دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
اگر چه ماسک‌ها و اسکراب‌های متعددی در بازار وجود دارند که برای پوست‌های چرب مفیدند، اما این روش‌ها جدا از این که گران قیمت هستند، ممکن است مرغوب نباشند و به پوست‌تان آسیب برسانند. برای همین در این مقاله می‌خواهیم 7 ماسک خانگی و موثر برای پوست‌های چرب به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

اگر غدد چربی پوست بیش از اندازه چربی ترشح کند، پوست چرب می‌شود. پوست چرب و روغنی ظاهر صورت را زمخت و خشن می‌کند و مستعد ابتلا به جوش‌های سرسیاه و سایر مشکلات پوستی است. اگر چه ماسک‌ها و اسکراب‌های متعددی در بازار وجود دارند که برای پوست‌های چرب مفیدند، اما این روش‌ها جدا از این که گران قیمت هستند، ممکن است مرغوب نباشند و به پوست‌تان آسیب برسانند. برای همین در این مقاله می‌خواهیم 7 ماسک خانگی و موثر برای پوست‌های چرب به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

ماسک خانگی سفیده تخم مرغ و عسل

سفیده تخم مرغ و عسل از جمله موادی هستند که در تمام آشپزخانه‌ها پیدا می‌شوند و راه حل معجزه‌آسایی برای بسیاری از مشکلات پوستی و مو هستند. یک تخم مرغ بشکنید و زرده و سفیده آن را از هم جدا کنید. سفیده را تا زمانی که حالت فوم بگیرد با یک همزن دستی بزنید. یک قاشق چای‌خوری عسل و بلغور جو دوسر به تخم مرغ اضافه کنید و این ماسک خانگی را روی صورت و گردن خود قرار دهید. بعد از 20 دقیقه صورت‌تان را با آب گرم بشویید و با حوله خشک کنید.

ماسک خیار و سفیده تخم مرغ

7 ماسک خانگی مخصوص پوست‌های چرب

پوست چرب و روغنی همیشه مستعد دوده و مسدود شدن منافذ پوستی و جوش‌های سر و سیاه است. بنابراین برای پاک‌سازی عمیق، می‌توانید از ماسک خانگی خیار و سفیده استفاده کنید. یک قاشق چای‌خوری آب خیار را با یک سفیده تخم مرغ، کمی آب لیمو و نصف قاشق چای‌خوری خاک رس مخلوط کنید تا شکل خمیری شود. ماسک را روی صورت بمالید. ماسک را به هیچ وجه نباید اطراف چشم‌تان بمالید. بعد از 20 دقیقه صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. این کار را هفته‌ای یکبار انجام دهید.

ماسک سرکه سیب و آب

سرکه سیب و آب را به یک نسبت با هم مخلوط کنید و مخلوط را به آرامی روی پوست صورت‌تان قرار دهید. سرکه سیب کمک می‌کند تا منافذ پوست‌تان بسته شود و احساس شادابی به پوست‌تان می‌دهد.

ماسک پرتقال و عسل

پرتقال یا هر میوه‌ای از مرکبات به خاطر داشتن آنتی‌اکسیدان‌ها و سیتریک اسید پوست را سفت کرده، جوش‌های صورت را خشک کرده و رنگ آن را روشن می‌کند. سفت شدن پوست باعث می‌شود چین و چروک‌های پوست‌تان کم‌تر شود و چهره‌تان جذاب و شاداب‌تر شود. ماسک صورت پوست پرتقال برای پوست‌های چرب بسیار موثر است و چربی‌های ناخواسته را از روی پوست جذب می‌کند. برای درست کردن ماسک آب یک پرتقال را با عسل مخلوط کنید و حدود 20 دقیقه روی پوست‌تان قرار دهید سپس آبکشی کنید.

ماسک عسل و موز

برای از بین بردن پوست‌های مرده پوست و آبرسانی، سه قاشق غذاخوری موز، یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق آب لیمو را با هم مخلوط کنید تا خمیرمانند شود. یک بار در هفته این ماسک را روی صورت‌تان قرار دهید شاهد تغییرات خواهید شد.

ماسک چای سبز و آلوئه‌ورا

اگر ماسکی می‌خواهید که روغن اضافی پوست‌تان را جذب کند و در عین حال باعث نرم شدن و کاهش جوش و آکنه شود، دو قاشق چای‌خوری چای سبز، یک قاشق چای‌خوری عسل، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و دو قاشق چای‌خوری خاک رس را با هم مخلوط کنید. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید. برای رسیدن به نتایج بهتر ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک سیب، لیمو، مریم گلی و رزماری

سیب را بجوشانید تا نرم شود. آن را پوست بکنید و با چند قطره آبلیمو، نصف قاشق چای‌خوری مریم گلی و رزماری مخلوط کنید تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید. ماسک را روی گردن و صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه آبکشی کنید. علاوه بر پاکسازی و تغذیه این ماست باعث از بین بردن جوش و آکنه و لک‌های پوستی می‌شود.

ماسک خانگی همیشه گزینه مناسبی برای پوست‌های چرب بودند؛ بنابراین به جای استفاده از کرم‌ها و اسکراب‌های گرانقیمت که از کیفیت آن‌ها اطمینان ندارید، با مواد طبیعی خودتان در خانه ماسک طبیعی درست کنید و پوستی سالم داشته باشید.

انتهای پیام/۱۰۰۰

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار