دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
رئیس سازمان بسیج مستضعفین:
ئیس سازمان بسیج مستضعفین از آمریکا به عنوان بزرگترین دشمن بشریت یاد کرد و گفت: ناامنی، ترور و خیانت حاصل حضور این کشور استکباری در کشورهای مختلف است.
سردار محمدرضا نقدی در همایش پرچمداران بصیرت که امروز در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی موقعیت آمریکا به خطر افتاد و به همین دلیل از همان ابتدا دشمنی و کارشکنی‌های آنان علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

رئیس بسیج مستضعفین کشور عنوان کرد: از سال 57 تاکنون لحظه‌ای نبوده است که آمریکا دست از شرارت علیه ایران بردارد و در طول این سالها با اشکال مختلف همواره اقدامات شیطنت آمیزی را انجام داده است.

وی گفت: راه‌اندازی موج ترور در ابتدای پیروزی انقلاب، ایجاد جنگ‌های منطقه‌ای، حمله نظامی به ایران با تهییج صدام و تحمیل هشت سال جنگ به ملت ایران، فتنه کوی دانشگاه در سال 78، راه‌اندازی جنگ رسانه‌ای، تحریم‌های شدید اقتصادی و فتنه پس از انتخابات سال 88 از جمله اقداماتی بود که در سال‌های گذشته علیه ایران انجام شد.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: فتنه سال 88 در واقع از سوی آمریکا رهبری و توسط برخی خواص بی‌بصیرت در کشور اجرا شد تا پس از گذشت 10 سال از قائله کوی دانشگاه این بار و به بهانه انتخابات امنیت کشور را دچار چالش و نظام و انقلاب را از هستی ساقط کنند.

وی گفت: در زمان برگزاری انتخابات یکی از مسئولان سابق که جزء خواص بی‌بصیرت نیز بود از شاه عربستان برای انتخابات ایران نظرخواهی می‌کرد که مردم در نهایت پاسخ دندان‌شکنی به آنها دادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه مردم در 9 دی ماه سال 88 پاسخی تاریخی و فراموش نشدنی به آمریکا، استکبار و حامیان فتنه دادند، گفت: حضور حماسی مردم در دفاع از انقلاب و نظام و تجدید بیعت دوباره با رهبری جای هیچ شبهه‌ای را باقی نگذاشت که مردم ما بسیار با بصیرت و آگاه بوده و هرگز به دشمنان داخلی و خارجی اجازه خودنمایی نمی‌دهند.

سردار نقدی عنوان کرد: این حضور پرشور و حماسی مردم در 9 دی سبب شد خواص خودفروخته کشور اعلام کنند تا زمانی که مردم در خیابانها حضور داشته به دفاع از نظام و انقلاب اسلامی خود می‌پردازند، کاری از دست ما ساخته نیست.

وی افزود: آمریکا پس از ناکامی‌های بسیار امروز به فکر نفوذ در کشور افتاده و سعی می‌کند تا به هر شکل ممکن به داخل کشور و بین مردم ایران نفوذ کند و در همین راستا راه‌های مختلفی را امتحان می‌کند.

سردار نقدی گفت: برپایی سفره هفت سین در کاخ سفید و تبریک گفتن عید نوروز به زبان فارسی به ملت ایران یکی از همان راه‌هایی است که مقامات آمریکایی برای نفوذ بین مردم انتخاب کرده‌اند.

وی به لزوم هوشیاری نسبت به چنین اقداماتی از سوی مسئولان دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: برخی ساده‌لوحان در داخل این اقدامات کاخ سفید را نشانه دوستی آنها با مردم و دولت ایران می‌دانند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: دشمنی‌های شدید آمریکا و کارشکنی‌هایی که علیه ایران انجام گرفت هرگز از حافظه ملت ایران پاک نخواهد شد و تجربه نیز به خوبی نشان داده است که آمریکایی‌ها هرگز قابل اعتماد نبوده‌اند.

سردار نقدی افزود: اگر امروز رهبر معظم انقلاب برای پذیرفتن مفاد برجام شروط 9 گانه را تعیین می فرمایند به دلیل همین غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها است.

وی آمریکا را دشمن واقعی اسلام خواند و گفت: ایجاد و تقویت گروه تروریستی تکفیری داعش توسط آنها دلیل خوبی بر این مدعا است و آنها داعش را ایجاد کردند تا چهره‌ای خشن و ضد انسانیت از آن نزد جهانیان ترسیم کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به کاهش قدرت آمریکا در جهان گفت: زیان‌دهی مالی این کشور که نتیجه لشکرکشی به مناطق مختلف است سبب شده ذخایر ارضی این کشور از چندین میلیارد دلار در سال 57 به بدهی 19 هزار میلیارد دلاری در سال 94 تبدیل شود.

سردار نقدی در بخش دیگری از سخنانش اتحاد حال حاضر کشور به‌ویژه استان کرمانشاه را مثال زدنی ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: همین اتحاد و یکپارچگی است که سبب به زانو در آمدن دشمنان و در رأس آنها آمریکا شده است.

وی اتحاد بین شیعه و سنی در کشور را سبب ذلیل و خوار شدن دشمنان اسلام و کشور دانست و گفت: تا این همدلی و یگانگی بین مسلمانان وجود دارد دشمن هرگز نمی‌تواند به داخل کشور نفوذ و به اهداف شوم خود دست یابد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: