دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تشریح شد:
همه‌چیز درباره کنگره ملی
یک روز دیگر به برگزاری دومین کنگره ملی مصطفای شهید مانده است؛ رویدادی فرهنگی با شعار "می‌ایستیم پای، ولی زمان خود". از اینرو امروز مسوولان دست‌اندرکار در جمع خبرنگاران به تشریح مهمترین اقدامات و برنامه‌های این کنگره پرداختند.
آوای خزرآزاده بابانژاد: دومین کنگره ملی بزرگداشت بسیجی مجاهد و سرباز گمنام امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، شهید مصطفی نوروزی، برای سه‌شنبه دوم اسفندماه همراه با نماز مغرب و عشاء در حسینه عاشقان ساری تدارک دیده شده است.

در همین رابطه، امروز دو‌شنبه اول اسفندماه، نشست خبری با حضور پدر شهید نوروزی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دیگر دست‌اندکاران این کنگره در سالن کنفرانس فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد.

حسین جوادی با اشاره به مراحل مختلف کنگره ملی شهید مصطفی نوروزی، اعلام کرد: ۲۵ آذرماه امسال فراخوان این رویداد ملی اطلاع‌رسانی شد، ۱۵ بهمن‌ماه آخرین مهلت ارسال آثار بود و نتایج نیز ۲۵ بهمن ماه به دبیرخانه ارسال شد.

او ادامه داد: ۳۲۰ اثر ارسالی از سراسر کشور، نشان از علاقمندی شاعران و هنرمندان به حوزه شهادت و ایثار، و اهمیت این رویداد فرهنگی – هنری دارد و هم اینکه شاعرانی از سراسر کشور بیایند و از شهید نوروزی حرف بزنند، کار بزرگی است.
 
همه‌چیز درباره کنگره ملی

جریان‌سازی به جای برنامه‌سازی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه سیاست این مجموعه در کشور و استان آن است که به جای "برنامه‌سازی" به دنبال "جریان‌سازی" برویم، تصریح کرد: اگر جریان بسازیم، آن جریان مولد است و انگیزه و شور ایجاد می‌کند، لذا باید جشنواره‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از دولتی بودن خارج و مردمی‌سازی کنیم.

جوادی با اشاره به اینکه در بخش اقتصادی، تا حدود زیادی اصل ۴۴ قانون اساسی شکل گرفته است، اظهار داشت: در بخش فرهنگی نیز باید همین نگاه عملیاتی شود.

او بیان کرد: کنگره ملی مصطفای شهید از آن دست رویداد‌های ارزشی و فرهنگی مهمی است که با رویکرد مردمی بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به کنگره شعر "مروارید عمان" که اشاره به محل شهادت شهید نوروزی دارد، گفت: مروارید‌های زیادی داریم که باید همه آن‌ها را از دل استان بیرون بیاوریم و معرفی کنیم.
 
همه‌چیز درباره کنگره ملی
افزایش آثار ارسالی به کنگره شعر "مروارید عمان"

دبیر اجرایی کنگره ملی مصطفای شهید نیز در سخنانی اعلام کرد: ۳۲۰ شعر از شاعران ۱۷ استان کشور به این کنگره ارسال شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰ اثر، افزایش داشتیم.

احمد ایرانی‌نسب با بیان اینکه ۲۴۰ اثر به مرحله داوری رسیدند، اظهار داشت که ۸۰ اثر به مرحله نهایی آمد و از این تعداد ۴۸ اثر تنها ویژه شهید مصطفی نوروزی بوده است، و در نتیجه ۳ اثر برگزیده و ۲ اثر نیز شایسته تقدیر شدند.

او ادامه داد: در بخش آزاد نیز ۷ اثر برگزیده شد که در حوزه شهدای اخیر (امنیت، سلامت، شاهچراغ و ...) بوده است.
 
همه‌چیز درباره کنگره ملی
حضور شاعران دهه هشتادی در کنگره ملی شعر "مروارید عمان"

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی بزرگداشت شهید مصطفی نوروزی، این را هم گفت که از شاعران خواستیم تا سال تولد خود را نیز اعلام کنند و از اینرو، ۳۰ درصد شاعران، دهه هشتادی بودند.

ایرانی‌نسب بیان کرد: دو روز میزبان میهمانان هستیم؛ ۱۲ شاعر آیینی که از فردا شب وارد مازندران می‌شوند و در مراسم کنگره شهید شرکت دارند. برای صبح و عصر چهارشنبه نیز برنامه تور روایتگری و سپس هم‌اندیشی شاعران آیینی مازندران و شاعران منتخب کنگره، برگزار می‌شود.
 
همه‌چیز درباره کنگره ملی
رونمایی از کتاب‌های "عمو مصطفی" و "ماجرای مصطفی" در کنگره ملی مصطفای شهید

مدیر امور فرهنگی دومین کنگره ملی شهید نوروزی تصریح کرد: عنوان کنگره نهایی، "مصطفای شهید" و یکی از برنامه‌های آن نیز کنگره شعر "مروارید عمان" است.

حجت‌الاسلام محمدعلی رضاپور از پخش زنده این برنامه خبر داده و گفته که شعرخوانی منتخبان به همراه اهدای تندیس و جوایز دیگر را در کنگره خواهیم داشت، همچنین از دو کتاب "عمو مصطفی" با محتوای ۱۳ داستانک ویژه کودکان و "ماجرای مصطفی" شامل ۶۳ خرده روایت و داستانک، رونمایی می‌شود.

اهدای نشان خدمت مصطفای شهید به ۸ نفر در ۸ حوزه، تقدیر از گروه جهادی ملی (همدان)، گروه جهادی استانی (بابل)  و گروه شهرستانی (ساری)، تقدیر از ۴ فرد جهادی در حرفه‌های پزشکی، معلمی، ورزشی و همچنین جهاد سازندگی و در پایان نیز تقدیر ازخانواده شهید احمد صالحی مله از شهدای امنیت کشورمان، از دیگر برنامه‌هایی است که به گفته مدیر امور فرهنگی کنگره ملی شهید مصطفی نوروزی برای سه‌شنبه شب تدارک دیده شده است.
 
همه‌چیز درباره کنگره ملی

"می‌ایستیم پای، ولی زمان خود"

دبیر کنگره ملی شهید نوروزی می‌گوید: همایش پهلوانان اخلاق‌مدار و دفاع شخصی - از اینرو که مصطفای شهید از ورزشکاران رزمی کار بوده‌است- ذیل برنامه کنگره ملی شهید نوروزی در دو نوبت برگزار شده است.

بلال زاهدی با بیان اینکه کنگره شعر عمان با دغدغه‌مندی، پیگیری‌ها و مساعدت‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همراه بوده است، از زحمات حسین جوادی قدردانی کرد.

او با اشاره به ابعاد فرهنگی و مذهبی شهید نوروزی اظهار داشت: این شهید بزرگوار از فعالان عرصه فرهنگی و اجتماعی بوده است.

دبیر کنگره ملی شهید مصطفی نوروزی در پایان سخنان خود گفت: پدر شهید نوروزی عنوان کردند که من فرزندم را در راه انقلاب اسلامی فدا کردم و ستاد نیز همه توان خود را برای حفظ، انسجام در کارها، کادرسازی و تربیت نسل به کار بگیرد.

زاهدی با اعلام اینکه شعر مروارید عمان اقتباس از محل شهادت شهید نوروزی دارد، بیان کرد: سال گذشته نام کنگره ملی شهید نوروزی "امنیت این حرم با ماست" بوده و امسال هم به نام "می‌ایستیم پای، ولی زمان خود" مزین شده است.

او ادامه داد: به میمنت دومین کنگره بزرگداشت شهید نوروزی، یک زندانی به نیابت از این شهید آزاد می‌شود.

دبیر دومین کنگره ملی شهید مصطفی نوروزی در پایان بیان کرد: شهدای ما در عین حال که الگو و اسطوره هستند، اما جایگاه آن‌ها دست‌یافتنی است و ما در حوادث اخیر جوانان و نوجوانانی را دیدیم که برای حفظ دستاورد‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی، جان خود را فدا کردند.
 
شهید مصطفی نوروزی ولیک‌چالی، در روز چهارشنبه اول اسفندماه ۱۳۹۹ به دنبال اقدامات اطلاعاتی بر روی یکی از باندهای جرائم سازمان‌یافته استان سیستان و بلوچستان، در حین انجام وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار