دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
در پیامی؛
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل روز پزشک را تبریک گفت
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل اول شهریورماه زاد روز استاد ابوعلی سینا و روز پزشک را به همکاران پرتلاش و خستگی‌ناپذیر خود تبریک گفت.

به گزارش آوای خزر، همانطور که می‌دانیم؛ اول شهریورماه تولد ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا، مشهور به ابوعلیِ سینا، ابن سینا، پورسیناو شیخ‌الرئیس پزشک و استاد حاذق در علوم مختلف از ریاضی و نجوم و اخترشناسی تا پزشکی و موسیقی و ادبیات است، از اینرو که ابوعلی سینا را بیشتر با نام طبیب می‌شناسیم؛ روز میلاد او در تقویم ایران، به پاس زحمات طبیبان، روز پزشک نامگذاری شده است.

دکتر شهرام سیفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل، این روز را به همکاران خود تبریک گفت. متن پیام تبریک او را در ادامه می‌خوانید:

"وَ مَنْ اَحْیَاهَا فَکَاَنَّمَا اَحْیَاالنَّاسَ جَمِیعًا" ( سوره مائده، آیه ۳۲)

هر کس نفسی را زنده کند گویی همه انسانها را زنده کرده است.

یکم شهریور ماه، زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته  و نامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است تا تلاش‌های ارزنده آنها که به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص همواره نویدبخش حیات و سلامت مردم است، مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.

از دیدگاه اسلام و فرهنگ غنی اسلامی ارزش گرانقدر پزشک و فعالیت حرفه‌ای طبیب از جایگاه و مرتبه رفیع و قداست خاصی برخوردار است، آنچنان که احیای جانی برابر با حیات همه جان‌هاست.

تاریخ طبابت در ایران مملو از افتخاراتی است که میل بازگشت به گذشته‌ی اصیل را به‌عنوان ثروتی تاریخی، یادآوری و تقویت می‌کند و "روز پزشک" یادآور‌‌ همان اصالت بزرگان طب و یادمانه‌ای برای هم‌ذات‌پنداری و اشتیاق به واکاوی "حکمت" گذشتگان است.

پزشک ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران است که درد جسم را با روح بلند خود، در سایه لطف الهی التیام می‌بخشند و سلامت در آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد. در این راستا حرفه مقدس پزشکی علاوه بر تندرستی و سلامت جسم، سلامت روح را نیز در برمی‌گیرد.

اینجانب فرا رسیدن اول شهریورماه، زاد روز حکیم بوعلی سینای بزرگ و روز پزشک را به جامعه پزشکی تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم  پزشکان عزیز و محترم در سایه ایزد منان، همواره هدف عالی شفابخشی را که فطرت آشنای تمامی انسان‌هاست، سرلوحه تلاش بی‌وقفه خود قرار دهند.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها