دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

کشف ۲۵ سند فوق محرمانه از خانه ترامپ
مقام‌های اف‌بی‌آی می‌گویند در ۱۵ کارتن سند کشف شده از خانه ترامپ در میامی، ۱۸۴ سند مهر طبقه بندی داشته که ۲۵ عدد از آن‌ها، فوق محرمانه بودند. ماموران تحقیق اسناد و مدارکی را کشف کردند که از سوی منابع اطلاعاتی مورد اعتماد جمع‌آوری شده بود. به‌علاوه رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا مدارک مرتبط با قانون نظارت اطلاعاتی خارجی را هم با خود از کاخ سفید به ویلای شخصی در میامی برده بود.

برلین: یک توریست آلمانی در ایران بازداشت شده
خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که یک "توریست آلمانی" در ایران بازداشت شده است. خبرگزاری رویترز همچنین به نقل از برخی دیگر از رسانه‌های اروپایی مدعی شده که این فرد یک مرد ۶۶ ساله آلمانی است که حدود یک ماه پیش به خاطر عکس‌برداری در منطقه‌ای که عکس‌برداری از آن ممنوع بوده، بازداشت شده است.

حکم دادگاه  علیه سه وزیر دولت روحانی
نیره عابدین‌زاده معاون دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: در رأی صادره توسط دادگاه، برای اولین بار وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور به دلیل وجود نقایص سازمانی، مکلف به عذرخواهی از خانواده مقتول شدند. در روز پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷، دانش‌آموز ۱۰ ساله مشهدی توسط راننده خودرویی از مقابل منزلش در خیابان موسوی قوچانی این کلانشهر ربوده شد و به طرز فجیعی به قتل رسید. جسد این کودک که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود، در محدوده شهرک صنعتی شاندیز پیدا شده بود.

ایرادات دستورالعمل واردات خودرو
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو محاسبه کرده که با فرض اینکه  قیمت هر خودرو فقط ۱۰ هزار دلار باشند، در دستورالعمل دولت برای واردات خودرو عملا بیش از ۱۰۰ هزار خودرو وارد نخواهد شد و از جمله خبری از خودروهای شاسی بلند نیست. او گفته است که با این دستورالعمل «خودروهای وارداتی از ۱۰ برند اول دنیا نخواهد بود»  و «ماشین‌های تولید داخل یک سر و گردان بالاتر از خودروهای ۱۰ هزار دلاری دنیا هستند.»

تدفین پیکر «سایه»
پیکر شاعر فقید «امیر هوشنگ ابتهاج» با حضور جمعی از مسئولان، مردم و اهالی فرهنگ و هنر در شهر رشت تشییع و پس از برگزاری این آیین، در پارک محتشم رشت به خاک سپرده شد. یلدا ابتهاج در این مراسم گفت: پدرم می‌گفت «کسی که با صداقت و صمیمیت با مردم صحبت می‌کند مردم قدرش را می‌دانند و پاسخش را خواهند داد» و امروز خانواده «سایه» را به وطن بازگرداند و این آرزوی سایه بود و این امانت را ما به شما می‌سپاریم.

ایراد شرعی شورای نگهبان به لایحه معاهده انتقال محکومان بین ایران و بلژیک
طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان درباره لایحه معاهده انتقال محکومان بین ایران و بلژیک اعلام کرد: همانگونه که در موافقتنامه‌های مشابه اظهارنظر شده است این لایحه از این جهت که اطلاق برخی از مواد آن از جمله مواد ۴، ۱۱، ۱۳ و ۱۴ اعمال مقررات غیر منطبق با موازین شرعی دولت طرف متعاهد را لازم الاجرا دانسته است، خلاف موازین شرع شناخته شد.

واردات خودرو از اول مهر، فرصت  اعلام درخواست تا ۱۹ شهریور
امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مرحله اجرایی واردات خودرو عملاً از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود، اعلام کرد واجدین شرایط واردات خودرو، تا ۱۹ شهریور ماه فرصت دارند درخواست خود را به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت تحویل دهند.به گفته او شرط لازم برای واردات، الزام به انتقال فناوری و ارائه خدمات بعد از فروش است.

تاج تایید صلاحیت شد
آخرین جلسه کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال از حدود ساعت ۱۴ امروز در ساختمان فدراسیون فوتبال با حضور پنج عضو این کمیته و مجید شهیدی، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. پس از برگزاری این جلسه کمیته بدوی اسامی مهدی تاج، میرشاد ماجدی و عزیز الله محمدی و البته نواب رئیس آن‌ها را برای شرکت در انتخابات هشت شهریور تایید نهایی کردند و به فیفا و‌ای اف سی معرفی شدند.

سوالات کنکور پزشکی یک میلیارد خرید و فروش می‌شد
محمدرضا احمدی سنگری عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چگونگی برگزاری کنکور ۱۴۰۱ در مجلس با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شده است،گفت: سوالات کنکور علوم پزشکی تا یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد. وی با اشاره به ابزاری همچون عینک، خودکار و تجهیزات بسیار ویژه‌ای که فرستنده و گیرنده سوالات و پاسخنامه‌های آزمون سراسری بودند، گفت: تجهیزات ویژه‌ای که از داوطلبان کنکور کشف شده است، ابزاری است که از ۱۵ تا ۲۵ میلیون تومان قیمت دارند.

درآمد ۳۱ هزار میلیاردی صداوسیما از استقلال و پرسپولیس
طبق تعرفه رسمی صدا و سیما تنها برای پخش زنده ۶۰ بازی سرخابی ها در فصل جاری تلویزیون بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان درآمد دارد حالا فرض کنید تلویزیون برای جذب آگهی بیشترچوب حراج به آنتن خودش بزند، فرضا ۹۰ درصد یعنی تنها ۱۰ درصد از درآمد ممکن را کسب کند رقم ناقابل ۳ هزار میلیارد تومان.

انسیه خزعلی: فشار فیفا بر حضور زنان اثرگذار نبود
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری فشار فیفا برای حضور زنان در ورزشگاه ـ طی بازی اخیر استقلال و مس کرمان ـ را تاثیرگذار ندانست و گفت که این حضور تصمیم وزارت ورزش بوده است.

اظهارات رییسی درمورد هدیه اش در سفر به تاجیکستان
ابراهیم رئیسی رییس جمهور تاکید کرد که همسایگان ما خودشان می‌گویند ترجیح می دهند برای خدمات پزشکی به جای اروپا به ایران بیایند. این یک سرمایه بزرگی است که باید از آن مراقبت کرد. باید به خواسته‌ها و مشکلات جامعه پزشکی توجه شود و از نظرات آنها استفاده شود. رییس جمهوری اضافه کرد: اکنون تمام تجهیزات اتاق عمل در ایران تولید می شود. در سفر به تاجیکستان پک اتاق عمل هدیه بردم که آنجا درباره آن تحقیق انجام شده است. این از افتخارات کشور ما است.

تراز تجاری کشور منفی شد
علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک در مورد تجارت خارجی پنج ماهه سال جاری توضیح داد: وزن صادرات کالاهای غیرنفتی در این مدت بالغ بر ۴۴ میلیون تن به ارزش ۲۰ میلیارد و ۹۲۴ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۳.۵ درصدی در وزن و افزایش ۲۱.۳۲ درصدی در ارزش دلاری مواجه بوده است. رئیس کل گمرک ادامه داد: میزان واردات نیز با کاهش ۸.۵۳ تنی در وزن و افزایش ۱۹.۶۵ دلاری در ارزش مواجه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۴ میلیون تن در وزن و ۲۱ میلیارد و ۶۶۵ میلیون دلار رسیده است که نشان می‌دهد تراز تجاری منفی شده است.

معاون رئیس‌جمهور: دختران ۱۶ و ۱۷ ساله می‌گویند چرا ما را کودک می خوانند؟
خزعلی، معاون رئیس‌جمهور درباره کودک همسری با گفتن این موضوع که در بحث ازدواج نباید فقط برخی آسیب‌ها را بیان کرد و کلان را مسکوت گذاشت، گفت: سن ازدواج اکنون سن بالایی است. از ظلم و اجحاف در حق دختران در ازدواج زیر سن قانونی باید جلوگیری کرد، اما من مراجعینی از دختران ۱۶ و ۱۷ ساله دارم که می‌گویند چرا به ما کودک می‌گویند؟ درحالی که ما بالغ هستیم و با اختیار خودمان ازدواج را انتخاب کرده‌ایم.

اعلام حمایت دولت از دانشگاه‌های تک جنسیتی
سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت از دانشگاه‌های تک جنسیتی حمایت می‌کند، گفت: طبق سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز باید در هر استانی حداقل یک دانشگاه تک جنسیتی وجود داشته باشد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها