دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۸۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح:
خبرنگاران خود را برای جنگ ناهمطراز آماده کنند
معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه خبرنگاران باید خود را برای آمادگی در یک نبرد ناهمطراز/نامتوازن رسانه‌ای آماده کنند، افزود: فعالان رسانه باید از معادلات جهان بگذرند و از کمترین امکانات به بهترین شکل استفاده کنند.

به گزارش آوای خزر، ابوالفضل شکارچی روز شنبه 22 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه سپاه کربلا که در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار، گریزی به رسانه‌هایی زد که در هشت سال دفاع مقدس تلاش کردند تا به ثبت و درج این حماسه بزرگ بپردازند.

او با طرح این سوال که اگر خبرنگار در سال‌های نبرد حق علیه باطل و یا در دفاع از حرم غایب بود؛ چه اتفاقی می‌افتاد؛ افزود: خبرنگاران در این رویدادها رسالت سنگینی داشته و دارند و این حضور نشان داد که خبرنگاران از مرزبندی‌های معمول جدا شده و هر جا که باید صدایی شنیده شود، آنها در میدان هستند.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دشمنان ما امروز در جنگ نرم بسیار قوی هستند، این را هم گفت که ایران قدرت بازدارندگی بالایی در جنگ دارد و اگر دشمن می‌دانست جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ضعف دارد، لحظه‌ای هم برای ضربه‌زدن به کشور با گزینه نظامی صبر نمی‌کرد.

خبرنگاران خود را برای جنگ ناهمطراز آماده کنند

سردار شکارچی با بیان اینکه دشمن هم ابزار رسانه‌ای دارد و هم علیه کشورهای آزادیخواه با انسجام وارد میدان شده و ملت‌های مسلمان ازجمله ایران را آماج حملات جنگ نرم قرار داده است، تصریح کرد: آماج؛ یعنی همه امکانات دشمن روی آن نقطه کانونی متمرکز می‌شود چنانچه اکنون جنگ رسانه‌ای دشمن در محور جهان اسلام و اعتقادات دینی در سراسر جهان است.

او با بیان اینکه دشمنان بحث "ولایت فقیه" را نشانه گرفته‌اند و هجمه ناجوانمردانه‌ای بر آن نخ تسبیح انقلاب وارد می‌کنند، تاکید کرد: دشمن همه توان خود را به کار گرفته است تا این نخ تسبیح را پاره کند و اگر چنین شود، شما شک نکنید که چیزی به نام اعتقادات روی کره زمین باقی نخواهند گذاشت.

این یادگار روزهای حماسه و ایثار با اشاره به شرارت‌های دشمنان در منطقه و اهداف بلندمدتی که دارند، از نقش بصیرتی و هوشمندی خبرنگاران در تبیین و انتشار توطئه‌های داعش در دیروز و امروز، افول آمریکا و جنایت‌های رژیم کودک‌کش گفت که حتی اگر اینها هم پایان یابد – که این فروپاشی نزدیک است – اما رسالت خبرنگاران تمامی ندارد و تا ظهور حجت ادامه دارد.

سردار شکارچی از خبرنگاران خواست تا به سمت یک امپراطوری رسانه‌ای برای زمین‌گیر کردن دشمنان حرکت کنند و در این راه، مهمترین عنصر را انسجام و آمادگی برای شرکت در یک نبرد ناهمطراز گفت و اینکه خبرنگاران باید از معادلات جهان بگذرند و حتی از کمترین امکانات به بهترین شکل استفاده کنند.

خبرنگاران خود را برای جنگ ناهمطراز آماده کنند

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح البته این را هم گفت که اکنون آن انسجامی که مد نظر داریم در رسانه‌های کشور دیده نمی‌شود اما حرکت به سمت آن آغاز شده و معتقد است که "خودزنی نکنیم" و به جایی نرسیم که خودی را به جای دشمن بزنیم(همان چیزی که دشمن می‌خواهد).

او در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی بی‌نیاز است، از خبرنگاران خواست تا تلاش کنند که در جنگ نرم نیز قدرتمند شوند تا بتوانند در حملات ناجوانمردانه و بی‌امان دشمن، هوشمندانه‌ترین واکنش را نشان دهند.

به گزارش آوای خزر، در پایان این مراسم از خبرنگاران، مستندسازان و فعالان مجازی که در یک سال گذشته، بیشترین همکاری را با سپاه کربلا داشتند، قدردانی شد.

انتهای پیام/1001/آزاده بابانژاد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار