دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره انتقال ۹۲ محموله سلاح از اسرائیل به جمهوری آذربایجان بیان کرد: نمی‌توانم به اظهارات خبرگزاری صهیونیستی استناد کنم و موضعی بگیرم. موضع ما در خصوص رژیم صهیونیستی واضح است و روابط ما در چارچوب روابط همسایگی اصول و مبانی روشنی دارد.

به گزارش آوای خزر، ناصر کنعانی درباره سفر صفری به باکو گفت: این سفر برای شرکت در نشست سران گروه تماس جنبش عدم تعهد با موضوع جهان پس از کرونا انجام شده است. این سفر فرصت خوبی است که دیدار و گفت‌وگوهای دوجانبه با مقامات عالی جمهوری آذربایجان در خصوص روابط دو کشور و وضعیت جاری مناسبات فیمابین انجام شود. علاوه بر مشارکت در نشست مزبور صفری سه دیدار مهم داشته است. صفری در این سفر با وزیر خارجه، دستیار رئیس جمهور در امور سیاست خارجی و معاون وزیر خارجه دیدار داشته است. در این نشست‌ها تحولات مرتبط با سفارت آذربایجان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

وی گفت: ایران بررسی دقیق حمله به سفارت را در دستورکار خود قرار داده است و اقدامات قضایی و اطلاعاتی صورت گرفته است. صفری گزارشی از اقدامات به مقامات آذربایجان ارائه کرد. در چارچوب موافقتنامه معاضدت قضایی با آذربایجان اعلام آمادگی کردیم در چارچوب این موافقتنامه آمادگی همکاری و کمک مشترک برای رفع سوءتفاهمات در ارتباط با حادثه تلخ سفارت آذربایجان را داریم. ایران در چارچوب همین موافقتنامه از طرف آذربایجانی درخواست کرده اجازه اعزام هیأتی به آذربایجان را برای مشورت‌های دوجانبه بدهد و در صورت تمایل طرف مقابل اعلام آمادگی کرده پذیرای هیأتی از آذربایجان در تهران باشد. اخیرا گفت‌وگوی تلفنی دادستان‌های دو کشور صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه افزود: در سفر صفری توافق شده چارچوب قضایی برای همکاری‌های دو کشور فراهم شود. به طرف آذربایجانی تأکید شد کوتاه‌ترین مسیر برای رفع سوءتفاهم و بازگرداندن مسیر روابط به روند طبیعی خودش و آغاز مجدد فعالیت‌های سفارت آذربایجان حرکت در مسیر قضایی است و این مسئله از دیدگاه‌های سیاسی و مسائل تبلیغاتی به دور باشد. توافق شد طرفین در این خصوص گفت‌وگوهای خود را ادامه دهند. طرف ایرانی و آذربایجانی اذعان کردند که روابط دو کشور دشمنانی دارد و برخی طرف‌ها از وجود تنش و تشنج در مناسبات دوجانبه نفع می‌برند. توافق شد گفت‌وگوهای فنی ادامه یابد و عندالزوم هیات ها تبادل شود. امیدواریم شاهد حل و فصل مسئله در مسیر گفت‌وگوهای دوجانبه باشد.

کنعانی تصریح کرد: ایران به مسؤولیت خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک واقف است و به صورت شفاف به طرف آذربایجانی اطلاع رسانی کرده است.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار