دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
سردار مسلمی:
گفتن از
فرمانده سپاه کربلا می‌گوید: اینکه از حاج قاسم بگوییم خیلی خوب است، اما عمل کردن به آرمان‎‌ها و ارزش‌هایی که او به دنبالش بود، بهتر است.

به گزارش آوای خزر، سردار سیاوش مسلمی دوشنبه‌شب در مراسم سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد جامع شهر نکا برگزار شد، اظهار داشت: باید قدر آنهایی که برای آسایش و امنیت ما تلاش کردند را بدانیم و اگر چنین نباشد، باید روز قیامت پاسخگو باشیم.

او ادامه داد: در عرصه اجتماعی از شهدا تا علمای بزرگ تلاش‌های زیادی شد تا اعتقادات و باورهای دینی و ملی ما حفظ شود.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به ویژگی‌های حاج قاسم و توفیق دیدار با ایشان، بیان کرد: اینکه حاج قاسم در جلسه‌ای در بیت‌الزهرا در ایام شهادت فاطمه زهرا سلام الله علیها عنوان می‌کرد که من هر چه دارم به برکت وجود پدر و مادرم است، در واقعیت نیز چنین بود.

سردار مسلمی ادامه‌داد: خواهر سردار سلیمانی می‌گفت: غیر از آن سی و سه روزی که در لبنان بود، بدون استثنا هر روز زمانی را در خدمت پدر و مادرش بود.

او بیان کرد: اگر تنها به همین یک کار حاج قاسم توجه کنیم و قدر پدر و مادر خود را بدانیم، خیلی راه را رفته‌ایم. هر که احترام پدر و مادر را نگه ندارد بزرگ و عزتمند نمی‌شود!

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به دستگیری‌هایی که در حوادث اخیر صورت گرفت، اظهار داشت: دستگیرشده‌ها هیچ رابطه خوبی با پدر و مادر نداشتند، هیچکدام انسی با مسائل دینی نداشتند؛ بنابراین باید بدانیم آن چیزی که به ما عزت می‌دهد، احترام به پدر و مادر است.

او خطاب به حضار با بیان اینکه امشب شهدا شما را طلبیدند و آمدید به این مجلس، اظهار داشت: آنچه امروز بیشتر از همه باید توجه کنیم این است که به آنچه می‌گوییم عمل کنیم.

سردار مسلمی با اشاره به ولایت‌پذیری و مردم‌داری سردار سلیمانی اظهار کرد: بارزانی(رییس قبلی اقلیم کردستان و رهبر حزب دموکرات کردستان عراق) نقل می‌کرد که حاج قاسم تنها کسی بود که بدون کوچکترین تاملی در یکی از بحرانی‌ترین مراحل جنگ با تکفیری‌ها به او پاسخ مثبت داد و برای سازماندهی نیروها به کمکش آمد.

او ادامه داد: داعشی‌هایی که آمده بودند اربیل را بگیرند، به یکباره عقب‌نشینی کردند. از یکی از سربازهای اسیر داعشی علت این عقب‌نشینی را پرسیدیم و گفت، از طریق نیروهای اطلاعاتی از حضور حاج قاسم مطلع شدیم، به همین خاطر همگی از او ترسیدند و عقب کشیدند.

گفتن از

سردار مسلمی گفت: عمل حاج قاسم همراه با تدبیر بود و اکنون در مناطقی که عملیات‌هایی توسط حاج قاسم انجام شد، امنیت حاکم است.

سردار مسلمی با بیان اینکه سردار سلیمانی بسیار «زهرایی» بود، افزود: در تمامی مراسمات حضرت زهرا سلام الله علیها از ابتدا تا انتها ایستاده بود و میزبانی می‌کرد و در زمانی که نوحه یا مداحی خوانده می‌شد سراپا گوش می‌داد و با کسی حرفی نمی‌زد.

او با اشاره به علاقه شدید حاج قاسم به خانواده شهدا، گفت: او وقت زیادی را به سرکشی از خانواده‌های شهدا اختصاص می‌داد و ای کاش مسوولان از این سیره، درس بگیرند.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه سردار سلیمانی ذوب در ولایت بود و هیچ فردی به اندازه او ولایت‌پذیری نداشت، ادامه داد: آیا ما به عنوان مسوول جامعه، فرمایش آقا را تا این حد قبول داریم؟!

او با اشاره به اتفاقات اخیر، اظهار داشت: آنچه امروز به دلیل کم‌کاری ما مسوولان رخ داد، حاصل توجه نکردن به موضوع جهاد تبیین مد نظر رهبری بود.

سردار مسلمی با بیان اینکه بهترین مردم و جوانان را در کشور داریم، گفت: ما در  شدیدترین حملات و جنگ رسانه‌ای قرار گرفتیم و دشمن با تمام توان به میدان آمد.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه در مازندران یک شهید پاسدار و بسیجی در حوادث اخیر، نداشتیم، بیان داشت: آنهایی که فکر می‌کنند کار انقلاب با این اقدامات تمام می‌شود، بدانند تا این نیروهای مردمی و بسیجی هستند، خللی به انقلاب وارد نمی‌شود.

او با اشاره به شب شهادت حاج قاسم سلیمانی و آنچه در کرمان دیده بود، اظهار داشت: حاج قاسم هر سال بچه‌های رزمنده را جمع می‌کرد، پدر همه رزمنده‌ها بود و صبح شهادتش آنها گویی پدری را از دست داده‌اند.

سردار مسلمی اشاره‌ای هم به خانواده‌هایی داشت که در مراسم تشییع حاج قاسم عزیزان آنها شهید شدند.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: ماموریت داشتم که به سرکشی از این خانواده‌ها بروم، در دیدار با آنها با مسائلی روبرو شدم که از اعجاز روز تشییع سردار بوده و همه اینها نیز ثبت و ضبط شده‌است، از خداحافظی زن از همسرش تا غسل شهادت برای رفتن به تشییع سردار!

او بیان کرد: برای روز تشییع حاج قاسم، بیش از چهار هزار نفر از مردم کرمان در مدت چند ساعت برای میزبانی از تشییع‌کنندگان اعلام آمادگی کردند.

سردار مسلمی گفت: وقتی می‌بینیم وضعیت معیشتی مردم خراب است، اوضاع اقتصادی بحرانی است؛ من و دیگر مسوولان باید شبانه‌روز در اداره باشیم و سرکشی کنیم تا مشکلات حل شود.

گفتن از

فرمانده سپاه کربلا گفت: اینکه از حاج قاسم بگوییم خیلی خوب است، اما عمل کردن به آرمان‎‌ها و ارزش‌هایی که او به دنبالش بود، بهتر است.

او با اشاره به وضعیت اقتصادی فعلی و اوضاع نابسامان تولید بیان کرد: این شرایط، به واسطه سیاست‌های اشتباه دولتمردان بوده است.

سردار مسلمی گفت: اگر فرمایشات رهبر در خصوص شعارهای سال مورد توجه قرار می‌گرفت؛ بسیاری از مشکلات امروز را نداشتیم.

فرمانده سپاه کربلا ادامه‌داد: اگر به فرامین رهبر در حوزه تولید عمل می‌شد، دلار به عنوان ارز اصلی در کشور نمی‌توانست جایگاهی داشته باشد، اکنون هر روز نقش دلار در مبادلات ارزی ما بیشتر شده و با یک گرما و سرمایی اقتصاد ما دچار چالش می‌شود.

او ادامه‌داد: این مسایل به دلیل اشتباهات گذشته است و امروز دولت انقلابی رییسی دارد جور آن را می‌کشد.

سردار مسلمی گفت: نتیجه دو سال تعطیل‌کردن مساجد، هیأت‌ها و مراکز فرهنگی، فتنه شهریورماه شده است، همه هتل‌ها و عروسی‌ها بر پا بود اما در مراکز مذهبی، کرونا بود!؟

فرمانده سپاه کربلا اظهار داشت: کاری که دشمن در فتنه اخیر انجام داده، شعار و اقدام آنها از بین بردن باورهای دینی است مساجد را آتش می‌زنند، شعارهایشان ولایت و علما را نشانه گرفته‌است و دنبال از بین بردن باورها هستند.

سردار مسلمی بیان کرد: ما از بدحجابی به بی‌حجابی رسیدیم و اگر به همین شکل ادامه پیدا کند؛ به سمت برهنگی می‌رویم و این یک خطر است.

او ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید از ادارات آغاز شود، اگر همکار خانم حجاب را رعایت نمی‌کند باید به او تذکر داد، اگر کارمندی کار خود را به‌درستی انجام نداده و تخلف دارد باید به او تذکر داد و این سیره باید ترویج یابد.

فرمانده سپاه کربلا در پایان اظهار امیدواری کرد که همچون حاج‌قاسم با رفتار و اخلاق صحیح، سرباز مخلصی برای ولایت باشیم.

انتهای پیام/۱۰۰۱/آزاده بابانژاد

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار