دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۲
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران
تبدیل وضعیت خانواده ایثارگران در شهرداری ها معطل مانده است
حال و هوای اینجا متفاوت از هر مکان دیگری ست و شهادت همچنان پررنگ است. اینجا مرزهای روزمره می شکند و حس و حال معنوی دست می دهد.
به گزارش آوای خزر، مرکز توانبخشی جانبازان امام علی (ع) ساری خانه برخی از جانبازان ضایعه نخاعی است و رنج‌های آنان را همدردی می‌کند. خانه‌ای که دوستان دوران دفاع مقدس را گردهم آورده و جوانی و دفاع را اینجا دوره می‌کنند.

آخرین بار شهید سیدحسین آملی را در مرکز امام علی ملاقات کردم. جانباز ۷۰ درصدی که ۳۶ سال در بستر بود و در سال ۹۸ شهادت را در آغوش کشید. لبخند‌ها و نجابت سیدحسین هنوز در مرکز طنین دارد و جایش اینجا خالی ست.

امروز ۵ شهریور به جهت مصاحبه با مدیرکل بنیاد شهید مازندران در مرکز ایثار حاضر شده ایم و ضمن ادای احترام به جانبازان استوار، مشکلات شان را با مدیرکل دوره می‌کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی از بدهی ۷۴ میلیارد تومانی به مراکز درمانی دولتی و خصوصی خبر داد.

سعید کهنسال اظهار داشت: ۶۵۷ هزار نفر از خانواده‌های ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار دارند که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

وی از تبدیل ۳۹۰۰ نفر از خانواده ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی خبر داد و یادآور شد: برخی شهرداری‌ها متاسفانه این قانون را اجرایی نکردند و علت آن را نبود ردیف اجرایی عنوان می‌کنند که در این رابطه پیگیر این مطالبه به حق هستیم تا موانع مرتفع شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به اینکه ۱۰ درصد سهم وام خوداشتغالی جامعه ایثارگری محقق نشده است، از ۲۲۸ میلیارد تومان اعتبار این بخش خبر داد و گفت: به محض اختصاص این اعتبارات، وام کارآفرینی به متقاضیان داده خواهد شد.

کهنسال با اشاره به ساماندهی ۸۰ گلزار شهدا با پیشرفت ۸۵ درصدی افزود: در این راستا ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات بنیاد و ۲ میلیارد تومان هم از محل سفر ریاست جمهوری اختصاص یافت.

انتهای پیام/ 1003/حسین احمدی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار