دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

نبویان: فردی یک میلیارد تومان پول همراه داشت، به افراد می‌گفت شعار بنویسند و شعار دهند
سید محمود نبویان عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اخیراً با خبر شدم که در یکی از شهرهای ایران فردی یک میلیارد تومان پول همراه خود داشت، به افراد می‌داد، به آنان می‌گفت شعار بنویسند و علیه نظام شعار دهند و این مسئله نشان می‌دهد که برای تشدید اغتشاشات در ایران، عده‌ای به برخی از اغتشاشگران پول‌های هنگفتی دادند.

اطلاعیه دانشگاه شریف درباره اتفاقات روز اول آبان
هیات‌رییسه دانشگاه صنعتی شریف با انتشار اطلاعیه ای درمورد اتفاقات روز گذشته (یکشنبه اول آبان) این دانشگاه اعلام کرد: دانشجویانی که در ارزیابی اولیه، نقش کلیدی در ایجاد ناآرامی داشتند تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به دانشگاه را ندارند و کمیته انضباطی با آنها برخورد می‌کند.  این دانشگاه اعلام کرد: در روز یکشنبه (اول آبان ۱۴۰۱) در دانشگاه صنعتی شریف که عده ای دانشجوی قانون شکن به تخریب و هنجارشکنی در دانشگاه پرداختند، هیات رئیسه دانشگاه رفتارهای دور از شان محیط دانشگاه را به‌شدت محکوم و برای استمرار فعالیت های آموزشی و پژوهشی، اعلام می‌کند؛ با توجه به صدمات وارده به سالن غذاخوری البرز امکان صرف غذا در داخل سالن وجود ندارد و تا زمان انجام و پایان تعمیرات و اطمینان از فراهم شدن فضای آرامش، غذا به‌ صورت بسته‌بندی شده در ضلع جنوبی سلف تحویل دانشجویان خواهد شد.

نخستین دادگاه متهمان حوادث اخیر برگزار شد
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه امروز اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان حوادث اخیر در کرج آغاز شد، تصریح کرد: تاکنون برای ۲۰۱ نفر از متهمانی که در اغتشاشات حضور موثر داشتند، کیفرخواست صادر و پرونده آنها جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه‌های استان ارسال گردیده است.

واکنش معاون دانشگاه تهران به شکستن شیشۀ درِ ورودی خوابگاه حافظ
علیرضا وجهی معاون دانشجویی دانشگاه تهران به شکستن شیشۀ درِ ورودی خوابگاه حافظ واکنش نشان داد و گفت: همان شب از هر ۷ طبقه خوابگاه بازدید کردم، ورود نیروی انتظامی به خوابگاه کذب محض بود و هیچ دانشجویی هم دستگیر نشده بود.

واکنش دادستان اراک به مرگ یک مرد ۳۱ ساله
مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: «اخیرا ادعا شده است فردی در اراک در جریان اغتشاشات اخیر کشته شده است، این در حالی است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این فرد در محلی فوت کرده است که هیچگونه تجمعی در آنجا وجود نداشت.» ربیع الله قربانی دادستان مرکز استان مرکزی درباره این موضوع گفت: شنبه شب، جسد مردی ۳۱ ساله در ساختمان نیمه کاره‌ای در نزدیکی محل سکونتش در شهرستان اراک کشف شد. وی افزود: جسد این فرد در مکانی کشف شده که در آن مکان هیچ گونه تجمعی شکل نگرفته است و فوت این شخص ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته است.

وزارت خارجه: حضور پرسنل ایرانی در کریمه را شدیدا تکذیب می‌کنم
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر حضور پرسنل ایرانی در کریمه و کمک به استفاده از پهپادها اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران این خبر را شدیدا تکذیب می‌کند.

واکنش فارس به مرگ نگین عبدالملکی در همدان
خبرگزاری فارس نوشت: «جدیدترین دروغ رسانه‌ها با رمز نگین عبدالملکی منتشر شده است. سناریوی ادعای کشته شدن نگین عبدالملکی اما این‌بار ناشیانه نگاشته شده است.» ۲۴ مهرماه دادستان همدان گفته: صبح روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه، دختر و پسر جوان با علائم شدید مسمومیت توسط جوانی دیگر که او نیز دچار مسمومیت شده بود به دو بیمارستان همدان انتقال داده می‌شوند. حسن خانجانی ادامه می‌دهد:‌ با تحقیقات و پیگیری‌‌های اولیه مشخص شد هر سه نفر اینان در ویلایی در همدان بر اثر مصرف مشروبات الکلی دچار مسمومیت شده‌اند، افزود: با وجود اقدامات درمانی دختر و پسری که حالشان وخیم‌تر بود، بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه فوت می‌کنند. فارس نوشته: دختری که در این ماجرا فوت شده است نگین عبدالملکی است که نام شناسنامه‌ای او پروین است. او از اهالی شهرستان قروه در استان کردستان است و بعد از فوت به زادگاهش منتقل و در همان‌جا به خاک سپرده شده است.

واکنش وزیر ورزش به پوشش الناز رکابی در وزارتخانه
حمید سجادی وزیر ورزش اظهار کرد: در تصاویر دیدار بنده با خانم رکابی هم حاشیه‌هایی ایجاد شد، چون می‌گفتند او حجاب خوبی نداشت. در حقیقت ایشان دو کلاه داشت و به دلیل اینکه از راه با لباس اسپرت رسیده بود لباس رسمی نداشتند. حتی یک تار موی ایشان هم بیرون نبود و این صحبت‌ها تنها حاشیه‌سازی است. دلیلی هم برای زود برگزار شدن دیدار ما وجود نداشت. چنین صحبت‌هایی اصلا وجود ندارد.

متهم شدن ۴ نفر از بازداشتی های حوادث اخیر به «محاربه»
علی صالحی دادستان تهران از صدور "قرار مجرمیت" و "کیفرخواست" برای ۳۱۵ نفر از "متهمان آشوب‌های اخیر" در تهران خبر داد و گفت: ۴ نفر از اغتشاش‌گران اتهام محاربه را دارند.

واکنش آموزش و پرورش به اتفاقات هنرستان دخترانه صدر
وزارت آموزش و پرورش، فوت دانش‌آموز دختر در ماجرای هنرستان صدر تهران را تکذیب کرد. علی تیرگیر معاون مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: به دلیل داشتن موبایل توسط برخی دانش آموزان و تاکید مدیر مدرسه برای بازرسی، درگیری میان تعدادی از دانش آموزان و والدین با مدیر مدرسه اتفاق افتاد. وی متذکر شد: طبق قوانین ورود موبایل به مدرسه ممنوع است و دانش آموزان باید دستورالعمل‌های مدرسه را رعایت کنند. وی درباره انتقال تعدادی از دانش آموزان به بیمارستان پس از این حادثه مطرح کرد: تعدادی از دانش آموزان دچار افت فشار شدند که با حضور نیروهای اورژانس در محل به وضعیت آنها رسیدگی شد.

واکنش تسنیم به فوت آرنیکا قائم‌مقامی
خبرگزاری تسنیم نوشت: پدر مرحومه "آرنیکا قائم‌مقامی" با مراجعه به دادسرای امور جنایی با بیان اینکه فوت دخترش ارتباطی با اغتشاشات اخیر نداشته است، جزئیاتی از نحوه فوت دخترش را بیان کرد. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد، دختر جوان ۱۰ روز قبل از پنجره اتاق خواب خود به پایین پرتاب و به بیمارستان گلستان منتقل شده که پس از ۱۰ روز اقدامات درمانی، روی تخت این بیمارستان فوت کرده است.

زلنسکی: روسیه دو هزار فروند پهپاد به ایران سفارش داده
رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه در سخنرانی در کنفرانسی که توسط روزنامه هاآرتص ترتیب داده شده بود، ادعا کرد: صدای پهپادهای ایرانی هر شب در آسمان‌های‌مان شنیده می‌شود. مطابق با اطلاعات‌مان، روسیه ۲۰۰۰ (پهپاد) "شاهد" از ایران سفارش داده است.

توضیح امیرعبداللهیان درباره تبادل زندانیان با امریکا
وزیر امور خارجه ایران گفت: با طرف آمریکایی توافق کردیم نسبت به تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی بر اساس مذاکراتی که انجام خواهد شد، اقدام کنیم. آمریکایی‌ها نماینده ی خود را از یک کشور ثالث تعیین کردند و حدود سه هفته پیش بر سر چگونگی تبادل زندانیان به عنوان یک اقدام انسان دوستانه توافق کردیم.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها