دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

امیرعبداللهیان: روی موضوعات باقیمانده پادمانی بسیار جدی هستیم
حسین امیرعبداللهیان روز گذشته پاسخ طرف آمریکایی به پیشنهادات مکتوب خودمان از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دریافت کردیم. در ماه‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی در تدوین متن داشتیم و آخرین دیدگاه های خود را به طرف آمریکایی منتقل کردیم در برخی موضوعات باید تاکید بیشتری انجام می‌شد.

شرط افزایش حقوق ها
علی بهادری سخنگوی دولت گفت: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در صورت نهایی شدن جزئیات و تامین منابع اعمال می‌شود. سخنگوی دولت ادامه داد: افرایش حقوق صورت می‌گیرد اما اینکه منابع آن چگونه تامین شود که این افرایش حقوق منجر به ایجاد تورم نشود در حال پیگیری است.

وزیر صمت: ما با تویوتا مذاکره نمی‌کنیم
رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: ما با شرکت تویوتا مذاکره انجام نمی‌دهیم، ولی شرکت‌های خودروسازی ما مذاکرات را انجام می‌دهند. او گفت: خودرو اقتصادی از زمانی که طراحی تا عرضه می‌شود ۱۸ ماه زمان بر است. قرار است اواسط سال آینده خودرو اقتصادی وارد بازار شود.

ادعای سخنگوی دولت درباره تورم ۶۰ درصدی
علی بهادری سخنگوی دولت ادعا کرد: تورم ۱۲ ماهه منتهی به دولت جدید نزدیک به ۶۰ درصد بود و آخرین بار این رقم تورم، ۷۰ سال پیش تجربه شد. دولت در آن شرایط نمی توانست اقدامات دولت قبل را تشریح کند، اما امروز این مهم را بیان می کند، چراکه تورم ۶۰ درصدی کاهش یافته و اکنون به ۴۲ درصد رسیده است.

بیانیه آمریکا درمورد درگیری با ایران در سوریه
شبکه خبری «اِن‌بی‌سی نیوز» به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گزارش داد که در حملات راکتی به دو پایگاه این کشور در شرق سوریه، حداقل سه نظامی آمریکایی مجروح شدند. این عملیات‌ها در پاسخ به حملات شب گذشته ارتش آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه انجام شد. کمی بعد رسانه‌های عربی گزارش دادند که ائتلاف آمریکایی بار دیگر و برای دومین شب پیاپی حملات گسترده‌ای به مواضع گروه‌های مقاومت در شرق سوریه انجام داده است. سنتکام می‌گوید آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست، اما به اتخاذ اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از مردمان مان ادامه می‌دهد.

نخست وزیر فنلاند: من هم آدمیزادم
سانا مارین، نخست وزیر فنلاند روز چهارشنبه و در یک گردهمایی حزبی در شهر لاهتی با انتقاد از جنجالی شدن انتشار تصاویر یک مهمانی شخصی گفت: «من هم آدمیزادم. من هم حق شادی و لذت بردن در میان این ابرهای سیاه را دارم.»

فعال بودن طرح کالابرگ  حتی در زمان قطعی اینترنت
احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در خصوص وعده‌های اجرایی نشده برای توزیع کالا برگ توضیح داد: ما برای این مورد باید تمام کارت‌های بانکی جمعیت کشور در تمام بانک‌ها را با کدهای ملی یکپارچه می‌کریم که این خیلی کار دشواری است، باید همه کشور را بسیج می‌کردیم تا بتوانیم به صورت یکپارچه این کار انجام دهیم تا مردم ضربه نخورند، اگر می‌خواستیم به حالت سنتی این کارت را ارائه دهیم که ساده بود، این موضوعی بود که زمان می‌برد، اما وعده‌ای که وزارت رفاه داده این است که در شهریورماه برای کل کشور حتی در زمان قطعی اینترنت این طرح قابل پیاده شدن باشد.

طالبان: جسد رهبر القاعده پیدا نشده
ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت طالبان افغانستان روز پنجشنبه  اعلام کرد هنوز جسد «ایمن الظواهری» رهبر گروه تروریستی القاعده را پیدا نکرده است و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

بورل: پاسخ آمریکا بسیار معقول است
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که پاسخ آمریکا به نظرات ایران در خصوص مذاکرات «بسیار معقول» است. او گفت: «ما همین الان پاسخ آمریکا را دریافت کردیم. طرح بسیار معقولی است.»

شکستن طلسم «آزادی» برای بانوان
استقلال در روزی که بانوان ایران برای اولین بار می‌توانستند یک دیدار لیگ برتر را از نزدیک در ورزشگاه آزادی تماشا کنند، بر مس کرمان غلبه کرد. آبی‌ها که در این مسابقه میزبان بیش از ۵۰۰ هوادار بانو بودند، به لطف گل دقیقه ۷۵ کوین یامگا برتری دشواری به دست آوردند که اولین پیروزی خانگی آن‌ها محسوب می‌شد. بلیت ویژه بانوان برای تماشای این دیدار در بازار سیاه با قیمتی دو میلیونی به فروش می‌رسید. سینا کلهر معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش گفت که شعارهای بانوان خوب بود و کسی بی ادبی نکرد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها