دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
استاندار مازندران:
بیشترین نظام‌مسائل اقتصادی مازندران در بحث صادرات است
نماینده عالی دولت در مازندران، بیشترین و مهمترین نظام مسائل اقتصادی استان را در بحث صادرات عنوان و اظهار کرد: باتوجه به تحولات اقتصادی در حوزه خزر، نیازمند تقویت زیرساخت‌های صادراتی هستیم تا از صحنه رقابت در صادرات این منطقه عقب نمانیم.
به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور شنبه‌شب در نشست مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مازندران که با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور برگزار شد، از ارتباط خوب بخش خصوصی و دولتی در استان گفت و اینکه سعی شد تا بسیاری از مشکلات فعالان بخش خصوصی در داخل استان حل و فصل شود.

او بخش خصوصی مازندران را یکی از گروه‌های فعال اقتصادی در کشور عنوان کرد که به طور ویژه در دورانی که کشور در دو  محصول روغن و مرغ دچار بحران شده بود، مازندران توانست کشور را از این بحران به سلامتی عبور دهد.

مقام عالی دولت در مازندران از تلاش تیم اقتصادی استان برای فعال‌کردن دیپلماسی اقتصادی گفت که پیرو آن تاکنون ۲۲ سفیر از کشور‌های مختلف در مازندران حضور داشتند.

حسینی‌پور با اشاره به شعار سال، از توجه استان به دانش‌بنیان کردن محصولات گفت و اینکه دولت نیز حمایت‌های خود را دریغ نمی‌کند.

او از رشد تولید برنج در استان گفت و البته این را هم اضافه کرد که در ایام برداشت برنج، تولیدکنندگان مازندران با واردات برنج مواجه شدند که اقدامی بدون هماهنگی با جهاد کشاورزی بود و استان را دچار بحران کردند.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران خواستار توجه به مطالبات فعالان اقتصادی در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش شد.

حسینی‌پور با اشاره به ظرفیت مازندران جهت پوشش محصولات صادراتی به اوراسیا، اعلام کرد که بندر امیرآباد در شمال همانند بندر امام در جنوب می‌تواند در تبادلات تجاری موثر باشد و رسیدن به این مهم را نیازمند تقویت زیرساخت‌های تجاری دانست.

او همچنین از راه‌اندازی کارگو در آینده نزدیک خبرداد و اینکه مازندران در گل و گیاه بازار بسیار خوبی را می‌تواند در دست داشته باشد، اما یکی از مشکلات آن قیمت بالای حمل و نقل است که با این شرایط صادرات مقرون به صرفه نیست؛ لذا دولت می‌تواند به عنوان نمونه؛ با ارائه سوبسید به سوخت هواپیما‌ها در کاهش قیمت حمل و نقل هوایی به تولیدکنندگان کمک کند.

استاندار مازندران از برگزاری اجلاسیه کشور‌های عضو اکو  و تبیین تعاملات اقتصادی با این کشور‌ها گفت.

حسینی‌پور اشاره‌ای هم به ظرفیت‌های بخش گردشگری در مازندران داشت که در همین تعطیلات سال جدید، ۲۰ میلیون نفر شب اقامت در استان به ثبت رسیده است.

او همچنین از تولید بیشترین قطعات یدکی خودرو‌ها در مازندران گفت که در تولید قطعات یدکی شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو بیشترین کمک به صنعت را انجام می‎دهند.

استاندار مازندران اعلام کرد: با توجه به جایگاهی که محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور در ستاد اقتصادی دولت و ستاد هماهنگی اقتصادی سران قوا دارند، می‌توانند نظام مسائل اقتصادی استان که بیشتر مباحث صادرات است را رصد و مشکلات را رفع کنند.

سید محمود حسینی‌پور بیان کرد: با همت بخش خصوصی در تولید محصولات مازندران اتفاقات خوبی رقم خورد.

او در پایان اظهار امیدواری کرد که در سطح ملی نسبت به رفع موانع مسیر تجاری کریدور شمال - جنوب اقدام شود.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها