دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۰
چکیده‌ای از همایش فرصتهای سرمایه‌‎گذاری و تجاری مازندران
همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری مازندران فرصتی برای حضور فعالان اقتصادی از کشورهای حاشیه خزر و تعدادی از کشورهای عربی فراهم آورد، همایشی که وزیر ارتباطات هم آمد، «روبرتو»ی روسی که به دنبال ارائه دانش گلخانه‌ای است و «جاسم‌علی» از عراق که کشاورزی مازندران را عروس خاورمیانه توصیف می‌کند.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، همانطور که از پیش تعیین شده بود؛ همزمان با برگزاري اجلاس شوراي بين‌المللي همكاري‌هاي تجاري اتاق‌هاي بازرگاني (ICBC) در 20 خردادماه 98، نمايشگاه توانمنديهاي صادراتي استان نیز در همین تاریخ با حضور 50 نفر از سفرا، کارداران و رایزنان بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر و تعدادی از کشورهای عربی همسایه در شهرک صنعتی ناحیه 2 ساری افتتاح شد. این نمایشگاه با بیش 123 غرفه تا 23 خردادماه دایر است.

صبح امروز نیز طبق برنامه همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري و تجاري استان مازندران با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجتمع دانشگاهي پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان مازندران آغاز به کار کرد.

در اين همايش از مقامات و فعالان اقتصادي و تجاري از كشورهاي هدف و سطوح ملي و استاني دعوت و كتابچه توانمندي‌هاي استان مازندران و خلاصه اطلاعات 228 فرصت سرمايه‌گذاري با مجموع سرمايه‌گذاري مورد نياز به ميزان 7 ميليارد و 666 ميليون يورو در قالب لوح فشرده ارائه شد.

آقایان ولی الله نانواکناری و قاسم احمدی لاشکی از نمایندگان مازندران نیز در سخنانی از ظرفیتهای مازندران گفتند و اینکه دیر شروع کردیم اما شروع طوفانی و خوبی داشتیم که انتظار می رود دستاوردهای قابل قبولی داشته باشد. استاندار مازندران و معاون اقتصادی ایشان نیز از ظرفیتهای مازندران گفتند و اینکه آمادگی برای حضور سرمایه گذاران وجود دارد و پشتیبانی های لازم نیز صورت می گیرد. از «روبرتو» و گلخانه تا جاسم‌علی و «عروس خاورمیانه»

موسیقی اصیل مازندرانی نیز در نمایشگاه طنین انداز شد و مورد توجه حضار قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز میهمان ویژه همایش بود، آذری جهرمی وزیر معین مازندران است، او پس از همایش بازدیدی از نمایشگاه توانمندیهای مازندران داشت و پس از آن در جلسه ای که با هدف رفع مشکلات ناشی از سیل مازندران بود، شرکت کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این همایش از موارد مطرح در سال اقتصاد مقاومتی استان مازندران را افزایش سطوح موردنیاز برای صادرات عنوان کرد و گفت: در سال گذشته صادرات این استان ۳۵۰ میلیون دلار بوده که عدد بسیار کمی است و نشان از حلقه مفقوده‌ای دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی است که ظرفیت سرمایه‌گذاری و سودآوری خوبی دارد.

وی به کم بودن فعالیت کشتیرانی در دریای خزر به‌عنوان یکی از مشکلات توسعه صادرات این استان اشاره کرد و افزود: این زیرساخت‌ها با همکاری سرمایه‌گذاری خارجی و دولت امکان توسعه دارد.

از «روبرتو» و گلخانه تا جاسم‌علی و «عروس خاورمیانه»

آذری جهرمی تصریح کرد: در یک سال پیش رو هدف‌گذاری 2 تا 2.5 برابری افزایش صادرات از بنادر استان مازندران دور از انتظار نیست.

وی افزود: این همایش فرصتی است که به‌صورت موردی مشکلات و موانع چرخه سرمایه‌گذاری و اداری مطرح شود و به نتایج حاصل از این همایش در ستاد اقتصاد مقاومتی پرداخته می‌شود.

*** قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا اظهار کرد: کشورهای همسایه گنجینه‌هایی برای کار هستند. پنجره واحد اقتصادی باید عملیاتی شود و دیدگاه‌ها نیز باید به این سمت برود.

*** ابوالفضل کوده‌ئی مدیرکل دفتر روابط اقتصادی خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ادامه داد: بر همین اساس است که در سند برنامه ششم توسعه‌ای کشور، هدفگذاری 65 میلیارد دلاری تامین مالی از خارج در هر سال تعیین شده است که سهم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی 15 میلیارد دلار در سال پیش بینی شده است.

این مسئول با بیان اینکه تامین مالی و سرمایه گذاری خارجی در ایران سابقه 60 ساله دارد، اظهار کرد: در بهترین شرایط شاید بتوان 50 یا 60 درصد تامین مالی را از داخل تامین کرد اما برای رسیدن به این هدف باید قطعا بخشی از آن از خارج تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه در ایران هیچ محدودیتی برای سهام وجود ندارد، تصریح کرد: هر سرمایه گذار خارجی میتواند تا 100 درصد نیز از سرمایه گذاری انجام شده سود ببرد

*** روبرتو مدیر اجرایی و عضو شورای شهر آلمریا اسپانیا در این همایش اظهار کرد: دیروز بازدیدی از یک گلخانه در مازندران داشتم و دیدم چقدر کار خوبی را انجام دادند، هم گلخانه پیشرفته بود و هم افراد مجربی داشت اما با این وجود می توانیم آخرین تکنولوژی گلخانه‎ای را از آلمریا وارد این استان کنیم.

وی ادامه داد: ما با استفاده از این تکنولوژی توانستیم محصولاتی را در داخل آلمریا استحصال کنیم حتی بذرها را.

این فعال اقتصادی مایل است که در تبادلات گلخانه ای فقط به کار واردات و صادرات نپردازد بلکه باید تکنولوژی را وارد مازندران کند و در زمینه بذرها نیز تحقیقات انجام دهد به شکلی که همه این محصولات را با آب و هوای همین منطقه سازش بدهد.

روبرتو گفت: کار دیگر آموزش افراد فنی در این زمینه است که بطور خودکفا فعالیتهایی را انجام بدهند.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه هیچکس با تک‌روی به جایی نرسیده بلکه با کار گروهی موفق شده است، با اشاره به صحبتهای آقای قشقاوی بیان کرد: نیاز به این است که کارها به شکل گروهی انجام شود و همه با هم کار کنند.

او در پایان، رفاه را برای تمام مردم ایران خواستار شد.

*** محمد جاسم‌علی نماینده جمعیت کشاورزان جمهوری عراق است و می‌گوید: شما کشوری هستید که بیشتر از نیاز غذایی خود می کارید و این یعنی پیروزی و امنیت غذایی.

وی به مردم مازندران تبریک گفت و این را هم گفت که ما کشاورزان جمهوری عراق قدردان تلاش جمهوری اسلامی ایران هستیم. حکومت و ملتی هستیم که در طول جنگ اگر حمایت ایران نبود نمیتوانستیم بر داعش پیروز شویم.

از «روبرتو» و گلخانه تا جاسم‌علی و «عروس خاورمیانه»

جاسم‌علی بیان کرد: ما دو ملت ایران و عراق در برابر ظلم آمریکا بیشترین سختی ها را دیدیم که استکبار جهانی برای محاصره قرار دادن و بخصوص محاصره اقتصادی، این دو کشور را آزار داد. اما امروز جمهوری اسلامی ایران پاداش سیاست عادلانه خویش را دریافت می کند.

وی ضمن آروزی موفقیت برای ملت ایران و امید آنکه این دیدارها و روابط برای دوستی و تبادلات بین دو کشور استمرار داشته باشد، بیان کرد: ما کشاورزان و دامپروران و سرمایه گذاران عراقی امید آن را داریم که ایران(مازندران) برای خلق صنایع کشاورزی ما را یاری دهد و فرصت تبادلات بیشتر را داریم.

این فعال اقتصادی، با توجه به ظرفیتهای مازندران، استان ما را عروس کشاورزی خاورمیانه توصیف کرد.

*** ارائه 4 پنل تخصصی

در ادامه و طبق برنامه، پنل‌‌های تخصصی در 4 محور آغاز شد:

پنل كشاورزي که قرار بود با مسئوليت رئیس سازمان جهاد كشاورزي مازندران ارائه شود، به دلیل حضور وزیر و برگزاری جلسه‌ای پیرامون خسارات سیل، توسط یکی از معاونان ایشان ارائه شد.

از «روبرتو» و گلخانه تا جاسم‌علی و «عروس خاورمیانه»

 پنل کشاورزی براي معرفي حداكثر 3 فرصت منتخب از مجموع 54 فرصت سرمايه گذاري در حوزه كشاورزي و شيلات با كل سرمايه گذاري مورد نياز به ميزان 240 ميليون يورو است که در سالن پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

پنل گردشگري نیز دیگر برنامه ای است که در همین دانشگاه و در دانشکده داروسازی با مسئوليت مديركل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري براي معرفي حداكثر 3 فرصت منتخب از مجموع 29 فرصت سرمايه گذاري در حوزه گردشگري با كل سرمايه گذاري مورد نياز به ميزان 699 ميليون يورو برگزار شد.

پنل صنعت و معدن و تجارت نیز با مسئوليت مديركل صنعت ، معدن و تجارت براي معرفي حداكثر 3 فرصت منتخب از مجموع 102 فرصت سرمايه گذاري در حوزه صنعت و معدن با كل سرمايه گذاري مورد نياز به ميزان 4 ميليارد و 51 ميليون يورو در اداره کل صنعت، معدن و تجارت در همین دانشگاه برگزار شد.

از «روبرتو» و گلخانه تا جاسم‌علی و «عروس خاورمیانه»

پنل انرژي و زيرساخت  نیز دیگر پنل تخصصی است که با مسئوليت مديرعامل شركت برق منطقه اي براي معرفي حداكثر 3 فرصت منتخب از مجموع 43 فرصت سرمايه گذاري در حوزه برق ،آب ،فرودگاه ،راه، راه آهن و عمران شهري با كل سرمايه گذاري مورد نياز به ميزان 2 ميليارد و 676 ميليون يورو در مجمتع آموزشي و رفاهي برق منطقه‌اي استان مازندران  واقع در ساری برگزار شد.

به گزارش آوای خزر، استان مازندران سهمی برابر 2/3 درصد از GDP – تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار