دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
آیا می‌دانید منبع تامین روغن خوراکی ایران کجاست؟ کشور به خودکفایی کامل رسیده است یا روغن مصرفی خود را به‌صورت واردات تامین می‌کند؟

به گزارش آوای خزر، ایران یکی از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان روغن در دنیا است. سرانه مصرف روغن خوراکی در ایران حدود ۲۱ کیلوگرم، یعنی ۹ کیلوگرم بیشتر از سرانه مصرف جهانی است.

در این مقاله به سوال «روغن ایران از کجا تامین میشود؟» پاسخ می‌دهیم و بهترین راه برای تامین انواع روغن خوراکی را به همکاران عزیز معرفی می‌کنیم. اگر سوال یا ابهامی درباره نحوه تامین این روغن‌ها دارید، با صرف چند دقیقه کوتاه، اطلاعاتی بسیار مفید و کاربردی به دست خواهید آورد.

میزان مصرف روغن در ایران؛ تامین بخش اعظم روغن موردنیاز از طریق واردات

حتما برایتان سوال پیش می‌آید که روغن ایران از کجا تامین میشود و آیا ایران کشوری مستقل در تولید روغن مصرفی است؟ طبق آمار به‌دست‌آمده، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از انواع روغن خام به کشور وارد می‌شود و ۱.۵ میلیون تن روغن خام از داخل کشور و دانه‌های روغنی وارداتی تامین می‌شود. علاوه‌بر این، ۳میلیون تن دانه روغنی وارد ایران می‌شود که حدود ۱۸ درصد آن روغن خام موردنیاز کشور را تامین می‌کند. ازاین‌رو، برخی از فروشندگان، دانه‌های وارداتی مانند کنجد و سویا را از مراکز خرید محصولات عطاری به صورت عمده تهیه می‌کنند.

صادرکنندگان روغن در دنیا؛ بیشترین حجم کشت دانه‌های روغنی در کدام کشور است؟

بعد از بررسی میزان واردات روغن ایران، وقت آن رسیده که به پاسخ سوال «روغن ایران از کجا تامین میشود» بپردازیم. به‌طورکلی، ۱۵۱ کشور، بازار صادرات روغن خوراکی در دنیا را به‌دست گرفته‌اند. در این بین، اندونزی، چین، مالزی، آمریکا و برزیل، به ترتیب رتبه‌های ۱ تا ۵ بزرگترین صادرکنندگان دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین، اوکراین و روسیه در رتبه ۸ و ۹ قرار دارند که ایران، مشتری اصلی آن‌ها برای تامین روغن مصرفی خود محسوب می‌شود.

واردات روغن از اوکراین و روسیه؛ منبع روغن‌های وارداتی به ایران

روغن‌های خوراکی بسیار متنوع هستند و در کشورهای مختلف تولید می‌شوند. دانه‌های روغنی متعددی مانند سویا و کلزا نیز از کشورهایی مانند برزیل، آرژانتین، بلغارستان و روسیه نیز به ایران وارد می‌شوند و بیشترین سهم از دانه‌های روغنی وارداتی را به خود اختصاص می‌دهند.

روسیه نه فقط در زمینه تولید روغن آفتاب‌گردان، بلکه در زمینه تولید روغن از سایر دانه‌های خوراکی نیز پیشرفتی چشمگیر داشته است. بااین‌حال در سال ۲۰۲۰، اوکراین با فروش عمده روغن های گیاهی به ایران بیش از ۳۰ درصد از روغن خام موردنیاز کشور را تامین کرد و باقی حجم روغن مصرفی ایران از ترکیه خریداری شد.

کدام کشورها بیشترین واردات روغن را در دنیا دارند؟

هند، به‌عنوان بزرگترین واردکننده روغن در دنیا شناخته می‌شود. پس از آن چین، پاکستان و مکزیک نیز در رتبه‌های بعد قرار می‌گیرند. ایران نیز با واردات حجم بیشتر دانه‌های روغنی و روغن خام، در لیست بزرگ‌ترین کشورهای واردکننده روغن نباتی قرار می‌گیرد. البته کشورمان ایران به دلیل شرایط مناسب آب‌وهوایی، محل بسیار خوبی برای کشت برخی دانه‌ها مانند کنجد است. این دانه‌ها به صورت مستقیم از کشاورزان خریداری شده و از آن برای تامین روغن مصرفی استفاده می‌شود.

روغن ایران از کجا تامین میشود؟

کدام دانه‌های روغنی در داخل ایران تامین می‌شوند؟

دانه‌های روغنی در بین محصول‌های زراعی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و پس از غلات، دومین ذخایر جهانی را تشکیل می‌دهند. کشور ایران نیز با رشد و توسعه‌ای که در سال‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم، بخش قابل‌توجهی از روغن‌های موردنیاز جامعه را به صورت خودکفا تولید می‌کند. دانه‌های روغنی مانند سویا، کلزا، پنبه دانه، آفتاب‌گردان، زیتون، بادام زمینی و بسیاری موارد دیگر در کشور تولید می‌شوند و در آینده‌ای نزدیک با رشد چشمگیر آن‌ها روبه‌رو خواهیم بود.

اگر به فکر یک کسب‌وکار پرسود هستید، راه اندازی کارگاه روغن گیری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تولید روغن در ایران در حال حاضر بسیار کمتر از تقاضا است. افرادی که تجربه خوبی در این زمینه دارند و دانه‌های روغنی را می‌شناسند، با سرمایه‌ای نه چندان بالا می‌توانند یک کارگاه روغن‌گیری احداث کرده و بخشی از نیاز بازار را برطرف کنند. البته پیش‌بینی می‌شود که میزان تولیدات روغن در سال‌های آینده به ۵۰ درصد روغن مصرفی سالانه کشور افزایش پیدا کند.

پتانسیل خودکفایی در تولید روغن مصرفی کشور با افزایش سطح زیر کشت دانه‌های روغنی

ایران در حال حاضر علاوه‌بر روغن، کنجاله یا تفاله دانه‌های روغنی را نیز وارد می‌کند. باتوجه‌به اقلیم مناسبی که برای کشت دانه‌های روغنی در ایران موجود است، ما می‌توانیم فرایند تولید روغن و کنجاله را در داخل کشور انجام دهیم. این کار باعث ایجاد شغل و مانع از خروج ارز از کشور می‌شود. همچنین امکان تولید سوخت‌هایی با پایه روغن در داخل کشور فراهم خواهد شد که نتیجه آن، تبدیل ایران به یک کشور صادرکننده کنجاله و روغن خام به دنیا است.

روغن ایران از کجا تامین میشود؟

خرید دانه‌های روغنی مرغوب وارداتی و ایرانی از فروشگاه معتبر مواد غذایی

در این مقاله به سوال «روغن ایران از کجا تامین میشود؟» پاسخ دادیم و بزرگ‌ترین واردکنندگان روغن در جهان را به شما معرفی کردیم. همچنین متوجه شدیم که بخش قابل‌توجهی از روغن مصرفی ایران در داخل کشور تولید می‌شود. اگر قصد فعالیت در زمینه روغن‌های خوراکی یا مشاغلی مانند عطاری را دارید، روغن مصرفی خود را از کجا تهیه خواهید کرد؟ در همین بخش به سوال شما پاسخ خواهیم داد.

در حال حاضر بیش از ۲۲۰۰ واحد از جمله کارخانه‌ها و فروشگاه‌ها، محصولات روغنی خود را از ویترین مارکت تهیه می‌کنند. این مجموعه با مدیریت برادران مقدسی و با بیش از ۳۰ سال تجربه و سابقه درخشان، روابط اقتصادی پایداری با واردکنندگان و کشاورزان برقرار کرده است و بیش از ۹۹درصد روغن‌های گیاهی را در داخل مجموعه تولید کرده و به فروش می‌رساند. روغن‌های گیاهی ویترین مارکت از بهترین و مرغوب‌ترین دانه‌های روغنی تولید می‌شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند. همچنین این مجموعه با در اختیار داشتن ناوگان حمل‌ونقل اختصاصی، سفارش‌های مشتریان را به صورت عمده و تک به اقصی نقاط کشور می‌رساند. کلیه عطاری‌های کشور می‌توانند انواع روغن‌های خوراکی و سایر اقلام موردنیاز کسب‌وکار خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت از ویترین مارکت سفارش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت این مجموعه به آدرس vitrinemarket.com شوید یا برای اخذ مشاوره رایگان با شماره ۰۲۱۲۲۹۵۳۵۸۴ تماس بگیرید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها