دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران خبرداد
صدور ۵ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای مازندران طی یکسال/ ساری و میاندورود ۲ مجوز سرمایه‌گذاری جدید خارجی دریافت کردند
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران از صدور ۵ مجوز جدید سرمایه‌گذاری خارجی در استان مازندران طی یکسال گذشته خبرداد که از این تعداد، ۲ مورد مربوط به ساری و میاندورود است.
به گزارش آوای خزر، سید اسماعیل هاشمی امروز در نخستین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ساری و میاندورود که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: شاخص توسعه انسانی (HDI) که معیار سنجش کیفیت زندگی جوامع است، در مازندران ۸۲ صدم درصد و در کشور ۷۸ صدم درصد است و عدد این شاخص در استان ما با روسیه و بلاروس همطراز است.

او با اشاره به همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مازندران که نخستین آن مشترکا در ساری و میاندورود برگزار شده است، افزود: سهم تولید ناخالص داخلی (GDP) در ساری ۲۳ هزار میلیارد و در میاندورود ۳ هزار میلیارد تومان است.  

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران با اعلام اینکه ۱۲۳ فرصت سرمایه‌گذاری در ساری و میاندورود شناسایی شده است، این پروژه‌ها را در دو بخش خصوصی و دولتی عنوان کرد که شامل پروژه‌های توسعه‌ای نیمه‌تمام، و تعطیل یا ایجادی است که ۱۰۱ مورد آن به بخش خصوصی اختصاص دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه ۴۹ تحریم در ۱۸ ماه گذشته بر کشورمان تحمیل شده است، افزود: در همین شرایط، ۱۰ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی برای استان مازندران صادر شد که ۵ مورد آن برای یکسال گذشته و با پیگیری جدی استاندار مازندران بوده است.

او اعلام کرد: از ۵ مجوز سرمایه‌گذاری در مازندران طی یک سالی که پشت سر گذاشتیم، ۲ مورد آن برای ساری و میاندورود بوده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی مازندران گفت: قرار است که تا برگزاری همایش بزرگ فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در دی‌ماه امسال، ۷ همایش سرمایه‌گذاری شهرستانی در استان برگزار شود که نخستین آن را ساری و میاندورود به صورت مشترک انجام دادند.

این همایش با برگزاری کارگاه‌های مختلف و با حضور نزدیک به ۱۰۰ سرمایه‌گذار در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری و دانش‌بنیان در اتاق بازرگانی مازندران واقع در ساری برگزار شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها