دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
معاون عمرانی استاندار مازندران:
امسال ۲۰۴ پروژه روستایی در مازندران افتتاح شد
معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: امسال ۲۰۴ پروژه روستایی به ارزش ۲۸۶ میلیارد ریال در استان افتتاح شد.
آوای خزرزهرا شریفی: نخستین همایش دهیاران استان مازندران عصر روز یکشنبه ۱۶ آذرماه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در مجتمع نمایشگاهی نیاوران ساری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در این گردهمایی ۲ هزار و ۲۰۰ نفره با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ بشریت و منبعث از مکتب عاشورایی و برخوردار از ارزش‌های والای مبتنی بر دین مبین اسلام است.

رضا علیخانی برگزاری همایش دهیاران را تجدید میثاق با آرمان رهبر انقلاب و اعلام انزجار از تجزیه طلبان، جهاد تبیین، آگاهی‌بخشی به دهیاران و توانمندسازی و ایجاد هماهنگی بین مدیران روستایی عنوان کرد.

 وی به اهمیت نقش اقتصادی، عمرانی و اجتماعی روستا‌ها پرداخت و گفت: حل مشکلات جوامع شهری وابسته به مهاجرت معکوس به روستاهاست و کلید رفع مشکلات همچون حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی در گرو برنامه‌های توسعه روستایی است.

علیخانی سرمایه‌گذاری در ابعاد گردشگری، صنایع محلی و تقویت زیرساخت‌ها در روستا‌ها را در جهت مهاجرت معکوس مهم دانست و افزود: رسیدگی به مشکلات اقتصادی، عمرانی و فرهنگی روستا‌ها وظیفه دولت است و دهیاران و شورا‌ها در بررسی این مسائل نقش مهمی دارند.

معاون عمرانی استاندار مازندران، شمار روستا‌های مازندران را ۳ هزار و ۶۰۰ روستا اعلام کرد که ۲ هزار و ۴۷۵ روستا بالای ۲۰ خانوار هستد.

وی همچنین جمعیت روستایی استان بر اساس آمار نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ را یک میلیون و ۳۴۳ هزار ۴۱۹ نفر اعلام کرد.

علیخانی با بیان اینکه ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران تحت پوشش دهیاری‌ها هستند، گفت: از ۲ هزار و ۲۷۰ دهیار استان ۹۰۰ نفر تمام وقت و ۱۳۶۷ نفر نیمه وقت هستند.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اعلام اینکه ۱۹۷۵ نفر از دهیاران استان آقا و ۲۹۵ نفر خانم هستند، ادامه داد: از دهیاران استان ۳۱ نفر مدرک دکترا، ۷ نفر مدرک حوزوی، ۲۵۰ نفر کارشناسی ارشد، ۹۷۵ نفر کارشناسی، ۳۷۵ نفر کاردانی و مابقی عمدتا دیپلم دارند.
 
امسال ۲۰۴ پروژه روستایی در مازندران افتتاح شد
وی اعلام کرد: ۲۰۴ پروژه روستایی به ارزش ۲۸۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ در مازندران افتتاح شد.

علیخانی بر ایجاد درآمد پایدار در روستا‌های مازندران تاکید و از دهیاران خواستار تحقق این مهم شد.

وی مدیریت پسماند را از مهم‌ترین دغدغه‌های زیست محیطی استان عنوان کرد و افزود: دهیاران برای این موضوع نیز اهتمام جدی داشته باشند.

علیخانی گفت: دهیاران در شناسایی نقاط حادثه‌خیز و بحرانی آمادگی به‌طور جدی ورود پیدا کنند و برای مقابله با بحران‌ها آمادگی لازم داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ما، احمد وحیدی در سفر نیم روزه به مازندران علاوه بر حضور در این همایش که با طرح توانمندی ۵۰۰ روستا و تجلیل از ۵۸ دهیار نمونه استان همراه بود؛ و همچنین افتتاح سامانه پایش تصویری ۵۵۰ نقطه شهری و جاده‌ای مازندران در اتاق وضعیت شورای تامین استانداری، دیداری هم با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران داشت.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها