دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

الزام رعایت حجاب برای دستفروشان مترو
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه در بحث بی حجابی در مترو پیش از هر چیز به کار فرهنگی نیاز داریم، گفت: رعایت حجاب برای تمامی پرسنل مترو و کسانی که در ایستگاه‌های داخلی مترو در حال هر نوع فعالیت اعم از دستفروشی هستند لازم و ضروری است.

واکنش ماهان به ماجرای فرود هواپیمای خانواده علی دایی
امیرحسین ذوالانواری مدیر روابط عمومی ماهان به خبر نشست اضطراری هواپیمای حامل همسر و دختر علی دایی در فرودگاه کیش واکنش نشان داده و گفته این اتفاق هیچ ارتباطی به هواپیمایی ندارد و به دستور شورای امنیت انجام شده است.او گفت: یک دستور قضایی صادر شده و خلبان ملزم بوده بنشیند و در فرودگاه هم نشسته است. حالا هر ایرلاین دیگری هم بود باید می‌نشست.

درخواست تشدید مجازات متهمان حوادث اخیر
آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد داد: برای محاکمه اغتشاشگران از حکم بغی به جای محاربه استفاده کنند. بغات کسانی هستند که برای براندازی نظام اسلامی به میدان می‌آیند و حکم بغات از محارب به مراتب سخت‌تر است چرا که محارب فقط به ارعاب مردم می‌پردازد و کاری به نظام اسلامی ندارد.

وزیر کشور: اتفاقات اخیر ربطی به انسداد باب گفت‌وگو ندارد
احمد وحیدی وزیر کشور گفت: آنچه که در کشور اتفاق افتاد ارتباطی به موضوع گفت‌وگو نداشت، دشمن به دنبال ناامنی و بی‌ثباتی در کشور بود. وی تاکید کرد: اتفاقاً مسئولین بسیار اهل گفت‌وگو هستند، آنان به دانشگاه‌ها می‌روند با دانشجویان گفت‌وگو می‌کنند در سفرهای استانی هم همینطور.

رئیسی: چرا به ما از کانال‌های مختلف پیام می‌دهید که آماده گفتگو هستیم ؟
رئیس جمهور با اشاره به استفاده دشمن از شعار آزادی تصریح کرد: کجا دیدید در عالم فرعون‌ها و استعمار کنندگان به جامعه بگویند ذخایر و داشته هایتان تا ازبین ببریم، می‌گویند می‌خواهیم شمارا آزاد و مستقل کنیم. معلوم است که با شعار‌های فریبنده ملت‌ها را به بدبختی می‌اندازند. کجای دنیا شعار از آزادی و حقوق انسان ندادند؟ وی خطاب به دشمنان گفت‌: چرا به ما از کانال‌های مختلفی پیام می‌دهید که ما آماده گفتگو هستیم و ما قصد براندازی نداریم، در حالی که ما شما را می‌شناسیم. آغوش ملت برای کسانی که دچار فریب شده اند باز است، ولی به معاندین رحم نخواهیم کرد.

پیش بینی مدودف: ایلان ماسک رئیس جمهور آمریکا می‌شود
دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور پیشین روسیه، در فهرستی از «فرضیه‌های آینده‌نگر» درباره اتفاقاتی که ممکن است در سال جدید رخ دهد، جنگ داخلی آمریکا، استقلال تگزاس و کالیفرنیا و ریاست‌جمهوری ایلان ماسک، کارآفرین فعلی و حاکمیت وی را بر ایالات متحده پیش بینی کرد. ماسک هم این پیش بینی ها را پوچ ترین پیش بینی هایی خواند که تاکنون شنیده.

واکنش رئیس پلیس راهور به واردات خودروهای چینی و هندی
سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: اظهارات مسئولان وزارت صمت از جمله وزیر محترم، سخنگوی آن وزارتخانه و برخی از نمایندگان و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و دبیر انجمن واردکنندگان خودرو باعث ایجاد نگرانی شد که گویا با طرح ورود خودروی اقتصادی از جمله کشورهای هند و چین، مسئله ایمنی و کیفیت محوریت خود را از دست داده است.

علم‌الهدی: دیگر نمی‌شود در برابر کشف حجاب برخی افراد ساکت ایستاد
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اکنون دیگر نمی‌شود که دست بر سینه گذاشت و ندای صلی‌الله علیک یا فاطمه الزهرا (س) سر داد، اما در برابر کشف حجاب برخی افراد، ساکت ایستاد.

واکنش قوه قضاییه به موضوع آزار جنسی در زندان زنان
ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اعلام کرد: در بازدید دبیر ستاد حقوق بشر و هیات همراه از زندان زنان قرچک مطلب و یا شکایتی درخصوص آزار جنسی مطرح نشده است که بخواهد مورد پیگیری قرار گیرد. ستاد حقوق بشر اعلام کرده ضمن این که حق شکایت از سوی آنانی که بر این باورند مورد آزار قرار گرفته اند را به رسمیت می شناسد، همزمان حق شکایت از افرادی که بدون مستندات مبادرت به شایعه پراکنی می کنند را برای کارکنان سازمان زندان‌ها و یا عوامل مجری قانون به عنوان ضابط قضایی نیز به رسمیت می شناسد.

آزادی دو شاعر بازداشت‌شده
علیرضا آدینه و روزبه‌ سوهانی، از شاعران بازداشت‌شده اتفاقات اخیر، با قید وثیقه از زندان آزاد شدند. بهروز یاسمی، آتفه چهارمحالیان و نوید سیدعلی‌اکبر از دیگر شاعران بازداشتی بودند که پیشتر با قید وثیقه آزاد شدند.

اظهارات روحانی در دیدار مسئولان دولت‌ سابق
حسن روحانی در دیدار با مسئولان دولت‌ سابق گفت: ما اسلامی را قبول داریم که در آن زن مایه مباهات جامعه است و می‌تواند برای زنان و مردان الگو باشد؛ چنانکه حضرت فاطمه اطهر(س) الگوی همه ما مسلمان‌هاست. ما اسلام رحمت و رحمانی را قبول داریم که مورد نظر پیامبر اسلام و ائمه هدی بود. اسلامی که در آن پیامبر(ص)، دخترکشی را رذیلت و تکریم زن را فضیلت می‌داند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها