دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران خبرداد

سرکشی از خانواده‌های شهدای مازندران توسط ۱۲۰۰ تیم عملیاتی در ۲۹ شهریور

سرکشی از خانواده‌های شهدای مازندران توسط ۱۲۰۰ تیم عملیاتی در ۲۹ شهریور
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس، بیش از ۱۲۰۰ گروه سرکشی به صورت همزمان در روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در سراسر استان با خانواده‌های شهدای انقلاب، دفاع مقدس، سلامت و مدافعان حرم دیدار می‌کنند.
به گزارش آوای خزر، سعید کهنسال در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح بزرگ سپاس و میثاق با همراهان ولایت که با همکاری سپاه کربلا در این استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: نگاه ما به جامعه ایثارگری یک نگاه تکریم و تجلیل شایسته است و همین امر، مسوولان را بر این داشت تا با اهداف تبیین مسائل و بررسی مشکلات ایثارگری این رزمایش شکل بگیرد.

او ادامه داد: این رزمایش با تشکیل ستاد‌ها در سطح استان تصویب شد تا یک روز را به عنوان روز و ایام حماسه برای تجلیل از جامعه ایثارگری مشخص و برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: کمترین اتفاقی که می‌توانست در این ایام صورت بگیرد، ایجاد فضایی عطرآگین از وجود مسوولان در فضای معنوی و در کنار خانواده بزرگ ایثارگران است.

کهنسال تصریح کرد: این دیدار در سطح ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانواده معزز جامعه ایثارگری استان مازندران انجام می‌شود و از آن می‌توان به عنوان یک حماسه در طول تاریخ یاد کرد.

او با بیان اینکه نگاه جامعه ایثارگری در مسیر عاشورایی بوده است؛ افزود: با اعتقاد به این باور بود که با همکاری دستگاه‌های اجرایی شرایط و افتخار یک تفکر جدید شکل گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اذعان به اینکه همه ما بدهکار و مدیون شهدا هستیم، یادآور شد: اگر کشور ما در مسیر عزت و عزتمندی قرار دارد به خاطر وجود جامعه ایثارگری است و خواستیم با این رزمایش مسیر را شفاف‌سازی کرده و شرایط ویژه‌ای از ظرفیت‌ها را در مازندران نمایان کنیم.

او ادامه داد: این حرکت عظیم که برای نخستین‌بار در کشور و در استان مازندران برگزار می‌شود، با خلاقیت مسوولان ارشد استان و فرماندهی سپاه کربلا بوده‌است.

کهنسال در پایان گفت: رزمایش بزرگ و سراسری "سپاس و میثاق با یاوران ولایت" در قالب حضور، دیدار و تجلیل فرماندهان نظامی و انتظامی و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، و نیز مدیران و مسوولان ادارات و دستگاه‌های اجرایی مازندران از خانواده‌های معزز ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان در بیش از ۱۲۰۰ گروه سرکشی به صورت همزمان در روز سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در سراسر استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۰/سعید منصوری
خبرنگار: سعید منصوری
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها