دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

۸۸ درصد مردم یارانه واریزی را کافی نمی‌دانند
مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که ۵۸.۵ درصد از مردم ترجیح می دهند دولت هفت قلم کالای اساسی را به قیمت سال قبل و از طریق کالابرگ عرضه کند. نتایج این افکارسنجی نشان می‌دهد ۶۰.۶ درصد مردم نسبت به کلیت طرح اصلاح یارانه‌ها نظر منفی دارند که مهمترین دلیل آن، افزایش قیمت کالا‌های دیگری است که قرار نبود براساس اجرای این طرح، گران شوند. با توجه به همین موضوع می‌توان فهمید که چرا ۸۸.۶ درصد مردم میزان یارانه واریزی را کافی نمی‌دانند.

برجام؛ نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر
محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که آژانس نمی‌تواند ادعایی کند که در ایران فعالیتی است که براساس بازرسی‌ها به یک عدم انطباق برخورد کرده باشد. او گفت: به نظارت در چارچوب برجام که قبلاً پذیرفته بودیم پایبندیم. بازگردند به برجام و آنچه که در برجام تفاهم شده بود و تعهد طرفین بود را اجرا کنند و ما هم به آن پایبندیم. نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر.

ادعای آمریکا: حمله به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه
ارتش ایالات متحده بامداد چهارشنبه ۲ شهریور مدعی شد طی عملیاتی در شرق سوریه، حملاتی هوایی را علیه شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران انجام داده است. فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه خود آورده است که این اقدام «متناسب و حساب‌شده» انجام شده است تا «خطر تشدید تنش محدود شده و تهدید تلفات به حداقل رسانده شود.»

رئیسی: نباید با گزارش‌های غیر مستند مردم را نگران کرد
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور هرگونه سخن یا اقدامی را که باعث ناامیدی و کاهش اعتماد مردم شود، خط قرمز دولت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: نباید با انتشار برخی گزارش‌های غیر مستند در رسانه‌ها، مردم را نگران کرد و همه همکاران دولت تلاش کنند موضوعات بین دستگاهی را فورا حل و فصل کنند و نتیجه اقدامات انجام شده را به اطلاع مردم برسانند.

لایحه انتقال محکومان ایران و بلژیک به مجمع تشخیص رفت
نمایندگان با اصرار درباره لایحه معاهده انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بلژیک، تصمیم گیری در این خصوص را به عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام گذاشتند.

حضور تاریخی ۵۰۰ بانو در طبقه دوم آزادی
بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام وزارت کشور مجوز ورود ۵۰۰ هوادار خانم را برای مسابقه استقلال و مس کرمان در ورزشگاه آزادی صادر کرد و این تعداد با حضور در طبقه دوم می‌توانند بازی را تماشا کنند.

دیدار قریب الوقوع امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عربستان؟
محمد ایرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت گفت: قرار بود ششمین دور مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی ماه گذشته در عراق برگزار شود که طبیعتا این دور از مذاکرات پس از پایان، به دیداری بین حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران و فیصل بن فرحان همتای عربستانی وی - با دعوت کشور میزبان از آنها برای رایزنی- منتهی می شد. ایرانی افزود: پس از اتفاقات و تحولات اخیر عراق، طبیعی است که بایستی منتظر بود تا کشور میزبان برای میزبانی و مدیریت مذاکرات آماده باشد.

علم‌الهدی: ۳۳ هزار تیتر علیه من منتشر شده
حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مسوولان امنیتی استان گزارش داد از هفتم فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه امسال در فضای مجازی و رسانه ای کشور، ۳۳ هزار پست و پیام و تیتر روزنامه علیه بنده در داخل و خارج کشور منتشر شده است. علم الهدی گفت: علاوه بر اینها اگر برخی با بنده مشکل دارند و نقدی می کنند با فرزندان من چه کار دارند؟ بیایید ماجرا را با خود من مطرح کنید.

علم الهدی: امتیاز دولت سیزدهم این است که مطیع محض رهبری است
حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد گفت: به بنده می‌گویند چرا در دوران دولت تدبیر انتقاد می‌کردید، اما در این دولت نقدی ندارید؟ رییس جمهور قبلی را نقد می‌کردید، اما از رییس جمهور فعلی به خاطر رابطه خویشاوندی انتقاد نمی‌کنید، به استناد خطبه‌های موجود نماز جمعه پاسخ دادم که از رییس جمهور قبلی چه انتقادی کردم. من جایی انتقاد می‌کردم که رییس جمهور با مقام معظم رهبری زاویه پیدا می‌کرد، رهبری صحبتی می‌کردند و آقای رییس جمهور سابق، برنامه‌ای می‌داد که در زاویه با رهبری بود. وی گفت: امتیاز دولت فعلی  بر سایر دولتها این است که براساس ولایت مداری قوی تشکیل شده است و عملکرد یکساله دولت این حقیقت را ثابت می کند که به هیچ وجه با مقام ولایت زاویه نداشته است، بلکه به عنوان یک مطیع محض از مقام رهبری اطاعت و پیروی کرده است. علم الهدی گفت: این میزان تبعیت از رهبری در دولتهای گذشته سابقه نداشته است.

پیکر هوشنگ ابتهاج به ایران رسید
پیکر هوشنگ ابتهاج که قرار بود، چهارشنبه هفته گذشته به ایران منتقل شود و با درخواست قضایی یکی از دختران او، یک هفته به تعویق افتاده بود، روز دوم شهریورماه به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) تهران وارد شد.

پاسخ آمریکا به ایران درباره برجام
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه از دریافت پاسخ دولت آمریکا به ‌نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات احیای برجام، از طریق هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها خبر داد. پولیتیکو از قول یک فرد مطلع نوشته است که این پاسخ «کمتر از انتظارات ایران است. بنابراین اکنون باید ببینیم که آیا آنها متوجه می شوند که این بهترین چیزی ست که می توانند دریافت کنند یا تصمیم می گیرند برای امتیاز بیشتر تلاش کنند.» همچنین العربیه مدعی شده بود که ایالات متحده هیچ کدام از خواسته‌های جدید ایران را نپذیرفته است. سیدمحمد مرندی، مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در جواب به این ادعا نوشت: این ادعای العربیه کاملا غلط است. ایران تازه بررسی پاسخ را آغاز کرده است و بعدا هماهنگ‌کننده را درجریان جزئیات قرار خواهد داد.

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها