دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
فرماندار نکا اعلام کرد؛
فرماندار نکا امروز در جمع نمازگزاران این شهرستان، از کلنگ زنی و افتتاح ۴۷ پروژه با اعتبار ۴۴۱ میلیارد تومان شامل پروژه‌های عمرانی و خدماتی به مناسبت دهه فجر در شهرستان نکا خبرداد و به تشریح بخشی از مهمترین اقدامات یکساله دولت پرداخت.

زهرا شریفی - آوای خزر: عبدالرضا بابایی امروز چهاردهم بهمن‌ماه در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه شهرستان نکا با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تبریک میلاد امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: یکی از ویژگی‌های شاخص دولت سیزدهم ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم است و این ارتباط به‌طور مستمر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هر چه قدر بیشتر در بین مردم حضور داشته باشیم بهتر می‌توانیم مشکلات موجود در استان و شهرستان را شناسایی، و نسبت به حل این مشکلات تصمیمات مناسب و عاجل اتخاذ کنیم.

فرماندار نکا حضور در بین مردم را فرصت مناسب برای خدمت گذاری دانست و گفت: خدمت به مردم افتخاری بزرگ است.

بابایی افزود: امروز در مناسبات دنیا فقط کشورهای سلطه‌گر و سلطه‌پذیر حضور ندارند بلکه در ادبیات سیاسی دنیا کشورهای دیگری که نه سلطه‌گر و نه سلطه‌پذیر هستند نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران هر روز شاهد توفیقات روزافزون هستیم، ادامه داد: هر وقت قطار پیشرفت این انقلاب سرعت بیشتری گرفت دشمنی‌های دشمن نیز بیشتر شد.

بابایی افزود: دشمنی‌های دشمن به حدی رسیده بود که در ابتدای انقلاب که استقرار نظام صورت گرفت و زیرساخت‌های نظام حاکمیت در حال اصلاح شدن بود دو شمن تلاش می‌کرد تا این انقلاب را متوقف کند.

فرماندار شهرستان نکا به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: دشمن با ایجاد فتنه بنا داشت تا اعتماد مردم به نظام و ولایت فقیه را سلب کند؛ اما موفق نشد.

وی تاکید کرد: پیوندی که مردم از آغاز انقلاب با ولایت و شهدا و نظام ایجاد کردند با این اقدامات گسستنی نیست.

بابایی با بیان اینکه پیوند مردم با نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه پیوندی ناگسستنی و عمیق است، افزود: دشمن هرگز نتوانست در طراحی‌های خود فرمولی برای این مسئله در نظر بگیرد.

وی افزود: تنها راه سعادت این نظام تبعیت از ولایت بوده است؛ هر جا که ما نسبت به فرامین مقام معظم رهبری سر سوزنی بی‌توجهی کردیم خسارت‌های جبران ناپذیری برای ما به وجود آمد.

بابایی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را دستاوردی عظیم برشمرد و تصریح کرد: در طول این ۴۴ سال جمهوری اسلامی قله‌های پیشرفت را در نوردید.

وی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را قابل دفاع دانست و افزود: در جنگ رسانه‌ای که دشمن برای ما ایجاد کرده کمی ضعیف عمل کردیم و باید از دستاوردهای نظام به خوبی دفاع می‌کردیم.

بابایی استقلال و آزادی را مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: در کشوری که بودجه‌ی آن توسط آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی می‌شد امروز با دستان مسئولان همین نظام اسلامی تدوین می‌شود و مجموعه‌های دانش‌بنیان نیز یکی پس از دیگری وارد چرخه فعالیت می‌شوند.

وی تاکید مقام‌معظم رهبری در خصوص « جهاد تبیین» اشاره کرد و افزود: ما نباید در این حوزه کوتاهی کنیم بخش بزرگ این جهاد دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

فرماندار نکا افزود: دشمن در صدد این است که دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران را در نگاه مردم کوچک نشان بدهد این در حالیست که این دستاورد‌ها بسیار بزرگ و درخور توجه است.

بابایی به فتنه‌های دشمنان در طول ۴۴ سال انقلاب از جمله جنگ، تحریم، فتنه و اغتشاشات اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ کشور دنیا در طراحی اغتشاشات اخیر ایران نقش داشته‌اند.

اقدامات یکساله دولت سیزدهم در نکا/ افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۷ پروژه با اعتبار ۴۴۱ میلیارد تومان در نکا به مناسبت دهه‌فجر

دستاوردهای انقلاب در نکا

وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: تعداد پزشکان در همین شهرستان نکا قبل از انقلاب به تعداد انگشتان می‌رسید اما هم‌اکنون در منطقه هزارجریب نکا بیش از ۱۰۰ پزشک وجود دارد.

فرماندار نکا سرانه ورزشی را در ابتدای انقلاب در جمعیت ۳۵ میلیون سه سانتی متر عنوان کرد: اما امروز این میزان با جمعیت ۸۵ میلیونی به ۱.۳۰ افزایش پیدا کرده است.

بابایی تعداد باسواد در قبل از انقلاب را زیر ۴۰ درصد اعلام کرد. افزود: اما این میزان اکنون به بیش از ۹۸ درصد ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را به کار بست تا عملکرد نظام جمهوری اسلامی را ناموفق جلوه دهد.

بابایی نظام اسلامی را نظامی رو به پیشرفت دانست و افزود: وقتی دولت گوش به فرمان ولی فقیه باشد این پیشرفت روزافزون خواهد شد.

فرماندار نکا گفت: هرگاه این موضوع محقق می‌شود دشمنی دشمنان هم‌سخت‌تر و‌ پیچیده‌تر می‌شود؛ حواسمان باید به این دشمنی‌ها باشد.

وی یادآور شد: در اغتشاشات اخیر دشمن تلاش کرد که با عوام‌فریبی و القای یاس و نومیدی در بین جوانان یارگیری و ذهن جوان جامعه ما را تسخیر کند؛ لذا تنها راه مقابله با دشمن جهاد تبیین است.

فرماندار شهرستان نکا به قدرت سپاه و نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این شجره طیبه آنقدر ریشه زده که دشمن را دچار یاس و نومیدی کرده است.

اقدامات یکساله دولت سیزدهم در نکا/ افتتاح و کلنگ‌زنی ۴۷ پروژه با اعتبار ۴۴۱ میلیارد تومان در نکا به مناسبت دهه‌فجر

اقدامات دولت سیزدهم در نکا طی یکسال

وی با بیان آنکه از هفته دولت تاکنون ۴۵۱ میلیارد تومان پروژه آماده افتتاح و کلنگ زنی در شهرستان نکا وجود دارد، افزود: رویکرد دولت توجه به خدمات عمرانی، بهداشتی، آموزش و پرورش و دیگر حوزه‌ها افزون شده است.

فرماندار نکا با اعلام اینکه ۴۴ پروژه به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود، افزود: همچنین ۳ پروژه به ارزش ۲۲۱ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

بابایی، گازرسانی، آب‌رسانی و زیر سازی یکی از روستاهای هزار جریب نکا را از اقدامات مهم عمرانی و خدماتی از فروردین امسال تاکنون عنوان کرد.

وی راه را مشکل اساسی شهرستان نکا اعلام کرد و افزود: ۲۶ روستا از ۶۳ روستای هزارجریب با ظرفیت خارج از کمیته برنامه‌ریزی ۵۰ کیلومتر شن‌ریزی و زیرسازی شد.

بابایی با بیان اینکه آبرسانی چند مجتمع هزار جریب در آینده‌ای نزدیک انجام خواهد شد، گفت: با تحقق این موضوع ۸۰ درصد روستای ما از آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: در همین مدت ۱۳۰ کیلومتر فیبر نوری در منطقه هزار جریب در حال انجام است و البته ۱۰۰ کیلومتر آن انجام شد.

بابایی گفت: با وفاق و همدلی اعضای شورا و شهردار نکا اتفاقات خوبی در حوزه‌های عمران شهری رقم خورده است.

وی از افتتاح میدان امام رضا(ع) هم‌زمان با میلاد امیرالمومنین علی ع در شهر نکا خبر داد و افزود: ۴۰ میلیارد تومان برای این میدان هزینه شده است.

فرماندار نکا در پایان گفت : سه مجموعه صنعتی با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان روز گذشته به صورت وبیناری توسط استاندار محترم در این شهرستان افتتاح شد که اشتغال ۷۰ نفر را فراهم کرد. سه پروژه دیگر شامل مجتمع خدماتی رفاهی، فاز دو پارک ملت و احداث پارکینگ طبقاتی در آینده نزدیک کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار