دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

فارس: آمریکا برای کسب اطلاعات از ۳ ایرانی جایزه تعیین کرد
فارس نوشت: حساب وابسته به وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به افرادی که درباره ۳ فرد ایرانی که زیرساخت‌های سایبری آمریکا را هدف قرار داده‌اند، اطلاعات داشته باشند تا ۱۰ میلیون دلار جایزه می‌دهد.

آمریکا ۱۰ فرد و دو نهاد ایرانی را به اتهام حملات سایبری تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد اسامی ۱۰ فرد و دو نهاد رو به دلیل آنچه نقش‌آفرینی در انجام «اقدامات مخرب سایبری» خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.۱۰ فردی که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند همگی تبعه ایران هستند. شرکت افکار سیستم یزد و شرکت ناجی تکنولوژی هوشمند فاطر نیز دو شرکتی هستند که در ایران ثبت شده‌اند و در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

تشویق مردم به سفر کربلا پس از چند روز مسدود شدن مرزها
سید مجید میراحمدی رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: تردد در مرزهای ششگانه کشورمان با عراق روان است و هموطنانی که قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، می توانند به مرزها مراجعه کنند.او گفته: هم وسایل حمل و نقل عمومی مهیاست، هم ترافیک روان است.

قالیباف: حرف‌های بنده را نادرست منتشر کردند
رئیس مجلس با اشاره به اینکه برخی از رسانه ها حرف های بنده را درخصوص ربوی بودن فعالیت بانک ها به صورت نادرست منتشر کردند، افزود: رسانه ها در این خصوص شیطنت کردند و صحبت ها را تقطیع کرده و در کنار یکدیگر قرار دادند که اگر مطالب به صورت کامل منتشر می شد، تضادی در آنها وجود نداشت.

تکذیب کنار گذاشتن رابرت مالی
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه شایعات درمورد کنار گذاشته شدن رابرت مالی مسئول تیم مذاکره کننده آمریکا در گفتگوها برای احیای برجام را رد کرد. پرایس گفت: می توانم به شما بگویم که راب هر روز عمیقاً درگیر این موضوع است. او تیمی را اینجا در وزارت خارجه هدایت می کند. او به طور منظم با همتایان ما در کاخ سفید، در وزارت خزانه‌داری، در جامعه اطلاعاتی و جاهای دیگر در ارتباط با تلاش‌های ما برای دستیابی به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام و همچنین برنامه‌ریزی اضطراری ما در حال تعامل است.

همسر انسیه خزعلی: پسرم به کاربران ایرانی خدمات "وی‌پی‌ان"، ارائه نکرده
سید محمدرضا رضازاده همسر انسیه خزعلی گفت: شرکت حمیدرضا [فرزند او] از ابتدای تأسیس، بازار کشورهای خارجی را مورد هدف قرار داده و هیچ فعالیتی در بازار ایران نداشته است. هیچ‌گاه به کاربران ایرانی خدمات "وی‌پی‌ان"، چه رایگان چه پولی، ارائه نکرده و قوانین هیچ کشوری را نقض نکرده است. ماهیت اصلی وی پی ان برای حفظ حریم شخصی آنلاین افراد می‌باشد و کاربرد اصلی آن در دنیا بهره‌جویی به مثابه «فیلترشکن» نیست.

متن ۲۶ صفحه‌ ای توافق برای احیای برجام
ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هنوز از دید ما احیای توافق گذشته ممکن و حتی به سرعت قابل دستیابی است چون متن پیش‌نویس تا حدود زیادی جلو رفته و به جز چند پاراگراف، متنی با بیش از ۲۶ صفحه‌ آماده است البته که اصرار آمریکایی‌ها برای حفظ فشار علیه ایران و ملاحظات‌شان در داخل کشورشان و حتی تاثیر این توافق بر روابطشان با کشورهای دیگر به چالشی برای آنها تبدیل شده است.

واکنش دولت به شایعه احتمال عدم صدور روادید آمریکا برای رئیسی
غلامحسین اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره شایعات مربوط به صادر نشدن روادید برای رییس‌جمهوری جهت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک آمریکا، تصریح کرد: اجازه دهید توضیح موارد مربوط به سازمان ملل را برای بعد از سفر ازبکستان بگذاریم. آقای رئیسی قصد حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را دارد و مقدمات این امر هم انجام شده است.

اولیانوف: در شورای حکام بیانیه جمعی در مورد ایران صادر خواهد شد
میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: امروز برای دومین بار شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به موضوعی مرتبط با ایران رسیدگی می‌کند. این بار در مورد «توافق پادمانی NPT با جمهوری اسلامی ایران» است. انتظار نمی‌رود هیچ قطعنامه‌ای صادر شود، صرفا بیانیه‌های ملی و جمعی صادر خواهد شد.


«ایرنه پاپاس» بازیگر نقش هندِ جگرخوار در فیلم "محمدرسول الله" درگذشت
«ایرنه پاپاس» بازیگر نامدار سینمای یونان که در فیلم «محمد رسول الله» در نقش «هند جگرخوار» بازی کرده بود، در سن ۹۶ سالگی درگذشت. «ماندولین کاپیتان کارولی»، «آتیلا»، «توپ‌های ناوارون»، «الکترا»، «زوربای یونانی»، «زد»، «یک هزار روز از آن»، «محمدرسول الله»، «مسیح در ابولی توقف کرد»، «عمر مختار»، «در دل شب»، «یک تصویر ناطق» و ... از دیگر فیلم‌های این بازیگر یونانی محسوب می‌شود.

فروریختن بخش‌های باقیمانده از متروپل آبادان
وحید شعبانی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان از اعزام تیم های عملیاتی امدادونجات به محل فروریختن بخش های به جای مانده از برج متروپل خبر داد. او افزود: بنا بر اطلاعات اولیه باقیمانده سازه برج متروپل فروریخته و تعدادی نیز مصدوم شده‌اند. او با اشاره به اینکه احتمال افزایش تعداد مجروحان وجود دارد عنوان کرد: تیم های آنست (سگ های زنده یاب) و واکنش سریع استان نیز فرخوان شده و در مسیر رسیدن به صحنه هستند. سید نادر نقیبی، رئیس فوریت های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: در بررسی های اولیه معلوم شد که حدود شش کارگر در بنای به جا مانده از ساختمان مترو پل حضور داشتندو مشغول تخریب باقی مانده بخش های این ساختمان در بخش شرقی که همان تاج نمای ساختمان است، بودند. نقیبی گفت:کارگران وقتی متوجه ریزش شدند از آنجا بیرون آمدند و خودشان را نجات دادند . اما یک کارگر نتوانسته به موقع از محل خارج شود و زیر آوار گرفتار شده بود.

بن بست در مذاکرات احیای برجام
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت، مذاکرات احیای برجام در بن بست قرار گرفته است. وی گفت: "می ترسم با توجه به شرایط سیاسی در ایالات متحده و مسایل که به نتیجه قطعی نرسیده است، اکنون در یک نوع بن بست باقی بمانیم." وی افزود: پیشنهادات اخیر ایرانی ها کمکی نکرد چون تقریباً به نتیجه رسیده بودیم، سپس پیشنهادهای جدید آمد. فضای سیاسی نیز چندان مساعد نیست. متاسفم که می گویم، اما انتظار ندارم در روزهای آینده پیشرفتی حاصل شود.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها