دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹

وقتی کمپانی ژاپنی 52 سال پیش می دانست برای امروز چه می کند! (+عکس)

این ترکیب چنان دقیق و با تفکر ارائه شده که مخاطب زمان مشاهده آن هرگز دچار دلزدگی و درگیری در حس انتقاد از یک طراحی صنعتی نمی شود زیرا...

آوای خزر/ هوندا Z یکی از مطرح ترین محصولات کمپانی ژاپنی از منظر طراحی است. این خودرو اولین بار در سال 1970 روی خط تولید قرار گرفت و نسل اول آن تا 1974 روانه بازار شد. پس از آن درگیر وقفه ای طولانی شد تا آنکه سال 1998 به خط تولید بازگشت و تا 2002 نیز در لیست فروش هوندا قرار داشت.

 
نسل اول هوندا Z
 

به رغم اهمیت نسل اول، نسل دوم هوندا زد هیچگاه تبدیل به محصولی شاخص و قابل اعتنا نشد! 

نسل دوم هوندا Z
نسل دوم هوندا Z
 
 
 

نسل اول هوندا زد در واقع کوپه ای بسیار کوچک بود که در همین حجم جزئی هنرمندانه ساخته و پرداخته شده بود. هوندا Z از منظر ابعاد برابر با 3125 میلیمتر در طول، 1295 میلیمتر در عرض و 2000 میلیمتر در فاصله بین محورها توسعه یافت. ارتفاع نیز برابر با 1280 میلیمتر بود. این ابعاد به علاوه وزن 595 کیلوگرمی، مجموعا کوپه ای دوست داشتنی را روانه بازار کرد.

یکی از جاذبه های طراحی هوندا زد به حذف ستون و ایجاد فضای یکپارچه برای قرارگیری پنجره های جانبی مربوط می شود.

 
هوندا زد نسل اول
هوندا زد نسل اول
هوندا زد نسل اول
هوندا زد نسل اول
هوندا زد نسل اول
هوندا زد نسل اول
هوندا زد نسل اول
 

در بخش پیشرانه نسل اول با توجه به سال تولید از نمونه های مختلف  2 سیلندر استفاده شد که البته هیچکدام بالاتر 600 سی سی نبودند( 354/356 و 598 سی سی با توجه به سال تولید). در بخش جعبه دنده هم نمونه 4 یا 5 سرعته دستی و همچنین 2 سرعته هونداماتیک استفاده شد.

نکته جالب در رابطه با این پیشرانه به مهندسی ژاپنی باز می گردد که از این پیشرانه 2 سیلندر که تنها انتظار 20 اسب بخار خروجی از آن روی کاغذ وجود داشت، 31 تا 33 اسب بخار خروجی گرفتند و در آن زمان موفقیت مهمی را ثبت کردند.

یک سال بعد از معرفی، با تغییرات فنی در سیستم خنک کننده و استفاده از رادیاتور آبی، میزان خروجی به 36 اسب بخار رسید.

هوندا زد

اما ابتدای مطلب در رابطه به اهمیت طراحی هوندا زد اشاره کردیم، ساده ترین دلیل بر این ادعا می تواند نگاهی به هوندا سیویک نسل 1 تا هاچ بک های جدیدتر سیویک و هوندا e الکتریکی باشند.

 
سیویک نسل یک مدل 1976 با جعبه دنده اتوماتیک
 
 
هوندا ای مفهومی سال 2017
 

هوندا زد یک اثر هنری در ترکیب کلاس کوپه و خودروهای بسیار کوچک است. این ترکیب آنچنان دقیق و با تفکر ارائه شده که مخاطب زمان مشاهده آن هرگز دچار دلزدگی و درگیری در حس انتقاد از یک طراحی صنعتی نمی شود زیرا همه چیز بسیار لطیف و ساده پیش چشمش قرار گرفته و حتی می تواند از زیبایی جزئیات آن لذت ببرد.

از سوی دیگر طراحی موفق دهه 70 می تواند زمینه ساز معرفی یک خودرو در سال 2020(هوندا e) باشد. به عبارت دیگر زمانی که خشت اول را حساب شده و بی نقص بگذاریم قطعا ساختمانی که در آینده روی این خشت شکل می گیرد قابل تحسین و بهره برداری خواهد بود، به همین سادگی!/عصرایران

 
هوندا e تولید انبوه مدل 2020
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار