دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷
یک بررسی جدید این احتمال را مطرح می‌کند که مصرف ویتامین C بتواند به کاهش خطر دچار شدن به نقرس کمک کند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از وب‌ام‌دی نقرس شکلی از آرتریت (تورم مفصل) التهابی است که در سال‌های اخیر رو به افزایش بوده است. نقرس یک بیماری سبک زندگی شمرده می‌شود و برخی از پژوهش‌ها نشان داده‌اند که موارد این بیماری در سال‌های اخیر با اوج گرفتن میزان چاقی افزایش یافته است. نقرس ناشی از بالا رفتن میزان اسید اوریک در خون و رسوب بلورهای آن در مفاصل است. شعله‌ور شدن‌های این بیماری آنقدر شدید است که باعث سرخ شدن مفاصل و درد بسیار شدید آن می‌شود.

با اینکه درمان‌های موثری برای نقرس وجود دارد، بسیاری از افراد در هنگامی که درد ندارند، داروهایشان را مصرف نمی‌کنند و اگر این عارضه بدون درمان باقی بماند، بدتر می‌شود و باعث آسیب دیدن دائمی مفاصل می‌شود.

به همین علت است که مداخله‌های سبک زندگی برای بیماری‌هایی مانند نقرس مناسب به نظر می‌رسند. ویتامین C عوارض جانبی چندانی ندارد و در افرادی که میزان‌های بالای اسید اوریک در خونشان دارند،  می‌تواند احتمال دچار شدن به نقرس را کاهش دهد. یک بررسی جدید که در ژورنال تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است، نشان داد که افرادی که ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C در برابر دارونما دریافت کرده‌اند، ۱۲ درصد کاهش در خطر دچار شدن به نقرس داشته‌اند. این بررسی که در بیش از ۱۴۰۰۰ پزشک مرد انجام شد، نشان داد مردانی که اضافه وزن ندارند، بیشترین کاهش خطر در دچار شدن به نقرس را تجربه کردند (اضافه وزن خطر نقرس را افزایش می‌دهد).

بررسی‌های دیگر هم نشان داده‌ بودند که ویتامین C میزان اسید اوریک را در خون افراد غیرمبتلا به نقرس را کاهش می‌دهد و باعث متلاشی شدن بلورهای اسید اوریک در خون می‌شود، اما بررسی جدید یک قدم جلوتر رفت و نشان داد تجویز مکمل ویتامین C واقعا خطر نقرس را کاهش می‌دهد.

دانشمندان می‌گویند ویتامین C علاوه بر کاهش اسید اوریک در خون پاسخ التهابی به بلورهای اسید اوریک را هم کاهش می‌دهد. هنگامی که شعله‌وری نقرس در سراسر بدن رخ می‌دهد، بیشتر تحریک دردناک ناشی از پاسخ ایمنی که برای متلاشی کردن بلورهای اسید اوریک فعال می‌شود.

این پژوهشگران می‌گویند گرچه این یافته‌های احتمالا توصیه‌های معمول به بیماران دچار نقرس شدید را تغییر نمی‌دهد، هنوز می‌تواند تاثیراتی داشته باشد. به گفته آنها، در افرادی که به آنها گفته شده است، نقرس دارند، اما حملات نقرسی چندان زیاد نیست، ممکن است مصرف مکمل ویتامین C ممکن است سودمند باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها