دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
استاندار مازندران
فرهنگ کارِ گروهی و همدلی در مازندران شکل بگیرد
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به واگرایی و رغبت به کار انفرادی در استان، گفت: باید فرهنگ کارِ گروهی و همدلی در مازندران شکل بگیرد.

به گزارش آوای خزر، سید محمود حسینی‌پور امروز پنج‌شنبه در دومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرق مازندران که در انستیتو تحقیقات کشاورزی تیرتاش گلوگاه در حال برگزاری است، تاکید کرد: صنایع تبدیلی اولویت نخست ما در استان است، و اخیرا شاهد فرآوری برنج و تولید محصولات تبدیلی و صادراتی از آن بودیم.

او ادامه داد: ظرفیت کشاورزی بهشهر، نکا و گلوگاه که ازجمله در انجیر، انار، هلو و شلیل برند هستند اما صنایع تبدیلی نداریم و این نشان‌دهنده غفلت ما است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به هدف‌گذاری در روستاها که دو هزار واحد صد رأسی گاوداری با حمایت یکی از کارخانجات لبنی صورت گرفته است، اضافه کرد: این کارخانه لبنیات از همین فرصت و نظایر آن می‌تواند پالایشگاه شیر را راه‌اندازی کند در حالیکه اکنون شیر مورد نیاز را از ۲۲ استان تهیه می‌کند.

حسینی‌پور بیان کرد: تسهیلات را در اختیار جوانان قرار می‌دهیم تا در بخش کشاورزی مدرن نظیر گلخانه‌های هیدروپونیک را ایجاد کنند، چیزی که در روستای «خرماکلا» قائمشهر با برند کردن لیموترش و صادرات آن اتفاق افتاده است.

فرهنگ کارِ گروهی و همدلی در مازندران شکل بگیرد

او با اشاره به واگرایی شرکت‌ها و همچنین رغبت به کار انفرادی در استان، تصریح کرد: باید فرهنگ کار مشارکتی و همدلی را گسترش بدهیم و مسائل کلان استان را ببینیم و هر سرمایه‌گذار نیز اولویت نخست اشتغال را به بومیان اختصاص بدهند.

استاندار مازندران با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد تجاری در استان، اعلام کرد: ۱۶۲ فرصت سرمایه‌گذاری در شرق مازندران احصا شده است. سرمایه‌گذاران می‌توانند مراجعه کنند و ما از آنها حمایت و استقبال می‌کنیم.

رییس شورای اداری مازندران ادامه داد: هر مسوولی که در کار سرمایه‌گذاران کارشکنی کرد، مردم و رسانه‌ها گزارش کنند.

حسینی‌پور در پایان سخنان خود اظهار داشت: ظرفیت‌های بزرگی را در شرق مازندران داریم که با توجه به شناسایی فرصت‌های اشتغال، با برنامه‌هایی که در دست اقدام داریم، می‌توانیم به کاهش بیکاری و افزایش صادرات در این منطقه کمک کنیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار