دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه باغات استان درجه یک و نوین نیست خواستار اصلاح و ساماندهی این وضعیت شد.

به گزارش آوای خزر، حسن عنایتی در گردهمایی مسئولان امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سراسر کشور با بیان اینکه مازندران از مواهب طبیعی دریا، جنگل و جلگه برخوردار است و از استان‌های مناسب برای کشاورزی و گردشگری است، افزود: تنوع تولیدات کشاورزی در مازندران بالا است و مزیت‌های فراوانی دارد.

وی با اظهار اینکه مازندران بخشی از نیازهای غذایی کشور و کشورهای دنیا را تأمین می‌کند، گفت: مازندران در امنیت غذایی در تولیدات غذایی نقش مهمی دارد و در زمینه محصولات زراعی، باغی، دام، شیلات و غیره ۷.۶ میلیون تن محصولات با کیفیتی در تراز استانداردهای دنیا تولید می‌کند.

عنایتی تصریح کرد: مازندران جزو استان‌هایی بوده که در زمینه صنایع کشاورزی دارای جایگاه بالایی است و در صنایع لبنی، پروتئینی گوشت سفید جزو برند دنیا هستیم و زنجیره طیور کشور در استان کامل است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: محصولاتی نظیر مرکبات، کیوی، گل وگیاه و غیره در استان مازندران جزو باکیفیت ترین محصولات کشور است و متأسفانه مازندران متأثر از تغییرات اقلیمی است و باید روش‌های جدیدی در زمینه تولید طراحی کنیم.

وی گفت: در حوزه باغبانی باید روش‌های تولید را تقویت کنیم و هسته اولیه تولید بذر و نهال است و بذرها و نهال‌های با اصالت و دارای لیبل و متنوع را تولید و واگذار کنیم.

عنایتی تنوع ارقام در حوزه بذر و نهال را ضروری دانست و افزود: در زمینه اصلاح ارقام باید تلاش بیشتری صورت گیرد و تجدید نظر در این زمینه الزامی است و مؤسسات تحقیقات و بخش خصوصی در این حوزه کمک کنند زیرا خیلی از ارقام ظرفیت صنایع تبدیلی نیست.

وی با بیان اینکه باغات ما درجه یک و نوین نیست، خواستار اصلاح و ساماندهی باغات برای تغییر رویه تولید شد و علاوه براین توسعه مکانیزاسیون باغی کند است./مهر

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار