دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

تهران فقط برای ۱۰۰ روز آب دارد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران با بیان اینکه مصرف آب شرب روزانه تهران ۳ میلیون متر مکعب است گفت: تهران فقط برای ۱۰۰ روز آب دارد. وی افزود: اگر تمهیدات لازم و صرفه‌جویی صورت نگیرد، اوایل زمستان به مشکل خواهیم خورد.

خزعلی درباره زنان بازداشتی حوادث اخیر: دیگر زندانی زیر ۱۸ سال نداریم
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آماری از زنان زندانی بازداشتی دارید؟ گفت: تعداد زیادی از زنان بازداشتی آزاد شده اند. افرادی که قصور کمتری را مرتکب شده اند آزاد شده و مقصرین اصلی و با سابقه در زندان نگهداری و طبق گزارشی که دریافت کردیم دیگر زندانی زیر ۱۸ سال نداریم و همگی آزاد شده اند. 

خودکشی دانشجوی پسر دانشگاه تهران در کوی دانشگاه
قاضی محمد شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: صبح امروز در تماس با قاضی کشیک یک مورد حلق آویز در خوابگاه دانشگاه تهران گزارش می‌شود که با حضور قاضی در صحنه و انجام تحقیقات اولیه مشخص می‌شود یک دانشجوی ارشد رشته معدن خود را حلق آویز کرده است. در تحقیقات به عمل آمده و استخراج محتوای گوشی این دانشجوی پسر مشخص می‌شود وی با ارسال پیامکی از قصد خود برای خودکشی گفته بوده است.

معاون رییس جمهور: در ماجرای برخورد ماموران پلیس با یک زن، خشونتی صورت نگرفته
انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در خصوص کلیپی که اخیرا در فضای مجازی در رابطه با برخورد ماموران نیروی انتظامی با یک زن منتشر شده، با بیان اینکه مطلب "موهن" رسانه معاند بی بی سی "مضحکه" بودن آن از اول مشخص بود، ادامه داد: اما اینکه آیا رفتار خشنی نسبت به فرد مذکور صورت گرفته بود یا نه؟ بررسی و مشخص شد چنین امری صورت نگرفته و این دستگیری طبق روش متداول پلیس نسبت به کسی که مشکوک به حمل سلاح است انجام شده و پس از مشخص شدن عدم وجود سلاح، ایشان رها شده است. به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، در مجموع کمتر از یک دقیقه بازداشت این خانم به طول انجامیده بوده است و این امر بیانگر آن است که همه "داستان سرایی ها" در این زمینه "خنده دار" و "غیرقابل تصور" است چه برسد به باور و البته نشانگر شدت "خباثت" دشمن در اشاعه دروغ و افترا است.

توضیح پلیس درباره ماجرای دختر آملی
سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران درخصوص نحوه مرگ غزاله چلاوی گفت: همانطور که در فیلم مشخص است زاویه تیراندازی از بالا و ارتفاع به سمت پایین بوده در حالی که رد گلوله بر پیکر مرحوم چلاوی نشان می‌دهد که گلوله از جلو به عقب، از راست به چپ و از پایین به بالا به وی شلیک شده است که این سه زاویه نشان می‌دهد هیچکدام از گلوله‌ها از بالا شلیک نشده بلکه فردی از بین جمعیت(هم تراز با خانم چلاوی) به وی شلیک کرده است.

توضیح رئیس دانشگاه شریف درباره اتفاقات ۱۰ مهر
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اتفاقات ناگوار اخیر در این دانشگاه گفت: درخواست ما قبول اشتباهی است که انجام شده. عمده دانشجویانی که آزاد شدند، پرونده باز قضایی نخواهند داشت ولی تلاش می‌کنیم مسیر رسیدگی به پرونده‌های باز قضایی را به داخل دانشگاه بیاوریم.او با بیان اینکه راجع به حضور لباس شخصی‌ها در دانشگاه اطلاع نداشتم گفت: اگر کسی خطایی کرده و پرونده‌ای برای وی تشکیل شده، ما قادر به بستنش نیستیم.

تایید هک شدن ایمیل سازمان انرژی اتمی
واحد فناوری اطلاعات شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی اعلام کرد: دسترسی غیرمجاز از مبداء یک کشور خارجی مشخص، به سامانه پست الکترونیک این شرکت منجر به انتشار محتوای برخی از پست‌های الکترونیکی در فضای مجازی شد. لازم به ذکر است که محتوای موجود در ایمیل‌های کاربران حاوی پیام‌های فنی و تبادلات معمول و جاری روزمره است.

ممنوع شدن ورود برخی دانشجویان دانشگاه شریف به دانشگاه
دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد: تعداد معدودی از دانشجویانی که در ارزیابی اولیه انجام شده در ایجاد فضای ناآرام در دانشگاه، نقش داشته‌اند جهت مصلحت دانشگاه و خودشان به صورت موقت از حضور در دانشگاه منع شده‌اند.

احتمال خرید یک پلتفرم خارجی از سوی ایران
احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر پلتفرم‌های داخلی نتوانند ظرفیت لازم را برای مراودات لازم برای مردم فراهم کنند ما در کمیسیون هم مطرح کردیم و با وزیر صحبت کردیم که اگر در فرصتی که به پلتفرم‌های داخلی برای رفع معایب و ارتقاء بستر‌ها داده شده نتوانند اقدامات لازم را انجام دهند، این احتمال وجود دارد که به سمت خرید یک پلتفرم قوی خارجی، حرکت کنیم.

طرحی برای حبس ۸ ماه تا دو ساله «خواص» در خصوص حوادث اخیر
بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان طرحی را در مجلس کلید زده‌اند که در آن برای خواصی که به اقدام علیه نظام بپردازند و یا به تحریک اغتشاشگران و آشوبگران مبادرت ورزند مجازات در نظر گرفته شده است. وی افزود: در این طرح مجازات حبس درجه ۶ یعنی از ۸ ماه تا دو سال حبس برای خواصی که به اقدام علیه نظام بپردازند یا به تحریک اغتشاشگران مبادرت ورزند در نظر گرفته شده است.

سلمان رشدی بینایی یک چشم و کارایی یک دستش را از دست داد
روزنامه گاردین در گزارشی درباره وضعیت جسمانی سلمان رشدی، نویسنده کتاب «آیات شیطانی» که در مردادماه طی سخنرانی در یک رویداد فرهنگی در نیویورک با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفته و روانه بیمارستان شده بود، نوشت: مدیر برنامه سلمان رشدی تایید کرد که او بینایی یک چشم و کارایی یک دستش را پس از حمله‌ای که دو ماه پیش به او شد از دست داده است.

وزیر: دانش آموز زندانی و بازداشتی نداریم
یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون هیچ دانش آموز زندانی و بازداشتی اغتشاشات و اعتراضات اخیر در کشور نداریم. وی افزود: رسانه های خارجی و فضای مجازی که از سوی معاندین هدایت و مدیریت می شوند درباره اغتشاشات جوسازی کرده و تلاش داشتند علیه دانش آموزان کشورمان کارهایی را انجام دهند؛ برای مثال در ماجرای استان اردبیل مشاهده کردید که اتفاقی رخ نداد ولی سعی کردند جوسازی کنند؛ در قضیه استان اردبیل نیروی انتظامی وارد مدرسه نشده است اما آنها بدنبال فضاسازی منفی علیه جمهوری اسلامی هستند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها