دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
با حضور رئیس سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور:
نمایشگاه «چله‌شو» با ۲۷۵ غرفه در ساری افتتاح شد/ برپایی غرفه فن‌بازار در نمایشگاه «چله‌شو»
نمایشگاه چله‌شو با ۲۷۵ غرفه متنوع در ساری گشایش یافت. این نمایشگاه تا ۲ دی ماه و از ساعت ۱۶ تا ۲۱ میزبان مردم استان است.
آوای خزرآزاده بابانژاد: در آستانه شب یلدا که از قدیم‌الایام در بین ایرانی‌ها مرسوم بوده است و فردای آن نیز به نخستین روز از زمستان پیوند می‌خورد، نمایشگاه «چله‌شو» کاری به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در سالن نمایشگاهی نیاوران ساری واقع در جاده ساری به قائمشهر (سمت چپ جاده) – جنب استخر ایثار، آغاز به کار کرد و تا ۲ دی‌ماه دائر است.

این نمایشگاه با حضور روح‌الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، و جمعی از مسوولان استان همچنین با حضور و به دست عرفان خسرویان رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور افتتاح شد.

روح‌الله سلگی با اعلام اینکه ۳۵ درصد تولیدات استان حاصل فعالیت بانوان است، از فرمانداری‌ها خواست تا با شناسایی این ظرفیت‌ها در شهرستان‌ها نسبت به تشکیل تعاونی‌های زنان با ماهیت کارآفرینی و تولیدات باکیفیت اقدام کنند.
 
نمایشگاه «چله‌شو» با ۲۷۵ غرفه در ساری افتتاح شد/ برپایی غرفه فن‌بازار در نمایشگاه «چله‌شو»
راه‌اندازی فن‌بازار پوشاک در نمایشگاه چله‌شو

به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، غرفه‌دارانی از سراسر استان و همچنین ۶ استان کشور در نمایشگاه حاضر شدند و این فرصت، بستر مناسبی را برای حضور فعالانه‌ی بانوان ایجاد کرده است.

سمیه قاسمی طوسی یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه را بخش تخصصی و فن‌بازار آن عنوان کرد که ۱۲۰۰ مترمربع از فضای ۵ هزار مترمربعی نمایشگاه را به خود اختصاص داده است و به آموزش طراحی و دوخت و دوز لباس می‌پردازد.

او در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه ۲۷۵ غرفه در نمایشگاه چله‌شو دائر است، افزود: صنایع دستی ازجمله چرم، صنایع چوبی، سفالگری، و فرش دستباف، ۵۰ درصد غرفه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران بیان کرد: ۱۵ درصد از غرفه‌ها به پوشاک و ۳۵ درصد نیز به مواد غذایی اختصاص دارد.  
 
نمایشگاه «چله‌شو» با ۲۷۵ غرفه در ساری افتتاح شد/ برپایی غرفه فن‌بازار در نمایشگاه «چله‌شو»
دولت سیزدهم مصمم به مهارت‌افزایی است

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که در دولت آیت‌الله رئیسی در خصوص مهارت‌افزایی و ایجاد بازار‌های مهارتی در استان‌ها صورت گرفته است، برگزاری نمایشگاه‌هایی در این زمینه را حائز اهمیت عنوان کرد.

عرفان خسرویان گفت: تا یک دهه آینده، کشور در حوزه مهارت‌افزایی پیشرفت خوبی خواهد داشت و به دنبال این هستیم که دانش‌آموزان ما در کنار درس، یک کار مهارتی را نیز بیاموزند.

به گزارش آوای خزر، نمایش توانمندی‌های دختران دبیرستان‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای در این رویداد اجتماعی نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام/۱۰۰۱/   
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها