دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
استاندار مازندران در جمع مردم قائمشهر:
امیدوار کردن مردم انتظار واقعی در عصر ظهور است/ ایران در بمباران ناامیدی ظهور، امید به آمدن منجی را احیا کرد
استاندار مازندران با بیان اینکه امیدوار کردن مردم شاخصی برای منتظران در عصر ظهور است، ایران را ملتی توصیف کرد که "در بمباران ناامیدی استکبار جهانی، امید را به مسلمانان جهان تزریق کرده است، امید به مردمانی که در گوشه - کنار جهان، شرایط سختی داشتند".
آوای خزر آزاده بابانژاد: امروز چهارشنبه ۱۷ اسفندماه برابر با نیمه شعبان سالروز میلاد بقیه الله الاعظم، قائم آل محمد، مهدی موعود سلام الله و صلوات الله علیه است.

در این روز مراسمات مختلفی در سراسر استان مازندران همگام با دیگر استان‌های کشور با حضور مردم و مسوولان برگزار شد.

سید محمود حسینی‌پور نماینده عالی دولت در مازندران نیز امروز در جشن بزرگ موعود، به جمع مردم یکی از محلات شهرستان قائمشهر پیوست و در هوایی بارانی و سرد، این روز خجسته را به همه آزادیخواهان جهان و به ویژه مردم ولایی مازندران و قائمشهر قهرمان، تبریک گفت.

او اظهار امیدواری کرد که در عصر ظهور بتوانیم به اندازه توان خودمان تلاش کنیم تا برای تعجیل در آن روز موعود، آن روز بزرگ و آن انقلاب بزرگ مهدوی سهمی داشته باشیم.

استاندار مازندران، انتظار واقعی را امیدوار کردن مردم دانست و گفت: هر کسی بخواهد شاخصی برای خود تعیین کند که آیا از منتظران مهدی موعود (عج) است یا خیر، باید ببیند تا چه اندازه در خدمت بی‌منت به مردم موفق بوده است.

او تصریح کرد: این مهم به ویژه برای ما مسوولان حائز اهمیت است که پرونده عملکردی خود را در این ایام بسنجیم و ببینیم تا چه اندازه در شأن و جایگاه مردم ولایتمدار که فرهنگ انتظار را به رخ جهانیان کشیده‌اند، کار و تلاش انجام داده‌ایم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه همه دین‌پژوهان به نحوی به مسئله مهدویت و ظهور قائم آل محمد (ص) پرداختند، افزود: در این مسئله که از بنیادی‌ترین و به‌روزترین مسائل است، امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توانست با خلق آثار و اندیشه‌های بی‌بدیل خود، از پرفروغ‌ترین دوران بشریت در عصر ظهور سخن بگوید.

حسینی‌پور اظهار داشت: امام راحل در زمانی ندای عصر ظهور را در دنیا مطرح ساخت که جریان ضد ظهور تلاش کرد تا این موضوع مهم را پنهان و مردم را ناامید کند، اما ایشان با اندیشه والای خود توانست انسان‌های حقیقت‌جو را برای عصر ظهور آماده کند.

او ادامه داد: امام عزیز توانست به پشتوانه مردم ولایتمدار، گفتمان ظهور را در شرایطی که استکبار جهانی تمام کشور‌ها را در سلطه خود گرفته بود، در جغرافیای ایران اسلامی در برابر این جریان قرار بدهد و برای نخستین‌بار ندای امید ظهور را ایجاد کند.

استاندار مازندران اظهار داشت: حضرت امام خامنه‌ای پس از رحلت امام خمینی توانستند، با رهبری داهیانه و مدبرانه خود؛ مسیر ظهور را در شرایط فعلی دنیا برای مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان نزدیک کنند.

حسینی‌پور با بیان اینکه "عدالت‌محوری" مهمترین شاخصه مهدی موعود (ع) است، گفت: با توجه به اینکه در عصر ظهور قرار داریم و منتظران آن حضرت "عدل و داد" را خواهان هستند، انقلاب اسلامی با هدایت نایب، ولی زمان (ع) این مسیر را با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد، دنبال می‌کند.

او ادامه داد: کسانی که زودتر از همه مدال پر افتخار منتظران ظهور را از آن خود کردند؛ شهدای انقلاب اسلامی و در این خطه نیز، بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید هستند که با اهدای جان خود مقدمه ظهور حضرت حجت (عج) را فراهم کردند.

نماینده عالی دولت از تلاش‌های دین‌ستیزان برای متوقف کردن جمهوری اسلامی در مسیر حکومت اسلامی و فراهم آوردن مقدمه ظهور منجی عالم بشریت گفت و اینکه ملت ما در برابر این هجمه‌ها با شجاعت، رشادت و افتخار ایستاده است.

حسینی‌پور بیان کرد: این ملت شایسته آن است که پرچمداری انتظار و منتظران واقعی را از خود کند و مردم ولایتمدار مازندران که در طول تاریخ به عنوان دیار علویان از ابتدای تاریخ اسلام مأمن‌گاه اولیای الهی در دوران خفقان بودند (باتوجه به وجود امامزادگان)، طلایه‌داران این حرکت عظیم اسلامی هستند.

او در بخش پایانی سخنان خود از مردمی که زیر بارش باران، در روز عید ولادت مهدی (ع) حضور داشتند، قدردانی کرد و گفت: ما ملتی هستیم که در بمباران ناامیدی استکبار جهانی امید را به مسلمانان جهان تزریق کردیم؛ برای همان مردمی که در گوشه و کنار جهان شرایط سختی داشتند.

حسینی‌پور ادامه داد: این انتظار، انتظاری است که اختصاص ویژه به مردم ایران دارد و ملت ما امید را به تمام انسان‌های آزاده جهان تزریق کرد و این امید برای ملت ایران قطع و یقین آینده بسیار درخشانی را نیز رقم خواهد زد.

او در پایان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در تلاشیم تا بتوانیم مشکلاتی که امروز در جامعه به واسطه تحریم‌های ظالمانه دشمنان ایجاد شده را برطرف کنیم.

به گزارش آوای خزر، در جشن میلاد مهدی موعود (عج) در قائمشهر، کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ، فرماندار و تعدادی از مسوولان این شهرستان و استان در کنار مردم ولایتمدار، حضور داشتند.

انتهای پیام/۱۰۰۱/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها