دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف یک مورد پرونده با موضوع تهدید و توهین در واتساپ خبر داد.

سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فتا تهران درتشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به اداره پلیس که مدعی بود فردی ناشناس در شبکه اجتماعی واتساپ با انتصاب تهمت و افترا به وی باعث هتک حیثیت او شده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ کاظمی ادامه داد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که در شبکه اجتماعی واتساپ فعالیت اقتصادی دارد و در این بستر اقدام به فروش البسه می کند ولی فردی ناشناس با انتشار مطالب کذب به بنده باعث هتک حیثیتم شده و این اقدام متهم منجر به خدشه دار شدن موقعیت کاری و اجتماعی بنده در بین دوستان و همکارانم شده است.

این مقام انتظامی افزود: با اقدامات فنی و تخصصی ماموران پلیس فتا مشخص شد صفحه ای که اقدام به انتشار مطالب علیه شاکی کرده است متعلق به خانمی ساکن تهران می باشد، بنابراین با دعوت از شاکی و مواجهه نمودن او با متهمه معمای مجهول حل شد و شاکی بیان داشت متهمه را می شناسد در گذشته با هم همکار بوده اند و انگیزه و علت عمل مجرمانه اش را خصومت و اختلاف های قبلی بیان کرد.

رئیس پلیس فتا پایتخت در پایان با تأکید بر رعایت اصول اخلاق مداری در فضای مجازی، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از چالش های فضای مجازی عدم رعایت حقوق مالکیت فکری می باشد می بایست برای حفظ تعادل جامعه، رشد فناوری اطلاعات و توسعه ی اخلاق به طور متعادل صورت گیرد هرنوع رابطه ای در فضای مجازی می تواند آسیب هایی هم به دنبال داشته باشد و اکنون که استفاده از شبکه های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است و بیشترین زمان تعامل ما در این شبکه ها شکل می گیرد، بهتر است درکنار استفاده مطلوب از آن با رعایت برخی آداب از سوء تفاهم و آسیب های تعامل در این فضا بکاهیم.

این مقام مسئول در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها