دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
فرماندار نکا:
بخشداران و دهیاران خدمات بیمه اجتماعی روستاییان را اطلاع‌رسانی کنند
نماینده عالی دولت در نکا از بخشداران و دهیاران، و همچنین کمیته امداد و بهزیستی این شهرستان خواست تا ضمن اطلاع‌رسانی درباره خدمات بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان، مشمولان این طرح دولتی را شناسایی کنند.
به گزارش آوای خزر، عبدالرضا بابایی صبح امروز در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان نکا با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی یکی از خدمات ارزشمند نظام است، تصریح کرد: در روستا‌های نکا هنوز این اطلاع‌رسانی به خوبی و با جدیت اتفاق نیفتاده است لذا از مدیران دستگاه‌های اجرایی، بخشداران و دهیاران تقاضا داریم که اطلاع‌رسانی جدیدتری صورت بگیرد و این پیام به همه روستا‌ها برسد.

او با اشاره به ضرورت آگاهی مردم از خدمات دولت که برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه، ویژه است، اشاره‌ای هم به رشد حدود ۴۰ درصدی اعتبارات صندوق بیمه روستاییان، عشایر و کشاورزان در سالجاری داشت.

بابایی ادامه داد: این افزایش اعتبار بدین معناست که دولت توجه زیربنایی به اقشار ضعیف جامعه دارد که بخشی از آن‌ها نیز روستاییان و عشایر هستند.

فرماندار نکا البته از گلایه‌مندی مردم نسبت به خدمات دفترچه بیمه روستایی گفت و اینکه حتی برخی از بیمارستان‌های دولتی نیز این دفترچه بیمه را قبول نمی‌کنند و باید علت این موضوع بررسی شود.
 
بخشداران و دهیاران نسبت به خدمات بیمه اجتماعی در روستا‌ها اطلاع‌رسانی کنند
بابایی بیان کرد: باید نگاه مدیران، دهیاران و بخشداران نسبت به بیمه اجتماعی روشن شود، باید بدانیم که قرار نیست صندوق بیمه اجتماعی در فضای رقابت با بیمه‌های دیگر وارد بشود بلکه یک خدمت ویژه برای کسانی است که توان بیمه شدن را ندارند و می‌توانند تنها با پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه از خدمات صندوق استفاده کنند.

او با اعلام اینکه امسال در دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق بیمه اجتماعی اختصاص یافته است، آن را اتفاق بسیار بزرگی عنوان کرد که حتی افرادی با درآمد بسیار پایین هم می‌توانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در نکا از دهیاران، بخشداران، بهزیستی و کمیته امداد شهرستان نکا خواست تا ضمن اطلاع‌رسانی در این زمینه، هم مشمولان را شناسایی و هم آن‌ها را نسبت به بیمه شدن در صندوق اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر راغب کنند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها