دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴
استاندار مازندران:
همه مسوولان باید در ایجاد امنیت ایفای نقش کنند
نماینده عالی دولت و رییس شورای اداری استان مازندران گفت: همه مسوولان باید در شرایط بحرانی و سخت در میدان باشند و نقش خود را در ایجاد امنیت ایفا کنند.
آزاده بابانژاد: به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور امروز یک‌شنبه اول آبان‌ماه در نشست شورای اداری مازندران با بیان اینکه مدیران ما باید در جایی که انقلاب مورد هجمه قرار می‌گیرد، با بصیرت وارد شوند و محکم در برابر دشمن بایستند، اشاره‌ای به واکنش برخی مسوولان داشت که فکر می‌کردند کار انقلاب با حوادث اخیر، تمام شده‌است.

او با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور و مازندران رو به رشد است، بیان کرد: بازار عظیم ۲۷۰ میلیارد دلاری واردات روسیه و ۱۱ میلیارد دلار صیفی‌جات این کشور تنها یک مورد از فرصت‌هایی است که پیش روی تجارت ایران است.

استاندار مازندران با بیان اینکه برخی جوانان ما به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی، جذب سرویس‌های منافقان و معاندان شدند و در مسائل اخیر آسیب‌هایی به کشور وارد کردند، معتقد است که مدیران ما در برابر جذب حتی یک جوان ایرانی به سمت این گروه‌ها، مسوولند.

حسینی‌پور با توجه به اینکه شاید نسل جدید کشورمان دوران حماسه و انقلاب را ندیدند و شاید روایتگری ما نیز دقیق نبوده است، افزود: وظیفه داریم که نسل امروز و فردا را نسبت به اهداف دشمن آگاه کنیم در مواقع حساس، جوانان رفتار هوشمندانه‌تر داشته باشند.
 
رئیس شورای اداری مازندران گفت: گرچه هر اقدامی که دشمن علیه ایران انجام داد، سبب توفیقات بیشتر برای ما شد کما اینکه تحریم‌های اقتصادی را تحمیل کرد، اما توانستیم بیشترین پیشرفت را در اقتصاد داشته باشیم اما آسیب‌هایی هم بر ملت وارد شد.
 
او با بیان اینکه ایران یک الگوی مدیریت تحریم را به دنیا ارائه می‌کند، نمونه بارز آن را روسیه عنوان کرد که خواستار بهره‌مندی از تجربه ایران در برابر تحریم، شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه بیشترین فساد‌ها در همین دوران تحریم ایجاد شد، اما این را هم اضافه کرد که دولت با تمام قوا و جدیت برابر این فساد‌ها ایستاد.

حسینی‌پور با بیان اینکه ابرقدرت‌ها پیچیده‌ترین روش‌های تحریم و سرنگونی را علیه ایران به کار گرفتند، افزود:، اما ایران با توکل به خدا و پشتوانه معنوی -که در معادلات دشمن نیست- توانست در برابر این موانع بایستد.

او با اشاره به اینکه در همین فتنه اخیر دشمنان امنیت کشور را هدف قرار داده و همه سرویس‌های اطلاعاتی را به‌کار گرفتند تا ایران را ناامن جلوه بدهند، اظهار داشت:، اما با این توطئه که پیچیده‌ترین بود، اهداف‌شان به‌لحاظ مدیریت پنداری و سپس گفتاری و در نهایت، با کشاندن مردم در خیابان این بود که اتفاق اخیر را به گردن نظام بیندازند و یک انقلاب مخملی راه بیندازند.

استاندار مازندران گفت: جمهوری اسلامی ایران با محوریت بی‌نظیرترین رهبر جهان توانست هژمونی استکبار جهانی را به هم بزند و آمریکای خبیث را سر جای خود بنشاند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه بالای ۹۰ درصد از کسانی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند از افراد آسیب‌پذیر جامعه بودند، گفت: این وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، باید آگاهی‌بخشی صورت بگیرد.

او ادامه داد: مسوولان ما نباید تماشاچی باشند، وظیفه دارند که در این شرایط همه دستگاه‌ها - و نه فقط نیروی انتظامی، بسیج، دستگاه اطلاعاتی و امنیتی - در میدان باشند و نقش خود را در ایجاد امنیت ایفا کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: کار مردم را معطل‌کردن و انجام‌ندادن، آب به آسیاب دشمن ریختن است، لذا همه شما برای پیشرفت استان مسوولیت دارید، برای مردم مسئله‌سازی نکنید بلکه با اقتدار و با صلابت پشت رهبر انقلاب مثل شیر در برابر دشمن بایستید.

او در پایان گفت: تا زمانی که سایه رهبر انقلاب بالای سر ملت است، دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گزارش آوای خزر، در این نشست مدیران اقتصادی، جهاد کشاورزی، و معاون اقتصادی به ارائه گزارشی از جدیدترین اقدامات دستگاه‌های خود پرداختند. همچنین فرماندار چالوس و نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی نیز به بیان دغدغه‌های مردم پرداختند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها