دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۸
مثل هر چیز دیگری، اوضاع نابسامان اقتصادی کشور باعث هزینه ورزش برای علاقه مندان زیاد و حتی گاهی عجیب و غریب باشد. از فوتبال گرفته تا یک پیاده روی ساده، این روزها تهیه تجهیزات ورزشی کمرشکن شده.

به گزارش آوای خزر، این روزها شاید خرید یک گرم کن با کیفیت، کفش استاندارد، داشتن یک تیشرت ورزشی مرغوب و خیلی از نیازمندی های عادی ورزش برای خیلی ها بسیار دور از ذهن باشد. قطعا و بدون شک نجومی شدن قیمت تجهیزات ورزشی عملا شرایط متوازن و عادلانه در جامعه را چه برای ورزش ها همگانی، چه ورود به ورزش حرفه‌ای از بین برده است و خیلی ها اصلا فکرشان هم به آن سمت ها نمی‌رود.

این ماجرا زمانی بحرانی‌تر می شود که گرانی محصولات ورزشی برای معلولین و افراد کم‌توان بیشتر از تجهیزات افراد عادی به چشم می‌آید. این افراد ملزوم هستند از لوازم و وسایل مخصوص خود استفاده کنند و در غیر این صورت ناچار به خانه نشینی می شوند. مردان و زنان کم توان و معلول علاقه مند که با ورزش کردن امید خود را حفظ می کنند و تبدیل به نماد استقامت می شوند، این روزها به مراتب در شرایط دشوار تری هستند و هزینه های گزاف ورزش تهدید بزرگی برای زندگی ورزشی آن ها محسوب می شود.

لوازم و تجهیزات ورزشی تنوع بسیار زیادی دارند، از برند های مختلف خارجی و داخلی گرفته تا آیتم های گوناگونی که نیاز هست، مواردی که در هر رشته با رشته دیگر متفاوت است با توجه به میزان تقاضای مشتری قیمت های متفاوتی پیدا می کنند. به همین خاطر در این گزارش به میانگین قیمت کالاهای پرتقاضا که توسط برند های خارجی تولید شده اند می پردازیم.

قیمت ها در این گزارش بر اساس قیمت در کشور مبدا است و هزینه مالیات، گمرک، ارزش افزوده و سود بازرگانی فروشنده به آن اضافه نشده است و به همین علت است که قطعا این محصولات، در صورت اصل بودن در فروشگاه های داخلی چند برابر قیمت های ذکر شده به فروش می رسند.

در رشته فوتبال تجهیزاتی مثل توپ، لباس بازی، کفش، جوراب، دستکش دروازه‌ بانی، زانو بند و گرم کن از موارد اولیه محسوب می شود.

تجارت لوازم ورزشی مرغوب - آراد برندینگ

فوتبال

به صورت میانگین، بالاترین قیمت کفش فوتبال ۳۰۹ دلار (۱۰ میلیون ۳۰۰ هزار تومان) است و پایین ترین قیمت ۷۹ دلار (۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان) است.

پیراهن تیم های ملی و باشگاهی پرطرفدار و شناخته شده به صورت میانگین ۸۹.۹۹ دلار (۲ میلیون ۹۰۰ هزارتومان) است و هودی و شلوار ست تیم ها ۱۲۰ دلار (۴ میلیون تومان) است. نکته قابل توجه این است که پیراهن و شورت تیم های ملی و باشگاهی به خاطر آغاز جام جهانی با تخفیف های قابل توجهی در این ایام رو به رو بودند.

پیراهن و شلوارک برای شرکت در یک مسابقه فوتبال، ۱۳۹.۹۹ دلار (۴ میلیون ۶۰۰ تومان) است.

قیمت پیراهن تک برای تمرین فوتبال به صورت میانگین ۴۸ دلار (۲ میلیون تومان) و شورت تک میانگین ۴۰ دلار (۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان) است و قیمت شلوارک تک برای تمرین و مسابقه ۴۰ دلار (۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان) است.

قیمت شلوار گرم‌کن تک میانگین بین ۱۰۰ دلار (۳ میلیون و ۵۰۰ هزار) تومان و ۶۵ دلار (۲ میلیون تومان) است

قیمت توپ فوتبال به صورت میانگین در گران ترین حالت ۱۳۹ دلار (۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) و در ارزان ترین حالت ۱۳.۹۹ (۵۰۰ تومان) است.

دستکش فوتبال به صورت میانگین در ارزان ترین حالت ۲۴ دلار (۷۸۰ تومان) و در گران ترین حالت ۱۳۰ دلار (۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

جوراب بلند در ازران ترین حالت ۱۰ دلار (۴۰۰ تومان) و در گران ترین حالت ۲۸ دلار (۱ میلیون تومان) است.

قیمت زانو بند میانگین ۲۳ دلار (۸۰۰ تومان ) و مچ بند میانگین ۶ دلار (۱۹۵ هزار تومان) است، همچنین قیمت ساک ورزشی به صورت میانگین حدود ۴۵ دلار (۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

عکس فیک فوتبالی - عکس

پیاده روی و دو

به صورت میانگین قیمت کفش برای پیاده روی عادی و مسابقات جاده ای در گران ترین حالت ۳۰۰ دلار (۱۰ میلیون تومان ) و در کمترین حالت ۹۵ دلار (۳ میلیون تومان) است.

ژاکت برای پیاده روی و دو میانگین در بیشترین حالت ۳۰ دلار(۱۰ میلیون) و در کمترین حالت ۸۹ دلار(۳ میلیون) است. همچنین قیمت بارانی سه لایه میانگین ۲۹۰ دلار (۳ میلیون تومان) است.

شلوار مخصوص این فعالیت ارزان ترین حالت ۸۹ دلار (۳ میلیون تومان) و در گران ترین حالت ۱۲۵ دلار (۴ میلیون ۵۰۰) است.

تی شرت آستین دار برای پیاده روی و دو میانگین بین ۷۵ دلار(۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) و ۴۰ دلار(۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) است.

لباس های مخصوص مسابقه دو نیز به صورت میانگین برابر ۴۰ دلار(۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

Những vật dụng cần thiết khi đi du lịch phải mang theo chỉ từ 90.000đ

بسکتبال

کفش مخصوص رشته توپی بسکتبال در ارزان ترین حالت میانگین ۵۰ دلار (۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) است و در گران ترین حالت ۲۰۵ دلار (۶ میلیون و ۷۰۰) هزارتومان است.

هودی و پلیور برای گرم کردن در ارزان ترین حالت ۴۰ دلار( ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) و در گران ترین حالت ۱۲۵ دلار( ۴میلیون تومان) است.

ست لباس برای بازی برابر ۱۱۹ دلار(۴ میلیون تومان) است. همچنین لباس تیم های حاضر در لیگ ان بی ای ۱۴۰ دلار (۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) است.

شلوار تمرین نیز میانگین ۱۳۰ دلار (۴ میلیون ۵۰۰ هزار تومان) است

۱۰ محصول پیشنهادی مرتبط با ورزش بسکتبال برای شما - کلاغه

تنیس

کفش مخصوص تنیس به صورت میانگین در ارزان ترین حالت ۵۹ دلار (۲ میلیون تومان) و در گران ترین حالت ۱۸۰ دلار (۶ میلیون تومان) است.

گران ترین راکت های تنیس بین ۱۱۰ دلار (۴ میلیون) و ۱۵۰ دلار (۵ میلیون تومان) است.

هودی و سویشرت تمرین بین ۹۵ دلار (۳ میلیون) و ۶۹ دلار(۱ میاایون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

تی شرت مسابقه در ارزان ترین حالت ۲۴ دلار (۸۰۰ تومان) و در گران ترین حالت ۷۰ دلار (۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است، شلوارک مسابقه نیز بین ۳۵ دلار (۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) و ۷۰ دلار (۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

میانگین قیمت کلاه مخصوص تنیس برابر ۲۷ دلار( ۹۰۰ تومان) است.

جوراب مخصوص بین ۱۲ دلار(۸۰۰ تومان) و ۱۷ دلار(۱ میلیون تومان) است، همچنین مچ بند به صورت میانگین ۱۴ دلار (۵۰۰ تومان) است.

آشنایی با ورزش تنیس به همراه بررسی صفر تا 100 قواعد آن | ایده آل مگ

ولیبال:

کفش های مخصوص این رشته میانگین بین ۲۰۰ دلار (۷ میلیون تومان ) و ۸۰ دلار برابر (۲ میلیون و ۶۰۰) تومان است.

لباس تیم های ملی و باشگاهی برابر میانگین برابر ۱۰۰ دلار( ۴ میلیون تومان) است.

شلوارک تک برای تمرین میانگین بین ۳۰ دلار(۱ میلیون تومان) و ۱۳۰ دلار( ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) است.

پیراهن تک برای تمرین برابر ۳۰ دلار(۱ میلیون تومان) و ۱۰۰ دلار(۴ ملیون تومان) است.

3 راهنمای خرید کاربردی برای تور و توپ والیبال - فروشگاه کالای ورزشی پیست

این قیمت های چند میلیونی، در اصل قیمت غیرواقعی این کالا هستند و اگر همین محصول به کشور وارد شود چند میلیون دیگر هم به آن اضافه می شود. موضوع این جاست که اگر واردات تجهیزات و ابزار ورزشی تا این اندازه هزینه بر است و مصرف کننده توان خرید آن را ندارد و رویکرد ها مبنی بر تولید داخلی است، آیا تولید داخلی کیفیت قابل قبولی دارد و از همه مهم تر از نظر قیمتی قانع کننده هست؟

متاسفانه برند های داخلی که دست به تولید لوازم ورزشی می زنند هم قیمت های عجیب و غریبی دارند و با توجه به شرایط اقتصادی اکثریت مردم، خرید از برند های داخلی هم کار راحتی نیست.تقریبا می توان گفت، اگر روزی دلتان بخواهد فوتبالیست شوید و بعد از آن وارد بورس ورزشی فروشان ایران یعنی منیریه بشوید، احتمالا برای برند های داخلی رقمی کمتر از ۱ میلیون و ۵۰۰ وجود ندارد. یا مثلا اگر همین امروز شما تصمیم بگیرید فرزندانتان را تبدیل به یک والیبالیست حرفه ای کنید، دست کم چیزی حدود ۴ میلیون هزینه کفش، زانو بند، توپ و ساک می شود. این ها قطعا نیاز های اولیه برای انجام و آغاز ورزش است و قطعا اگر ورزشکار حرفه ای باشید با رقم های نجومی تر از این سر و کار دارید.

جدای بحث تفاوت کیفیت برند های داخلی و خارجی، بسیاری از محصولات برای برخی رشته های خاص عملا در ایران نه تولید می شود و نه وجود دارد و شما چاره ای جز تهیه کردن آن از خارج از کشور ندارید.

این روزها ورزش کردن در ایران گران است برای تبدیل شدن به یک ورزشکار باید هزینه سنگینی پرداخت./ریحانه اسکندری

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار