دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
معاون ورزشی و تفریحات سالم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم از برگزاری پنجمین دوره «المپیاد تفریحی ورزشی فرزندان انقلاب» و رونمایی از خانه کشتی و پیست اسکیت و دوچرخه سواری در قم خبرداد.

به گزارش آوای خزر، حمیدرضا داوودی بیان کرد: پنجمین دوره «المپیاد تفریحی ورزشی فرزندان انقلاب» امسال در دو بخش آقایان و بانوان و ۴ رده سنی و در ۵ رشته طناب‌زنی، طناب‌کشی سه نفره، فوتبال دستی، تنیس روی میز و دارت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: باتوجه به هماهنگی که با سپاه استان انجام داده‌ایم مقرر شده که پایگاه‌های بسیج سطح شهر در این المپیاد شرکت کنند و علاوه بر آن‌ها با همکاری کانون فرهنگی مساجد تصمیم گرفته شد از طرف آن‌ها نیز نفراتی در این مسابقات شرکت کنند و به نوعی این دو مجموعه بازوان اجرایی این المپیاد هستند.

معاون تفریحات سالم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که در «المپیاد تفریحی ورزشی فرزندان انقلاب» حدود ۱۰۰ مسجد با تراکم جغرافیایی کل شهر قم شرکت کنند، علاقه‌مندان برای حضور در این المپیاد می‌توانند از طریق مساجد و پایگاه‌های بسیج سطح شهر اقدام به ثبت‌نام کنند.

معاون ورزشی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری عنوان کرد: این رقابت‌ها باتوجه به اینکه زیرساخت‌ها و ابزار مورد نیاز در مساجد تامین شده است، در همان محیط برگزار می‌شود، بعد از پایان مرحله اول مسابقات نفرات برتر مساجد به دور بعدی راه‌ پیدا می‌کنند که این مسابقات در سطح 8 منطقه شهرداری قم برگزار خواهد شد.

داوودی اظهار کرد: مسابقات پایانی به احتمال فراوان در ایام مبارک دهه فجر برگزار خواهد شد که نفراتی که به فینال رسیده‌اند در مجموعه ورزشی شهدای شهرداری قم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: رونمایی از پوستر این المپیاد قرار است که در هفته جاری در جلسه شورای شهر رونمایی شود که زمان دقیق آن اعلام خواهد شد، زمان برگزاری مسابقات و اطلاع ‌رسانی‌های لازم در سطح شهر انجام خواهد شد.

*خانه کشتی شهرداری قم راه‌اندازی می‌شود

معاون ورزشی شهرداری قم بیان کرد: با توجه به اینکه رشته کشتی یک رشته ورزشی پهلوان‌پرور است ومقام معظم رهبری هم بر این رشته تاکید دارد، با پیگیری‌های انجام شده و دستور شهردار قم مقرر شد که با همکاری فدراسیون کشتی و هیئت کشتی استان قم، سالن ورزشی شهید غلام‌پور واقع در بلوار کارگر به عنوان سالن کشتی در اختیار هیئت کشتی قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: پیش‌نویس‌ها و تفاهم‌نامه این قرار داد انجام شده و قرار است که این سالن به مدت 3 سال به عنوان سالن آکادمی کشتی به نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به این رشته در قم ارائه شود.
 

*پیست اسکیت بوستان علوی راه‌اندازی خواهد شد

داوودی در پایان اشاره کرد: پیست اسکیت بوستان علوی قم به مناسبت روز قم راه‌اندازی خواهد شد که بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرف هزینه راه‌اندازی این پیست شده است.

وی افزود: طراحی این پیست به صورت کاملا حرفه‌ای انجام شده است و همه تجهیزات در این مکان نوسازی شده است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید که به عنوان سومین پیست اسکیت و دوچرخه حرفه‌ای در سراسر کشور از آن نام برده خواهد شد./فارس

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار