتر روحانی را به اطلاع مردم برساند؛ زحماتی که برای مردم، کشور و منافع ملی است، مقام معظم رهبری تمام قد از تیم مذاکره کننده دفاع کردند و البته گفتند که «رقیب نامرد است.»
دبیر حزب اعتدال و توسعه مازندران با اشاره به موضوع تورم در کشور، گفت: دولت یازدهم، تورم 45 درصدی را که در سال 92 تحویل گرفته بود به زیر 15 درصد رساند، البته کاهش تورم به این معنی نیست که افزایش قیمت نداشته باشیم، بلکه به معنای کاهش سرعت افزایش قیمت ها است.
این فعال سیاسی با بیان اینکه دولت یازدهم خزانه خالی را تحویل گرفت و تا اینجا پیش آمد، تصریح کرد: البته نمی گوییم مشکل نیست، اما الان ما با تمام کشورهای دنیا رابطه برقرار کردیم، فرانسه و آلمان و بسیاری از کشورهای فراصنعتی به کشور ما آمدند، قبول داریم که دولت در بخش ارتباطی و رسانه‌ای ضعیف عمل کرده و کارهایی که انجام داده را خوب اطلاع رسانی نکرده است.
قاسمی اظهار داشت: انتخابات سال 94 را به عنوان یکی از آرام ترین انتخابات در چند سال اخیر برگزار کردیم و شاید دنیا می خواست به سمتی برود و فضایی را در کشور ایجاد کند، اما با درایت مقام معظم رهبری مسیر به جایی رفت که دشمن را ناکارآمد جلوه داد.
وی بیان کرد: در انتخابات اخیر ریاست مجلس خبرگان، که عده‎ای مسیر را به سمت بهره‌برداری سیاسی می‌برند، با انتخاب آیت الله جنتی مسیر به سمت درست رفت، انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی نیز هفته آینده نیز انشالله به خوبی انجام می شود و کشور به سمتی می‌رود که یقین داشته باشید صلاح در آن است.
دبیر حزب اعتدال و توسعه مازندران با یادآوری اینکه دولت فعلی در موضوع هسته‌ای نیز بسیار موفق عمل کرد، افزود: در بحث سوئیفت نیز انتقاداتی میشد و مخالفان دولت کار را به جایی رساندند که رئیس بانک مرکزی چند خبرنگار را در این ارتباط وارد ماجرا کرد تا از روند انجام آن گزارش بگیرند.
قاسمی گفت: در بحث مالیاتی نیز نظام مند شدیم که طبیعتا جلوی بسیاری از اختلاس ها گرفته می شود، دولت در بخش درآمدی با کسری بودجه مواجه است که این کار را کمی سخت می کند.
وی در پایان با تشکر از برگزار کنندگان جلسه، گفت: درآینده بسیار نزدیک همایش بزرگی را در شرق مازندران برگزار می کنیم، باید از تمام ظرفیتها بهره بگیریم، نماینده منتخب جناب آقای دکتر شاعری نیز در تماسی که با ایشان داشتیم، بسیار همراه هستند، باید به دولت در تمام زمینه‌ها ازجمله نیروسازی کمک کنیم تا انشاالله آیندگان هم از آن بهره ببرند.
انتهای پیام/


































نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها