دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد
اضافه‌شدن ۸ رشته جدید پزشکی در دانشگاه پیامبر اعظم(ص) ساری
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اضافه‌شدن ۸ رشته جدید پزشکی در دانشگاه پیامبر اعظم(ص) ساری، اعلام کرد: درخواست مجوز تدریس برای ۶ رشته دیگر نیز در دست بررسی و کارشناسی است.
آوای خزر – آزاده بابانژاد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دبیرخانه کلان منطقه یک کشور متشکل از سمنان، بابل، شاهرود، گلستان و مازندران تعریف شده است.

این دانشگاه در حال حاضر ۸ هزار دانشجو در ۱۲۱ رشته - مقطع تحصیلی دارد که به گفته معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی، ۸ رشته جدید امسال اضافه شده‌اند و برای ۶ رشته نیز مجوز پذیرش دانشجو در مرحله بررسی و کارشناسی قرار دارد.

دکتر عالیه زمانی صبح امروز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون مجوز پذیرش دانشجو در هشت رشته جدید را دریافت کردیم که یکی از آن‌ها کارشناسی پزشکی (MBBS) است و ۳۵ دانشجوی خارجی در حال تحصیل هستند.

او ادامه داد: این دانشجویان عمدتاً از کشور‌های عراق، افغانستان، هند و پاکستان در مجتمع پیامبر اعظم (س) دوره کارشناسی را می‌گذرانند.
 
۶ رشته پزشکی در انتظار مجوز پذیرش دانشجو در دانشگاه پیامبر اعظم(ص) ساری
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: رشته بهداشت مدارس نیز از امسال به جمع رشته‌های پزشکی در استان اضافه شده و دانشجویان در حال تحصیل هستند.

این مسوول اظهار داشت: هدف از پذیرش دانشجویان خارجی مسائل مالی نیست و سیاست‌گذاری و هدف‌گذاری برای تبادلات فرهنگی و معرفی جمهوری اسلامی ایران به سایر فرهنگ‌هاست.

زمانی بیان کرد: رشته‌های فوریت‌های پزشکی و بینایی‌سنجی از مهرماه ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی، دانشجو می‌پذیرد.

او ادامه داد: رشته پرستاری داخلی جراحی نیز در مقطع کارشناسی ارشد از مهرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه آمل پذیرای دانشجویان جدید است.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد: رشته درد (گروه بیهوشی) از اول دی‌ماه امسال پذیرش دانشجو را در مقطع فوق تخصصی آغاز کرده است و در همین سطح نیز رشته نازایی (گروه زنان) از مهرماه ۱۴۰۲ نسبت به پذیرش دانشجو اقدام می‌کند.
 
زمانی همچنین از ۶ رشته دیگر پزشکی خبرداد که مراحل اداری آن برای پذیرش دانشجو در حال انجام است و دو رشته شامل ارشد گفتار درمانی و کارشناسی تغذیه در مرحله بازدید توسط کارشناسان و ناظران قرار گرفته است.
 
۶ رشته پزشکی در انتظار مجوز پذیرش دانشجو در دانشگاه پیامبر اعظم(ص) ساری
او ادامه داد: رشته‌های ارشد آموزش پزشکی، ارشد فناوری اطلاعات سلامت و ارشد فیزیک پزشکی نیز از دیگر رشته‌هایی هستند که دانشگاه علوم پزشکی مازندران مترصد پذیرش دانشجو و تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: "آموزش" در سیاست‌های کلان قوی دیده نمی‌شود در حالیکه گل سرسبد در تمامی بخش‌های نظام سلامت است و بقیه ساختار‌ها باید در راستا و توالی آن قرار بگیرند.

او در پایان بیان کرد: اگر به موضوع آموزش پرداخته نشود، دانشگاه علوم پزشکی با سازمان‌های بهداری منطقه‌ای تفاوتی ندارد؛ بنابراین هدف‌گذاری باید پررنگ‌تر باشد.

به گزارش آوای خزر، دانشگاه علوم پزشکی مازندران (غیر از بابل)، دارای ۱۲ دانشکده، بیش از هشت هزار دانشجو، و حدود ۵۵۰ عضو هیات علمی است. در حال حاضر نیز ۴۵ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار