دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
استاندار مازندران:
هفته دولت خانه‌تکانی اداری است/تغییر مدیران غیرمردمی به‌زودی آغاز می‌شود
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه هفته دولت، زمان خانه‌تکانی اداری است و کارکنان دولت باید بیش از گذشته در خدمت مردم باشند؛ از تغییر مدیران غیرمردمی پس از این‌هفته خبرداد.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور صبح امروز سه‌شنبه هشتم شهریورماه و روز پایانی هفته دولت در جمع کارکنان دولت استان مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با طرح این سوال که چگونه این‌دو یار دیرین در جریان اداری کشور تاثیرات عمیقی گذاشتند، افزود: شهید رجایی در عمر اندک مدیریتی خود، الگوی همه دولت‌ها بوده و همه جریان‌ها تلاش کردند که خود را به درجه‌ای از شیوه‌ی خدمتی او برسانند.
 
او با بیان اینکه اگر در سی سال خدمت خود در ادارت، صرفا هر روز سر کار برویم و برگردیم و تاثیری در جامعه نداشته باشیم، ظلم بزرگی به مردم است، گفت: شهید رجایی باید به عنوان یک "مکتب اداری" مورد توجه قرار بگیرد، و هر سال که می‌گذرد باید ببینیم تا چه اندازه به الگوی رفتاری آن شهید نزدیک شده‌ایم.

نماینده عالی دولت در مازندران ولایت‌مداری شهید رجایی را زبانزد خاص و عام عنوان و اظهار کرد: در ساختار جمهوری اسلامی ایران و حکمرانی اسلامی اگر کسی باشد که نسبت به جایگاه ولایت فقیه "ان‌قلت" داشته باشد، آن پولی که می‌گیرد، درست نیست.

حسینی‌پور با یادآوری اینکه هر کسی دنباله‌رو و متصل به ولایت‌فقیه باشد، به اوج اقتدار معنوی و اجتماعی می‌رسد، نمونه بارز این اشخاص را شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد.

او ادامه داد: جریان ارزشی نظام باید در ریل اصلی خودش قرار بگیرد، لذا هر کسی در هر جایگاهی است باید کاری کند که اعتماد از دست‌رفته در مردم را به نظام برگرداند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: مردم این دیار، مردم دوره عاشورا و کوفه نیستند؛ اثبات کردند که پای جریان عاشورایی امام راحل هستند. ما حق نداریم در سیستم‌های اداری خلاف جهت این جریان و خواسته‌ی مردم کار کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه هر کسی در پست و مقامی که قرار دارد، در برابر مردم باید پاسخگو باشد، اظهار داشت: در هفته دولت مدیران و کارکنان ما باید ببینند که چقدر در خدمتگزاری به مردم موفق بوده‌اند.

حسینی‌پور هفته دولت را زمان "خانه‌تکانی اداری" عنوان و خاطرنشان کرد: وضعیت اداری استان قابل قبول نیست و باید سعی کنیم که ادارات به جایگاه اصلی و در شأن مردم این استان برسانیم.

او مهمترین مولفه بازدارندگی در ساختار اداری را امر به معروف و نهی از منکر عنوان و تصریح کرد: اگر دیدیم همکارمان انحراف پیدا کرد و چشمان خود را بستیم؛ این آغاز انحراف است، البته در برخی موارد همکاران اداری داریم که مسائل استان را به‌خوبی رصد می‌کنند و به بنده تذکر و پیشنهاد می‌دهند و ما نیز استقبال می‌کنیم.

استاندار مازندران بر انجام جهاد تبیین/امر به معروف و نهی از منکر در ادارات تاکید و اظهار کرد: بدترین رذیله که نیاز به جهاد تبیین دارد؛ کم‌کاری کارمندان و فساد اداری است، کما اینکه در حوزه عفاف و حجاب نیز امر به معروف و نهی از منکر، مورد توجه است.

او با بیان اینکه مظاهر غیر اسلامی در ادارات باید جمع شود، افزود: ظواهر همکاران ما اعم از مرد و زن در ادارات باید منطبق بر ارزش‌های اسلامی و نماد جمهوری اسلامی باشد.
 
استاندار مازندران بار دیگر بر کیفیت‌بخشی در عملکرد اداری تأکید کرد و گفت: کارمندان هر اداره امسال تصمیم بگیرند که تا ۳۰ درصد میزان خدمات‌دهی به مردم را افزایش بدهند.
 
هفته دولت خانه‌تکانی اداری است/تغییر مدیران غیرمردمی به‌زودی آغاز می‌شود

حسینی‌پور با بیان اینکه مدیران نباید حق‌الناس را زیر پا بگذارند، خطاب به آن‌ها اظهار کرد: تمامی عملکردهای شما رصد می‌شود گرچه اکثریت قاطع مدیران استان عملکرد خوبی دارند، اما یک لکه سیاه روی دیوار سفید خود را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: کار مردم باید در اولویت نخست مدیران باشد. اختلافات را کنار بگذارید، پیام هفته دولت نیز مردمی‌سازی رفتار اداری است باید رفتار‌های ما منطبق بر خواست مردم باشد، مردم ما سره را از ناسره تشخیص می‌دهند به طوری‌که اگر مدیری را به‌عنوان فرد موفق اعلام کردیم؛ در نظر مردم نیز چنین بوده است.

استاندار مازندران با اشاره به تغییرات مدیریتی در استان، بیان کرد: ما یکسری مدیرانی را که عملکرد و توانمندی خوبی دارند را گفتیم ادامه بدهند، اما به برخی‌ها تذکر دادیم.

حسینی‌پور تأکید کرد:، اما بخش‌هایی که در مجموعه دولتی پیام دولت انقلابی را نگرفتند و همراهی نمی‌کنند باید تعیین تکلیف شوند و این خواست مردم است. (۶۱ درصد مردم مازندران به دولت آیت‌الله رییسی رأی دادند)

او بیان کرد: در برخی حوزه‌ها مدیران نسبتی با مردم ندارند، در این دولت مدیری که مردم برایش در درجه چندم باشند جایگاهی ندارند و بعد از هفته دولت از این دست مدیران را تعیین تکلیف خواهم کرد.

استاندار مازندران با قدردانی از خدمات یک‌ساله مدیران و کارکنان دولت در این استان، گفت: مشی و رفتار دولت در یکسال اخیر مشخص شد، همه ادارات باید تلاش کنند تا بتوانند براساس شاخص‌گذاری‌های دولت مردمی در جهت رشد و تعالی استان باوجود موانعی که هست، کار‌های بزرگی انجام دهند.

حسینی‌پور در پایان گفت: مازندران رتبه دوم یا سوم را در پروژه‌های هفته دولت دارد، باید تلاش کنیم این خدمات در سال آینده دو برابر شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار