دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
معاون استاندار مازندران اعلام کرد؛
جزئیات تعطیلی یا دایر بودن مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، بانک‌ها و اماکن عمومی تا پایان هفته
معاون استاندار مازندران با تاکید بر مصرف بهینه گاز برای کمک به شبکه گاز کشور، به بیان جزئیات تعطیلی یا دایر بودن مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، بانک‌ها و اماکن عمومی در استان پرداخت.
آوای خزرآزاده بابانژاد: به دلیل افت شدید فشار گاز در مازندران و ۲۴ استان دیگر در پی سرمای کم‌سابقه در کشور، تدابیری برای مدیریت مصرف اتخاذ شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران دقایقی پیش در گفتگوی زنده با شبکه تلویزیونی استان اعلام کرد: تمامی ادارات استان فردا یکشنبه تعطیل است.

امید محبی بیان کرد: امتحانات پایه نهایی (دوازدهم) در تمامی مدارس متوسطه دوم برگزار می‌شود.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: تمامی مدارس مازندران فقط فردا یکشنبه ۲۵ دی‌ماه به دلیل سرمای شدید، غیرحضوری است.

محبی گفت: ساعات کار بانک‌ها نیز تا پایان هفته از ۹ صبح تا ۱۳ بعد از ظهر است.

او درباره فعالیت دانشگاه اظهار داشت: در دانشگاه‌ها فقط امتحان و آزمون‌ها برگزار است، اما واحد‌های ستادی و احیاناً کلاس‌ها تعطیل است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران بیان کرد: اماکن اقامتی، تفریحی و ورزشی دولتی مانند پلاژ‌ها تا پایان هفته تعطیل هستند و سیستم گرمایشی اعم از برقی و گازی در این واحد‌ها قطع می‌شوند.

محبی ادامه داد: گاز اماکن تجاری عمومی مانند فروشگاه‌ها، استخرها، سالن‌های پذیرایی و مراکز فرهنگی و حتی مساجد نیز تا پایان هفته قطع است.

او همچنین با هشدار به پُر مصرف‌ها اظهار داشت: مقرر شد که پر مصرف‌ها و بد مصرف‌ها علاوه بر اعمال جریمه، با قطع گاز ۱۰ روزه مواجه خواهند بود.

معاون استاندار مازندران گفت: مشترکان خانگی که برای گرمای منازل از سیستم‌های برقی یا گازی استفاده می‌کنند، درجه سیستم و موتورخانه یا بخاری‌ها را کاهش دهند تا همه مشترکان به ویژه در مناطق بالادست و کوهستانی بتوانند از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

محبی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت ناپایدار و شکننده داریم، از مردم خواست تا مدیریت مصرف داشته باشند تا با قطع گاز خانگی مواجه نشویم.

او با تشکر از مردم مازندران اظهار داشت: استان گلستان امروز دچار مشکل شد و حتی مجبور شد نسبت به قطع خانگی اقدام کند. البته مازندران نیز در بهشهر در حد دو محله با قطع گاز مواجه شد؛ لذا تاکید بر مصرف بهینه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: در شرایطی قرار داریم که موضوع یک استان و دو استان نیست بلکه ۲۵ استان درگیر سرمای شدید هستیم و اکنون باید به شبکه گاز کشور کمک کنیم.

محبی در پایان گفت: انتظار از مازندران این است که در حوزه گاز به کمک سایر استان‌ها بیاید، چون برخی استان‌ها دمای تا منهای ۲۸ و بعضا منهای ۳۰ درجه دارند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها