دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

باهنر: اصول قانون اساسی آیه قرآن نیست
باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصل ۱۷۷ گفته هر ۱۰ سال می‌تواند در قانون اساسی تجدید نظر شود و اصول قانون اساسی آیه قرآن نیست. وی افزود: حتما باید سه چهار حزب قوی و پاسخگو داشته باشیم تا مردم سالاری دینی معنا پیدا کند. او گفت: اگر این داستان های اخیر جمع شود، فکر نکنیم مساله تمام شده؛ باید ریشه‌های آن حل شود؛ برای حل آن پیشنهادهایی داریم.

تعلیق فعالیت برخی دانشجویان دانشگاه اصفهان
حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان گفت: از ۳۱ هزار دانشجو، تنها حدود ۴۰۰ یا ۵۰۰ نفر و به عبارتی یک و نیم درصد از کل دانشجویان درگیر اغتشاشات شدند. او گفت: ما از اختیارات خود استفاده کردیم و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شیوه‌نامه اجرایی آن، ما افراد را شناسایی کردیم و کسانی که باعث اختلال در سیستم، تخریب، شعارنویسی و فحاشی می‌شوند را با کمک کمیته انضباطی، فعالیت‌شان را برای مدتی مثل یک ترم، دو ترم و یا یک ماه متوقف کرده‌ایم.

سکوت رئیسی درمورد درخواست بازگشت وضعیت اینترنت به حالت قبل
غلامرضا نوری قزلجه نماینده مجلس اظهار داشت: من از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردم با توجه به اینکه شورای عالی فضای مجازی الان حوزه اینترنت و فضای مجازی را در اختیار دارد و با مصوبات جدیدی که گذرانده تقریبا اشراف آن کامل شده و ریاستش با رئیس‌جمهور محترم است، برای برگشت هرچه سریع‌تر اینترنت به شرایط یکی دو ماه قبل کمک کنند و حداقل وضعیت عادی که پیش از این وجود داشت را بازگردانند، اما در این خصوص ایشان سکوت کردند و پاسخی به این خواسته نداشتند.

محاسبه افزایش حقوق از مهر ماه
لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: حداقل یک میلیون تومان برای کارمندان و ۹۰۰ هزار تومان برای بازنشستگان افزایش حقوق در نظر گرفته شده است. لطیفی گفت: زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری از اول مهر بوده که ضوابط اجرایی آن بررسی و به صورت معوق از مهر‌ماه محاسبه و پرداخت می شود.

باهنر: بعضی ها خواب‌های خرگوشی می‌بینند که نظام چهار روز دیگر سقوط می‌کند
محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: بعضی ها خواب‌های خرگوشی می‌بینند که نظام چهار روز دیگر سقوط می‌کند؛ نسل‌های امروز باید بدانند که از همان روز اول انقلاب، دشمنان به ویژه استکبار جهانی می‌گفتند که این انقلاب نهایتاً یک ماه یا ۲۰ روز دیگر می‌ماند و همیشه خودشان منتظر آن بودند.او گفت: دشمنان انواع و اقسام فشارها و جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی، رسانه‌ای و ترکیبی را علیه ما پیاده کردند و امروز هم حدس می‌زدند یا رمالی کرده بودند و فکر می‌کردند یا منتظر بودند یا شایعه ایجاد کرده بودند که رهبر انقلاب کسالت دارند و خودشان را مانند گذشته برای یک تیک‌آف مجدد بعد از حیات مقام معظم رهبری آماده کرده بودند!

ایرنا: نسرین قادری دارای بیماری زمینه ای بوده
ایرنا نوشت: یکی از نزدیکان مرحومه «نسرین قادری» اظهار داشت: نسرین قادری دارای بیماری زمینه‌ای بوده است و در اثر همین مساله روز گذشته جان خود را از دست داده است. وی گفت: بررسی‌های پزشکی قانونی آغاز شده است و منتظر نتیجه قطعی این بررسی‌ها هستیم.

دفتر امام جمعه شادگان به رگبار بسته شد
فارس نوشت: دفتر امام جمعه شادگان توسط یک موتور سوار ناشناس به رگبار بسته شد. حاضرین در صحنه صدای شلیک یک خشاب را شنیده‌اند همزمان جلسه ای با حضور امام جمعه شادگان در دفتر در حال برگزاری بود.

رئیسی: حتما باید با اغتشاشات و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند، برخورد شود
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار داشت: اغتشاش و تلاش برای به هم ریختن کشور با اعتراض فرق دارد و حتما باید با اغتشاشات و کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند، برخورد شود. رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ایران و شهر‌های مختلف ما امن هستند، گفت: آمریکایی‌ها و دشمنان ما دنبال این بودند که با پیاده کردن نمونه کار‌های خود در لیبی و سوریه کشور را ناامن کنند، اما جز شکست نصیب شان نشد.

تایید ارسال پهپاد‌های ایرانی به روسیه قبل از جنگ اوکراین
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در خصوص موضوع پهپادهای ایرانی گفت: این هیاهویی که برخی از کشورهای غربی به راه انداختند که ایران برای کمک به جنگ اوکراین موشک و پهپاد در اختیار روسیه قرار داده، بخش موشکش کاملا غلط است؛ بخش پهپادش درست است و ما مقدار معدودی پهپاد، ماه‌ها قبل از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دادیم.

ممنوع الخروج شدن بهرام رادان
بهرام رادان، بازیگر سینما و تلویزیون اعلام کرد که قصد سفر به یک کشور خارجی را داشته اما دقایقی قبل از پرواز، دو جوان در مقابل او قرار می گیرند و به بهانه ممنوع الخروجی، پاسپورت او را ضبط می‌کنند و از این بازیگر می خواهند که به مراجع قانونی مراجعه کند. بهرام رادان پس از خروج از فرودگاه به سامانه ثنا مراجعه می‌کند که متوجه می‌شود ممنوع الخروج نیست و حال سوال بزرگی برای این بازیگر مطرح کشورمان به وجود آمده است که آن دو جوان با چه اهدافی این اقدام را انجام داده اند.

خبرگزاری دولت: قاتل بسیجی کرجی دستگیر شد
ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت نوشت: یک منبع آگاه اعلام کرد: شب گذشته با تلاش دستگاه های امنیتی قاتل شهید بسیجی روح الله عجمیان دستگیر شد. ایرنا افزود: قاتل اهل شهرستان نظرآباد است و جزییات بیشتر در این باره توسط مسوولان امر متعاقبا اعلام می شود.

رئیسی: ایران پیشرفت‌هایی دارد که حتی نخبگان اطلاعات کاملی از آن‌ها ندارند
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی پیشرفت‌های بسیاری دارد که عموم مردم و حتی عده زیادی از نخبگان اطلاعات دقیق و کاملی از آنها ندارند، ابراز امیدواری کرد برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، همانند اردوهای راهیان نور برکات زیادی برای کشور داشته باشد.

مخبر: بالای ۱۵۰ درصد ذخیره گندم و جو و روغن داریم
محمد مخبر معاون اول رییس جمهور گفت: در زمینه کالا‌های اساسی در دنیا ذخیره‌ای که داریم در کمتر کشوری وجود دارد و گندم، جو، کنجاله و روغن بالای ۱۵۰ درصد ذخیره داریم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه: ۵۰ لیدر‌ اغتشاشات از منافقین بودند
حجت‌الاسلام حسین طیبی‌فر جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حدود ۵۰ نفر از لیدر‌های شناسایی شده در اغتشاشات اخیر کشور از منافقین بودند. وی ادامه داد: با هدف قرار گرفتن ۴۰ مرکز تروریست‌ها در عراق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و انهدام آن‌ها و کشته شدن برخی از این افراد آموزش دیده برای اغتشاشات، انسجام و طراحی آن‌ها به هم ریخت و مقر آن‌ها شناسایی شد.

جلسات تکمیلی کمیسیون طرح صیانت از سر گرفته می‌شود
حسین نوش آبادی نماینده ورامین در مجلس گفت: بنده عضو کمیسیون مشترک صیانت از فضای مجازی هستیم و هدف این کمیسیون رشد و ارتقای پیام رسان های داخلی است که هم اکنون بعضی از نشانه های پیشرفت آن مشاهده می‌شود و جلسات تکمیلی آن ادامه پیدا خواهد کرد.

لاریجانی: امام گفت راه را راه اکثریت قرار دهید، اقلیت را هم قانع کنید
علی لاریجانی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت نهمین سالگرد درگذشت حبیب‌الله عسگراولادی، اظهار کرد: مرحوم عسگراولادی نقلی از امام راحل داشت که راه را راه اکثریت قرار دهید و اقلیت را هم قانع کنید، هنر سیاست‌ورزی این است.

آغاز ارائه سرویس استارلینک با ماهواره‌های لیزری
سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اعلام کرده که ارائه خدمات را در برخی مناطق از طریق ماهواره‌های لیزری انجام خواهد داد. این سرویس حالا در مناطقی مثل استرالیا، کانادا و جنوبگان عرضه می‌شود و مزایای مختلفی مثل افزایش کیفیت ارتباط و سرویس‌دهی در مناطق دورافتاده‌تر را به همراه دارد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها