دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سه مفهوم آزادی، عدالت و امنیت نخستین اصل حکمرانی اسلامی است گفت: این موضوع با ایدئولوژی‌های لیبرالیستی، سوسیالیستی، مارکسیستی و فاشیستی متفاوت است.

به گزارش آوای خزر،حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در همایش حکمرانی اسلامی در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم همچنین افزود: در برخی از ایدئولوژی‌ها اصالت با آزادی است، حتی عدالت را هم که می‌خواهند معنا کنند از آزادی استفاده می‌کنند.

وی افزود: یکی از بحث‌های جدی در حکمرانی اسلامی روشن شدن تکلیف مفاهیم آزادی، عدالت و امنیت است، چراکه اگر این امر محقق نشود، در تمام اقسام حکمرانی اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی گرفتار روزمرگی می‌شویم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مشارکت حداکثری نخبگانی و مردمی را دومین اصل حکمرانی اسلامی ذکر کرد و گفت: برخی دم از مشارکت می‌زنند ولی منظورشان فقط حزب و قبیله است.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری نشات گرفته از ولایت و رابطه ناگسستنی اُمت با امام است گفت: همه مردم چه شیعه و چه سنی در دایره ولایت قرار می‌گیرند، از این رو اهل کتاب هم می‌توانند قرار بگیرند.

وی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های ولایت اُخوت است که شامل سه نوع ایمانی، اسلامی و انسانی می‌باشد.

خسروپناه با اشاره به مدیریت جهادی، مسئولیت‌پذیری، شفافیت، پاسخگویی و صداقت به عنوان دیگر اصول حکمرانی اسلامی خاطرنشان کرد: در حکمرانی اسلامی باید به اصل تسهیل‌گری نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی مباحث دیگری مانند شایسته سالاری، خودسازی، استقلال و عزت ملی و تمدن سازی را نیز در حکمرانی اسلامی مورد توجه قرار داد و گفت: احکام شرعی هم از اصول حکمرانی اسلامی است، وقتی می‌خواهیم سیاست گذاری کنیم باید مطابق با شرع باشد.

خسروپناه با اشاره به اصل نظریه‌های علمی به عنوان دیگر اصل‌های حکمرانی اسلامی خاطرنشان کرد: حکمرانی یک فناوری نرم است، عقبه آن، نظریه‌های علوم انسانی مانند رشد، هویت و تربیت اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه برای حکمرانی اسلامی باید همه علوم اسلامی مانند فلسفه، کلام، معارف قرآن و اخلاق به کار گرفته شود گفت: حکمرانی بین رشته‌ای است، حتی اگر در نظریه‌های علوم انسانی اسلامی نیز تلاش نکنیم و نظریه‌های علوم انسانی پایه را با رویکرد اسلامی ننویسیم، نمی‌توانیم در حوزه حکمرانی اسلامی نظر بدهیم، چون این علوم در هم تنیده هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این شیوه آموزشی که در حوزه‌های علمیه شروع کرده‌ایم، شبیه به سبک دانشگاه‌های نسل اول و دوم است، و می‌گوییم یک نفر صرفا متخصص تفسیر، کلام و اخلاق و یا حدیث باشد، با این ساختار نمی‌توانیم در حکمرانی نظریه پردازی کنیم.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در حکمرانی اسلامی سیاست گذاری، تنظیم‌گری و خدمات عمومی داشته باشیم، مجموعه این علوم دخالت دارند کما اینکه در حکمرانی غربی هم همین است، و کسی نمی‌تواند بدون توجه به اخلاق برای فرهنگ نظریه‌ بدهد.

همایش ملی حکمرانی اسلامی با حضور جمعی از علما و اندیشمندان و به همت پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم برگزار شد.

این همایش با یک میزگرد علمی با موضوع‌های امکان سنجی فقهی‌سازی اخلاق در حکمرانی اسلامی، ابعاد سیاسی حکمرانی اسلامی و ابعاد حقوقی حکمرانی اسلامی همراه بود.

ماهیت و مولفه‌های ایرانی اسلامی، حکمرانی و نظام‌های معرفتی اسلام، حکمرانی و تجربه نظام‌ اسلامی و حکمرانی مجازی محورهای این همایش را تشکیل می‌داد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار